arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۰

احمدی نژاد: اوباما 20 دقیقه بعد با ظرافت شروع می کند به تهدید کردن

رئیس جمهور تأکید کرد: بدون تردید انقلاب اسلامی بزرگترین حرکتی است که برای نجات بشر و برپایی توحید و عدالت آغاز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور تأکید کرد: بدون تردید انقلاب اسلامی بزرگترین حرکتی است که برای نجات بشر و برپایی توحید و عدالت آغاز شده است.
 
به گزارش انتخاب، دکتر محمود احمدی نژاد درمراسم افتتاح طرحهای عظیم انتقال اب ، کارخانه نورد فولاد و جاده قم - گرمسار افزود:نقطه اصلی شکل گیری این حرکت که امروز به لطف خدا شاخ و برگ آن عالم را فراگرفته ، قم است.

وی گفت خدای بزرگ را سپاسگزارم که در یکی از بهترین ایام سال در جشن بهره برداری خدمتی بزرگ به مردم تاریخ ساز قم حضور دارم که تقارن بسیار زیبایی با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) دارد.

رییس جمهور اضافه کرد: حضرت زهرا (س) کوثر است یعنی نقطه اصلی جوشش پاکی، عشق و معرفت است و آب مظهر و میراث آن حضرت است.

رییس جمهور افزود: خدا را سپاسگزارم که آرزویی تاریخی برآورده شد، آرزوی امام راحل، رهبر عزیز و گرانقدر ما، علما و مردم شریف و بزرگ قم.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه قم باید آبادترین، زیباترین و الهام بخش ترین شهر ایران باشد اضافه کرد: قم از جهات گوناگون برای ملت ایران اهمیت دارد، اول اینکه شخصیتی در قم حضور دارد که عطر حضرت زهرای اطهر را در عالم پراکنده می کند.

وی افزود: دل های مشتاقانی که به مزار آن یگانه هستی دسترسی ندارند با زیارت مزار حضرت معصومه (س) عطرآگین و شاداب می شود و ایمان و امید در آن شکوفه می زند.

رئیس جمهور گفت: بانوی بزرگی که در دامان خود هزاران عالم، عارف، فیلسوف، مجاهد و خدمتگزار تربیت کرده شاخه ای از جاری کوثر است که مدام می جوشد و برکت می دهد، خواهر امام رضا (ع) اینجاست.

وی افزود: اهمیت دوم قم به خاطر آن است که مرکز پایه گذاری عظیم ترین حرکت الهی و انسانی بعد از صدر اسلام است.

رئیس جمهور ادامه داد: اهمیت دیگر قم به خاطر مردم آن است و به رغم طبیعت خشن و سختی ها و بعضاً کم لطفی ها و نامهربانی ها مردم قم در طول تاریخ به ویژه از آغاز نهضت امام عزیز با همه وجود پای پرچم ولایت و امامت ایستاده اند.

رئیس جمهور افزود: مجاهدات مردم قم از 15 خرداد و قبل از آن تا پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و تا امروز برگ های زرین نمایش عظمت و ایمان ملت ایران است.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: قم به تعبیری مرکز انقلاب و مرکز ایران است و باید آبادترین، زیباترین، با نشاط ترین و الهام بخش ترین شهر ایران عزیز باشد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح طرحهای عظیم انتقال اب ، کارخانه نورد فولاد و جاده قم - گرمسار گفت: پایه اصلی برای برپا کردن یک شهر الگو و نمونه ، امروز نهاده شد.

اقای احمدی نژاد با بیان اینکه آب امد و همه طرح ها و آرزوها بر پایه ان بنا خواهد شدگفت: قم باید به لحاظ شهرسازی الگو باشد ، برای اینکه امروز ملت و انقلاب عظیم اسلامی باید برای بشریت الگو باشد و این الگو در حرف نیست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید در صحنه عمل و زندگی الگو را طراحی و ارائه کنیم ، گفت: بهترین شهرسازی و بهترین بناها ، زیباترین جلوه های ارتباطات اجتماعی و انسانی و دل انگیزترین سرودهای ایمانی و الهی باید در این شهر نواخته شود و جانها را معطر کند.

احمدی نژاد افزود: خدمت به قم خدمت به انقلاب و اسلام ،خدمت به آرمانهای امام و اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) است .

وی گفت: امروز به همت خادمان و پشتیبانی مردم قم و علمای بزرگوار طرحهای عظیمی در دست اجراست که از مهمترین انها توسعه حرم مطهر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه قم امروز پذیرای بیش از 20 میلیون زائر است ، افزود: این را باید افزایش داد و باید انقدر حرم گسترش یابد که همه ملت ایران حداقل سالی یک بار بتوانند زیارت بیایند و از امکانات مناسب استفاده کنند.

وی گفت:طرح های شهری ، شبکه های حمل و نقل ، فضاهای سبز و تفریحی ، مراکز علمی و پژوهشی قم باید در بالاترین معیارها و متناسب با نیاز جامعه بشری و ظرفیت عظیم اندیشه اسلامی و اندیشه ولایت باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نگاه به قم نباید نگاه موردی ، موضعی ، فردی و گروهی و حتی قشری باشد ، افزود: نگاه به قم باید مکتبی باشد.رئیس جمهور گفت: قم ،‌ امروز مورد توجه همه صاحبنظران ، اندیشمندان، عدالتخواهان و ازادیخواهان جهان است که به قم به عنوان یک نقطه اتکا و پشتیبانی و هدایت نگاه می کنند.

وی گفت:باید فضاها به گونه ای طراحی شود که بتواند به این مطالبه حق سایر ملتها به خوبی پاسخ دهد.

رئیس جمهور افزود: دولت در حد توان اماده است و پشتیبانی می کند و منابع لازم را در اختیار قرار می دهد.

اقای احمدی نژاد گفت:مدیران استان قم، علما و بزرگان یکدل و یک جهت دست به دست هم بدهند و قم را به سرعت بسازند.

وی به طرح حرم تا حرم اشاره و اضافه کرد: زمانی که در شهرداری بودم ، این طرح گره داشت که باید این کار جمع و جور شود.

رئیس جمهور به اجرای شبکه اصلی شهر طبق نقشه جامع هم اشاره کرد و گفت: این طرح ها که چند سال نباید به طول بکشد و باید این ها را جمع کنیم .

وی افزود:شهرسازی و مسکن قم، ساختمان های مورد نیاز برای مدارس علمیه و مراکز دینی و مذهبی باید سریعتر جمع و جور شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید بهترین و پیشرفته ترین شبکه حمل ونقل در قم باشد ، افزود: به لحاظ اجرای عدالت و رفاه عمومی ، قم باید به نقطه ای برسد که حتی یک فقیر هم نداشته باشد.

اقای احمدی نژاد گفت: جایی که منتسب به اهل بیت و کانون اصلی انقلاب است ، نباید فقیر و بیکار داشته باشد.

وی ادامه داد: باید طرح های صنعتی ، کشاورزی و سرمایه گذاری با همت جوانان و مردم قم و پشتیبانی دولت به سرعت گسترش یابد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نگاهها از تمرکز نقطه ای در قم باید به افق های بلند جهانی برسد افزود: خدمت برخی از علما بودیم و یکی از مطالبات من این بود که گفتم ، هر جای دنیا که می رویم از ما می خواهند اندیشمندانی اعزام کنیم تا فرهنگ و مکتب انقلاب را از سرچشمه اصلی معرفی کنند و همین امروز اگر شش هزار طلبه فاضل و عالم و اشنا به رموز عالم اماده باشند ، دنیا پذیرای انهاست و دولت اماده پشتیبانی از حرکت جهاد فرهنگی و علمی انهاست.

وی با اشاره به اینکه باید به نیازهای جهانی پاسخ دهیم ، افزود: هنوز در پاسخ به نیازهای ایران عقب هستیم .

احمدی نژاد گفت: چند هزار مدرسه در ایران است و اگر بخواهیم با تربیت اهل بیت (ع) نسل های اینده را تربیت کنیم باید مربیان دلسوز و اگاه حرکت و تلاش کنند.

رئیس جمهور گفت: طرح بزرگ ازاد راه قم - تهران - مشهد به همت قرارگاه اغاز شده است که باید با سرعت جلو برود.

اقای احمدی نژاد افزود: قطار سریع السیر اصفهان، قم، تهران ،مشهد و سایر نقاط کشور هم باید به سرعت اجرا شود.

وی گفت: ما مصمم هستیم و با افتخار و با انگیزه اعتقادی این کار را دنبال می کنیم و انشاءالله همدلی ، همت و نگاه بلندی که مردم قم و علما در دوره پیروزی انقلاب و دفاع مقدس داشتند ، امروز در عرصه ساختن و پیش بردن جاری شود تا در اینده نزدیک یک شهر و جامعه نمونه به بشریت تحویل بشود.

رئیس جمهور بر اغاز ساخت تصفیه خانه اب قم هم تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز همه باید با سرعت ایران را بسازیم، افزود: طرح های مهمی در دستور کار است که یکی از مهمترین انها سازماندهی تولید در کشور است .

رئیس جمهور گفت: باید به سرعت به نقطه ای برسیم که کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی حرف اول را بزند و این شدنی است تا اینکه یک مشت بی فرهنگ تازه به دوران رسیده بخواهند ما را تحریم کنند.

وی افزود: باید به نقطه ای برسیم که انها صف بکشند پشت درِ کارخانه های ایران و کالاهای ایرانی سفارش بدهند.

رئیس جمهور گفت:زمانی که انها هیچ چیز از علم وتمدن نداشتند و نظافت و حمام را نمی شناختند، این سرزمین، سرزمین علم و نور فرهنگ ، صنعت و فناوری بود.

وی اضافه کرد: یکی از کارها تولید است ،پشتیبانی و حمایتهای مالی از طرف دولت و اندیشه و کار و همت از ناحیه ملت.

رئیس جمهور گفت: امروز خودباوری عظیم در ایران پیدا شده است.

رئیس جمهور یکی دیگر از اقدامات دولت را تهیه مسکن دانست و گفت:مسکن در نگاه ما محل خوابیدن در شب نیست، بلکه محل زندگی و تربیت ، ارامش ، رشد و کمال انسانی است.

اقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر در واقع طرحی مُسکّن و ضربتی است تا فشارها را خنثی کند، افزود: طرح اصلی دولت در راه است .

وی گفت: سرزمین وسیع ایران ، این اجازه را می دهد که هر ایرانی بتواند در یک ساختمان مستقل با فضای مناسب زندگی کند.

رئیس جمهور افزود: این شیوه زندگی در منازل کوچک ان هم با فروش یک عمر زندگی ، مطلوب انقلاب و فرهنگ اسلامی ما نیست و می توانیم بهتر و ارزانتر از این زندگی کنیم .

احمدی نژاد گفت: طرح های جدید شهرسازی دولت به سرعت در حال اماده شدن است و خیلی امیدوارم تا قبل از پایان دولت دهم درتمام کشور اجرای انها اغاز شود تا مدل شهرسازی و نوع زندگی شهری و روستایی ما متحول شود.

وی تکمیل زیر ساخت ها را از برنامه های دیگر دولت اعلام کرد و گفت: تکمیل راه ها ، و راههای اهن و شبکه های اب و برق و گاز در دستور کار است که سال گذشته 21 هزار و 500 میلیارد تومان در این بخش هزینه شد و به لحاظ حجم کار 2،2 برابر سال 83 بود.

رییس جمهور اضافه کرد: امسال این رقم به دو برابر خواهد رسید، یعنی دو برابر سال 89 .

احمدی نژاد با بیان اینکه باید به سرعت کارها را تمام کنیم ، افزود: دولت همه توان خود را بسیج کرده است تا امسال رکورد و حد نصاب جدیدی به جا بگذارد.

وی با اشاره به اینکه از برنامه های دیگر دولت رفع فقر و اجرای عدالت در توزیع ثروت است ، افزود:کشوری که می خواهد برای بشریت الگو باشد باید مظهر عدالت باشد.

رئیس جمهور افزود:یکی از غصه های دیگر دلسوزان انقلاب، فاصله عظیم طبقاتی است که به دلایل گوناگون در بعضی از نقاط کشور شکل گرفت.

احمدی نژاد گفت:طرح هدفمندکردن یارانه ها قدم بسیار بلندی در جهت اجرای عدالت است.

وی اضافه کرد :در مدت50 سال، بیش از 70 درصد یارانه ها در اختیار کمتر از 30 درصد جامعه بود و امروز به لطف خدا یکسان توزیع شده است.

رئیس جمهور افزود: کافی است 10 سال این طرح ادامه یابد تا بخش مهمی از فاصله ها را کم کند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح طرحهای عظیم انتقال اب ، کارخانه نورد فولاد و جاده قم - گرمسار گفت: یکی از طرح های دیگر دولت طرح آتیه مهر است.

آقای احمدی نژاد افزود: بسیاری از مردم نگران آینده فرزندان خود هستند، پدران و مادران همه زندگی و هستی خود را می دهند که حداقلی برای آینده فرزندان خود تأمین کنند، سؤال ما همیشه این است که کی وقت می کنند که به معنویت و تعالی خودشان برسند؟ طرح آتیه مهر می خواهد خیال مردم را از این جهت آسوده کند.

وی ادامه داد: این طرح از سال گذشته شروع شده است و بر اساس ان هر نوزادی که به دنیا می اید وقتی به بیست سالگی می رسد اندوخته مطمئنی برای کار، ازدواج و مسکن خواهد داشت ، البته اجرای عدالت و توزیع عادلانه منابع جزو سخت ترین کارهاست.

رئیس جمهور افزود: طرح عظیم آبرسانی به قم که بیش از 1200 میلیارد تومان با تصفیه خانه برای آن هزینه شده است و می شود بسیار آسانتر از اجرای عدالت در یک گوشه از این سرزمین است.

وی تأکید کرد: از آرمان های اصلی انبیاء و انقلاب عظیم اسلامی اجرای عدالت است و اجرای آن پیچیدگی ها و زوایای فراوانی دارد ولی بدانید که امام مبین امیرالمؤمنین، یگانه هستی، شهید راه عدالت است.

رئیس جمهور افزود: گمانم اینست هر قدر در مسیر توحید و عدالت جلو برویم، فشارها، جوسازی ها و تبلیغات بیشتر و بیشتر خواهد شد.

احمدی نژاد گفت: به ملت ایران اطمینان می دهم که دولت خدمتگزار که از متن انقلاب و فرهنگ اسلام ناب و ولایتمدار برآمده است پای خدمتگزاری به مردم و دفاع از حقوق انان و اجرای قاطع عدالت تا آخر خواهد ایستاد و همه تیرها را به جان خواهد خرید، و ما خودمان را آماده کرده ایم.

وی افزود: مستکبران از اینکه نوری در ایران درخشیده و راه جدیدی در ایران باز شده و در برابر بشر قرار گرفته است به شدت خشمگین اند.

رئیس جمهور گفت: شک نداریم همه طراحی های سیاست خارجی آمریکا در سی و دو سال اخیر علیه ملت ایران ؛ و متوقف و محدود کردن این ملت ایران بوده و امروز هم همین طور است.

احمدی نژاد افزود: هر روز که جلو آمدیم خشم و کینه و عمق بداخلاقی آنها به ملت ایران بیشتر شده است.

وی گفت: حاضر شده اند همه ارزش هایی را که خودشان به عنوان ارزش به دنیا معرفی و همه خطوط قرمزی را که خودشان به عنوان خطوط قرمز معین کرده اند، زیر پا بگذارند و از ان عبور کنند اما به فضل الهی در طول 32 سال هر بار که لشکریان خود را جمع و توطئه ها را طراحی و به سمت ملت ایران حرکت کردند، با سد محکم این ملت برخورد کردند و سرافکنده تر از قبل برگشتند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز هم همان وضع است اما توطئه ها پیچیده تر شده است افزود: رییس جمهور قبلی امریکا با چماق و هواپیما و بمب و تهدید به میدان انقلاب اسلامی آمد ولی با ذلت به تاریخ پیوست، مهره بعدی هم امروز با تزویر و سلاح امده است یعنی هم لبخند می زند و هم تهدید می کند، هم به ظاهر از حقوق و آزادی ملت ها دفاع و هم انها را تهدید می کند، هم از همه توان نظامی، سیاسی و اقتصادی علیه ملت ها استفاده می کند و هم می خواهد پرچمداری دفاع از حقوق ملت ها را در اختیار داشته باشد.

احمدی نژاد گفت: به مهره سی ساله خودشان و دیکتاتورهایی که دهها سال با پشتیبانی آنها ملت ها را به اسارت گرفتند می گویند وقت آن است که بروید و به این بهانه می خواهند خود را ناجی ملت ها معرفی کنند.

وی افزود: هدف اصلی از طرح اخیر دولت آمریکا و متحدانش، نجات رژیم صهیونیستی و محدود کردن امواج انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور گفت: دیدید آن کسی را که خودشان ساخته و پرداخته بودند و به نام و به بهانه او لشکرکشی و منطقه ما را اشغال کردند، بعد خودشان چطور او را کشتند و از صحنه خارج کردند برای اینکه به دروغ بگویند که دست از ترور و حمایت از گروه های تروریستی و توسعه طلبی و دفاع از دیکتاتورها و غاصب ها برداشته اند.

احمدی نژاد افزود: رییس جمهور امریکا در نطق خود 20 دقیقه شعار دفاع از حقوق ملت ها می دهد و در 20 دقیقه بعد با ظرافت شروع می کند به تهدید کردن.

وی اضافه کرد : به لطف خدا با بیداری و حرکت عمومی خداخواهانه ملتها، این بار هم تیر مستکبران به سنگ خواهد خورد و خلف آقای بوش سرافکنده تر و ذلیل تر از وی به قعر تاریخ خواهد پیوست.

وی گفت: ملت ایران و ملت های منطقه امروز بیدار و آگاهند، خداخواهی و عدالت طلبی، ایستادگی در برابر مستکبران و مطالبه محو رژیم صهیونیستی جزو شعارها و خواسته های انهاست.

رئیس جمهور افزود: همه باید هوشیار باشیم چون با فریبکاری می خواهند رژیم صهیونیستی را نجات بدهند، و همه باید بدانند ادامه حیات رژیم صهیونیستی حتی در یک وجب از سرزمین فلسطین به منزله حفظ این غده سرطانی در تن ملت های منطقه و به منزله ناامنی و تهدید دائمی علیه این ملت هاست.

احمدی نژاد گفت: امروز ملت ها در جوش و خروشند و می خواهند سردمداران، کارگزاران، حاکمان و رهبران خود را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: بعد از اسلامیت، پاکی، مردمی بودن این حاکمان، معیاری اساسی و تعیین کننده باید مد نظر قرار بگیرد، و ان اینکه هر فردی که مدعی سردمداری منطقه باشد باید در عمل اثبات و به صراحت اعلام کند که مخالف سیطره آمریکا و وجود رژیم صهیونیستی در منطقه است و این یک معیار اصیل است.

احمدی نژاد افزود: همه باید مواظب باشند مبادا عناصر حقیر در برابر مستکبران که از در رانده می شوند با شکل و شمایل دیگری از پنجره وارد شوند،و همه باید مواظب باشند که از چاله به چاه نیفتند زیرا آنها می خواهند ملت هایی را که تلاش می کنند از چاله در بیایند، به چاه بیندازند.

رئیس جمهور گفت: احزاب و گروه ها و کسانی که در پی استقلال، آزادی و ارزش های اسلامی اند باید هوشیار باشند، زیرا دشمن با نقاب تزویر آمده و شعار همزیستی مسالمت آمیز سر داده است.

وی اضافه کرد: دشمنی که همچنان در لابلای کلمات مسالمت جویانه نیش درنده خود را پنهان کرده است هنوز از سیاست های کلان برای تحمیل فرهنگ ها و ارزش های آمریکایی سخن می گوید.

احمدی نژاد افزود: بوش آمد و تصور می کرد با بازی یازده سپتامبر و لشکر کشی، آمریکا و اقتصاد آن و رژیم صهیونیستی را نجات می دهد و امواج انقلاب اسلامی را محصور می کند که به جهنم پیوست، و به لطف خدا جانشین او هم با اراده ملت ها و یاری خدا و تأسی از انقلاب امام ،‌ به زودی زود با شکست ذلت بار به تاریخ خواهد پیوست.
نظرات بینندگان