arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۰
صربستان ، یک گام تا اتحادیه اروپا ؛

بازداشت سرکرده سابق نظامی صرب های بوسنی به اتهام نسل کشی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان دادگاه بین المللی رسیدگی به جنایات جنگی در یوگسلاوی سابق : راتکو ملادیچ سرکرده سابق نظامی صرب های بوسنی بازداشت شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، بروکسل همکاری بلگراد با این دادگاه را به عنوان یکی از مهم ترین شروط ادامه نزدیکی صربستان به اتحادیه اروپا تعیین کرده است.

سرژ برامرتزافزود: باید دید چه زمانی او به لاهه تحویل داده خواهد شد، ما هنوز از این مسئله اطلاعی نداریم.

به گفته وی، راتکو ملادیچ قرار است عصر پنج شنبه در برابر قاضی حاضر شود.

سرژ برامرتز ، دادستان دادگاه بین المللی رسیدگی به جنایات جنگی در یوگسلاوی سابق اعلام کرد صربستان با بازداشت راتکو ملادیچ سرکرده سابق نظامی صرب های بوسنی به یکی از تعهدات بین المللی خود عمل کرد. برامرتزگفت: صربستان به یکی از تعهدات بین المللی خود که همانا بازداشت فراریان است عمل کرد.

بروکسل همکاری بلگراد با این دادگاه را به عنوان یکی از مهم ترین شروط ادامه نزدیکی صربستان به اتحادیه اروپا تعیین کرده است. برامرتز تاکید کرد: برای آسیب دیدگان از جنایات ملادیچ خبر دستگیری او بسیار اهمیت دارد.

دادستان دادگاه بین المللی رسیدگی به جنایات جنگی در یوگسلاوی سابق اعلام کرد: باید دید چه زمانی او به لاهه تحویل داده خواهد شد، ما هنوز از این مسئله اطلاعی نداریم.

به گفته او راتکو ملادیچ قرار است عصر امروز در برابر قاضی حاضر شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه ، برامرتز تاکید کرد :ملادیچ خواهد توانست به حکم دادگاه اعتراض و درخواست تجدید نظر کند. 

دادستان افزود: او هنوز در اختیار صرب ها قرار دارد.


نظرات بینندگان