arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۰

اعتراض به کاهش شدید سهمیه نقدی یارانه کاغذ

مطبوعات مستقل استان بوشهر از نحوه اختصاص سهمیه نقدی یارانه کاغذ ناراضی هستند. یونس قیصی زاده رئیس خانه مطبوعات محلی استان بوشهر ضمن بیان این مطلب افزود: مدیران مسئول نشریات مستقل استان بوشهر از چگونگی اختصاص سهمیه یارانه نقدی کاغذ به نشریات خود به شدت اعتراض دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مطبوعات مستقل استان بوشهر از نحوه اختصاص سهمیه نقدی یارانه کاغذ ناراضی هستند. یونس قیصی زاده رئیس خانه مطبوعات محلی استان بوشهر ضمن بیان این مطلب افزود: مدیران مسئول نشریات مستقل استان بوشهر از چگونگی اختصاص سهمیه یارانه نقدی کاغذ به نشریات خود به شدت اعتراض دارند.

به گزارش نسیم جنوب، وی افزود: در زمان معاونت رامین در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، سهمیه کاغذ نشریات مستقل استان بوشهر قطع گردید که این امر خسارت زیادی را به نشریاتی که با دهها مشکل مواجه بودند، وارد نمود. امیدوار بودیم که با تغییرات پیش آمده در معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد توجه به چگونگی اختصاص یارانه های مطبوعات به نشریات استان بوشهر باشیم، اما اختصاص سهمیه نقدی کاغذ در مرحله جدید نشان داد که این مطبوعات همچنان مورد بی مهری وزارت ارشاد قرار دارند. مدیران مسئول نشریات محلی بوشهر امیدوار بودند که با واریز شدن این سهمیه نقدی، بتوانند مقداری از بدهی های معوقه خود را به چاپخانه ها پرداخت نمایند اما عملا موفق به این کار نشدند.

یونس قیصی زاده افزود: مبلغ اختصاص یافته به مطبوعات مستقل استان بوشهر به قدری اندک است که ممکن است کفاف انتشار تنها یک شماره از این نشریات را بدهد، در حالیکه این نشریات فعالترین نشریات استان بوشهر هستند. این در حالی است که پیگیری مدیران مسئول این نشریات نیز در اعتراض به این سهمیه بی نتیجه مانده است بطوریکه در تماس با اداره کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، آنان مدیران مسئول را به اداره ارشاد استان بوشهر ارجاع می دهند و در مراجعه به اداره ارشاد بوشهر، مدیرکل ارشاد خود را بی اطلاع از این موضوع می داند. بنابراین مدیران مسئول نشریات نمی دانند که دلیل اختصاص سهمیه اندک کاغذ به نشریات خود چیست و کسی هم پاسخگو نیست.

رئیس خانه مطبوعات محلی استان بوشهر افزود: مشکلات نشریات مستقل در استانهای کشور روز به روز افزایش می یابد و چنانچه سهمیه نقدی یارانه کاغذ نیز بدون دلیل موجه و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه، قطع شده و یا به طور ناچیز پرداخت گردد، نتیجه ای جز تعطیلی این نشریات را به همراه نخواهد داشت. در حالیکه در سال گذشته 33 میلیارد تومان یارانه مطبوعات از سوی وزارت ارشاد پرداخت شده است اما معلوم نیست که سهم مطبوعات استانی خارج از پایتخت چقدر بوده است.

یونس قیصی زاده افزود: مدیران مسئول نشریات مستقل استان بوشهر قصد دارند تا با ارسال نامه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعتراض خود را نسبت به ابهام در چگونگی اختصاص سهمیه نقدی یارانه کاغذ به نشریات استانی اعلام نموده و خواستار بررسی آنان در این خصوص شوند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
0
0
نشريه مستقل؟؟ من كه تو عمرم تو ايران نشريه اي مستقل و بدون گرايش!!به مفهوم واقعي آن نديده ام شما اگه سراغ داريد بفرمائيد ما هم استفاده كنيم ولو به چند برابر قيمتش!!
نظرات بینندگان