arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۰

اخبار مهم "انتخاب"؛ در "60 ثانیه"/امروز جمعه ۰۶ خرداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"60 ثانیه" عنوان خبری است که روزانه مهمترین اخبار منتشره در "انتخاب" را در یک خبر جمع آوری کند که در طی "60 ثانیه" امکان ملاحظه همه اخبار وجود دارد. این بخش، در ستون "گزیده اخبار" منتشر می شود:


اخبار 
جمعه ۰۶ خرداد ۱۳۹۰:

اسلام ایرانی ، اسلام حقیقی و ناب است؛
مشاور و رییس دفتر رییس جمهوری گفت: برخی به خود زحمت نمی‌دهند حتی یكبار حرف‌های زده شده را بخوانند.

افتتاح ستون "جسورترین و بامزه ترین های هفته" ؛
"انتخاب" در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و بامزه ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد. هفته ی گذشته (هفته ی نخست خردادماه)، تقریبا مانند دیگر هفته ها، تحلیل و اظهار نظرهای بامزه و بعضا جسورانه ای در محافل خبری شنیده شده است که در ذیل به آن اشاره می شود.
حسن خمینی به دیدار رهبر انقلاب رفت
در آستانه فرارسیدن 14 خرداد سالروز رحلت جانگذار امام روح الله (ره) ، سیدحسن خمینی شب گذشته با مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دیدار کرد.
محمدرضا خاتمی: یکی نیست بپرسد که این صادرات غیر نفتی که دولت می گوید، چیست؟
وی گفت:  اگر امروز دولت نهم و دهم می بالد که صادرات غیر نفتی چند برابر شده یکی نیست بپرسد که این صادرات غیر نفتی چیست؟
رئيس ديوان عدالت اداري گفت: شعبه رسيدگي كننده، آقاي بقايي را به چهار سال انفصال از خدمت محكوم كرد. وي اواخر اسفند سال 89 با مراجعه به ديوان درخواست تجديدنظر كرد و پرونده هم اكنون در مرحله تجديدنظر است.
" بايد تلاش كنيم اعتماد برخي از مردم را كه به ترديد افتاده‌اند برگردانيم"
وي گفت: فريبكاري‌ها موقت است، آمار دروغ دادن، ادعاي دروغ كردن، پول بيخودي مصرف كردن كه مردم مي‌فهمند يك بازي است و بيت‌المال را به غارت بردن براي خريد چند راي و امثال اين چيزها ديگر در مردم جواب نمي‌دهد. حتي اگر مردم نياز داشته باشند اين پول را مي‌گيرند، ولي لعنت‌شان هم مي‌كنند.
رسول صدرعاملي طي هفته‌ي سپري شده به عنوان يكي از پركارترين و شاخص‌ترين فيلمسازان اجتماعي كه هنجارها و ناهنجاريهاي شهري را به تصوير كشيده است، در جشنواره‌ي فيلم «شهر» مورد تقدير قرار گرفت اما در مراسم بزرگداشتش سخني نگفت.
روزنامه مصری الیوم گزارش داد که یک گروه از مصریان اعلام کرده اند که قصد تشکیل حزب نازی را دارند.
افزایش تحریم ها علیه ایران، به چه منظور است؟
پروژه ای که نقطه آغاز آن با اکران عمومی فیلم سفارشی «ایرانیوم» کلید خورد و هدف از آن (با مبالغه ها و سیاه نمائی های تبلیغاتی و آگراندیسمان واقعیت در آن رپرتاژ آگهی اسرائیلی) قرار دادن ایران در کانون پلشت ترین حکومت ناقض حقوق بشر در افکار بین المللی بود.
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جریان غائله ۲۵ بهمن ماه من تنها کسی بودم که شفاف اعلام کردم اقدامات گروه های مخالف دولت و دو کاندیدای دیگر انتخابات به واقع نوکری و حمالی آمریکاییها بود.
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
مدیر بزرگترین پایانه صادراتی گل و گیاه خاورمیانه با انتقاد از روند رو به رشد عدم حمایت دولت از باغداران و صادرکنندگان اظهار داشت: متاسفانه برخی میوه های وارداتی به کشور سرطان زا است.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح با رد شايعه كاهش مدت خدمت سربازي، اعلام كرد: معافيت جديد يا كاهش مدت سربازي نداريم.
وی می گوید: سال گذشته چالشم یادگیری زبان چینی بود. سال قبل از یاد گرفتن چینی، چالشم، پوشیدن کراوت بود، اما هر روز.
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
گزارش آسوشیتدس از سومين درياچه بزرگ آب شور جهان که به شوره زار تبدیل شده است؛
"کمال سعادت" غمگینانه به صدها مشتری نگاه می کند و می داند که دیگر نمی تواند انها را سوار قایق خود کند تا آنها بتوانند از یک اخر هفته بهاری در کنار دریاچه ارومیه لذت ببرند.
روزنامه وال استریت ژورنال خبر داد:
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود نوشت: عربستان سعودی در حال تلاش برای وادار کردن دیگر کشورهای مسلمان، مثل پاکستان، مالزی، اندونزی و کشورهای آسیای مرکزی تا یک اتحاد غیررسمی بر علیه ایران را بیاندازد.
معاون اجرایی رییس‌جمهوری و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با تاکید بر ضرورت پرهیز رسانه‌های ارتباط جمعی از شایعه‌پراکنی و انتشار مطالب بی‌اساس، تصریح کرد که 'قرارداد 450 میلیارد تومانی ساخت مجموعه تالارهای بین‌المللی کیش اساسا وجود خارجی ندارد'.
چهل ‌و يكمين دوره آزمون سراسري سال 90 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور از نهم تير ماه با رقابت بيش از يك ميليون داوطلب در سراسر كشور آغاز مي‌شود.
رئیس موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد که امتحان اخیر در کشور از راهی که باور نمی‌کردیم رخ داد و بالاخره امتحانی صورت گرفت و بعضی از فازهای آن انجام شد و بقیه این امتحان در جریان است اما باید منتظر امتحان‌های سخت‌تری باشیم.
وزیر اطلاعات به دستگاههای دولتی و خصوصی کشور که از فضای اینترنت استفاده می کنند توصیه کرد بـه تذکرات و توصیه های دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی توجه ویژه ای داشته باشند.
رئیس كمیسیون انرژی مجلس گفت: دلیل انفجار در پالایشگاه آبادن افتتاح زود هنگام وعدم تست تجهیزات نصب شده بوده است.
با جدی شدن معرفی فرد پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی، حبیب كاشانی اصلی ترین گزینه مطرح شده به رای زنی و گفتگو با رئیس دفتر رئیس جمهور پرداخت.
نظرات بینندگان