arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

"رقابت رياست فيفا تبديل به يک نمايش مسخره شده"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ورزش انگلیس روز جمعه گفت انتخابات آتی ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا تبدیل به یک لجبازی و یک نمایش مسخره شده است و باید به تعویق بیفتد.

به گزارش انتخاب، هیو رابرتسون این اظهارات را پس از آن گفت که فیفا به علت اتهاماتی که سپ بلاتر رییس فیفا و محمد بن همام رقیب وی در انتخابات ماه آتی مطرح کرده اند برای هر دو نفر بررسی اخلاقی آغاز کرده است.

رابرتسون در بیانیه ای اعلام کرد انتخابات ریاست فیفا در حد یک لجبازی تنزل کرده است. فیفا بررسی ادعاها درباره رفتارهای نامناسب نامزدهای انتخاباتی را با احضار بلاتر به کمیته انضباطی گسترش داده است.

به این ترتیب بلاتر باید روز یکشنبه یعنی سه روز مانده به انتخابات در کمیته انضباطی فیفا حاضر شود. بن همام نیز روز چهاشنبه به همین دلیل در کمیته انضباطی فیفا حاضر شده بود. رابرتسون این ماه گفته است در صورتی که فیفا برای پاکسازی خود اقدام نکند، فدراسیون کشورها از آن فاصله خواهند گرفت. وی گفت امیدوار است فیفا به دنبال ریشه کنی فساد مالی و به این منظور مشابه کمیته بین المللی المپیک در ماجرای رسوایی المپیک زمستانی سالت لیک سیتی امریکا رفتار کند.

وی گفت:‌ سازمانهای ورزشی باید شفاف و پاسخگو باشند و باید به خاطر خود ورزش در آنها اصلاحات صورت گیرد.

وی پس از انتخابات میزبانی جام جهانی دو هزار و هجده و دو هزارو بیست و دو درخواست برای اصلاحات را مطرح کرده بود. رابرتسون گفت ترک فیفا در برنامه کاری کشورش قرار ندارد با این حال کشورش در تلاش برای وادار کردن فیفا به اصلاحات است.

خبرگزاری رویترز از لندن گزارش داد، انگلیس از جمله نامزدهای شکست خورده کسب میزبانی جام جهانی سال دو هزار و هجده میلادی است.

نظرات بینندگان