arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

سریال های ماه رمضان همچنان بلاتکلیف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تلویزیون درحالی به استقبال ماه رمضان امسال می‌رود که سریال‌های ماه رمضان شبکه‌های سه و تهران به طور رسمی مشخص شده و در حال ساخت هستند و تاکنون به طور قطع مشخص نیست که شبکه‌های یک و دو، چه سریالی را در این مناسبت روانه‌ی آنتن می‌کنند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، به گفته‌ی سازندگان مجموعه‌هایی که تا به حال به عنوان سریال‌های ماه رمضان معرفی‌ شده‌اند، مجموعه‌های مناسبتی امسال در زمان مناسبی کلید خورده‌اند تا شاهد پخش و تولید همزمان و شتاب‌زده کارها نباشیم.

سریال‌هایی که نامزد پخش در ماه رمضان امسال هستند، موضوعات ماورایی، طنز و اجتماعی را شامل می‌شوند و بازیگران شناخته شده‌ای چون رضا کیانیان، افسانه بایگان، داریوش فرهنگ، فرامرز قریبیان و مهدی فخیم‌زاده در آنها بازی کرده‌اند.


*** شبکه یک

سریال «راه طولانی خانه» به کارگردانی رضا کریمی و تهیه‌کنندگی محمد تخت‌کشیان از گزینه‌های پخش در ماه رمضان این شبکه محسوب می‌شود. داستان «راه طولانی خانه» درباره‌ی پدری به نام مرتضی تفرشی است که علاقه زیادی به خانواده‌اش دارد. او به خاطر تحقق خواسته‌های فرزندانش که خارج از حد توان اوست، تحت فشار است. پدر که حفظ کانون خانواده برایش مهم ترین خواسته است، یک تصادف را در ازای دریافت مبلغی پول گردن می گیرد.

علیرضا مسعودی و مصطفی زندی فیلمنامه «راه طولانی خانه» را نوشته‌اند و رضا کیانیان، افسانه بایگان، شهرزاد کمال‌زاده، خاطره حاتمی، صادق هاتفی، شهاب حسینی‌پور و پیام اینالویی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال بازی می‌کنند. تصویربرداری این سریال 28 فروردین‌ ماه امسال آغاز شد و همچنان ادامه دارد.


*** شبکه دو

شبکه دوم سیما ـ شبکه «کودک، نوجوان و خانواده» ـ دو سریال را به عنوان گزینه‌های پخش در رمضان امسال در نظر دارد. خسرو ملکان، سریالی را برای این شبکه می‌سازد که به احتمال زیاد «چمدان» نام دارد.

«سی‌امین روز» نیز یک سریال ماورایی است که گزینه‌ی دوم شبکه دو برای پخش در ماه رمضان محسوب می‌شود. این سریال را جواد افشار کارگردانی و رضا جودی تهیه کرده است. جودی پیش از این سریال‌ «اغماء» را در ماه رمضان روی آنتن برده بود.

سید سعید رحمانی فیلمنامه «سی‌امین روز» را نوشته و هومن سیدی، سیما تیرانداز، محمود عزیزی، رزیتا غفاری، آزاده صمدی، مهران رجبی، میرطاهر مظلومی، بهرام ابراهیمی، صفا آقاجانی، کوروش سلیمانی، فرشته سربندی، الناز حبیبی، افشین سنگ چاپ، رضا آحادی، شیرین نصرتی، عزیز هنرآموز، سپیده عنایتی، حمید مرادی با حضور انوشیروان ارجمند، اتابک نادری و پژمان بازغی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. «سی‌امین روز» یک داستان اجتماعی دارد و درباره مردی است که به طور ناخواسته دستش به خون برادر دوستش آلوده می‌شود و با این حادثه اتفاقاتی برای او رخ می‌دهد.


*** شبکه سه

شبکه سوم سیما سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» را به عنوان سریال ماه رمضان خود معرفی کرده است. این سریال را علیرضا افخمی کارگردانی می‌کند و داوود هاشمی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. «پنج کیلومتر تا بهشت» ، 30 قسمت 35 دقیقه‌ای است و بازیگرانی مثل داریوش فرهنگ، رضا توکلی، شهنام شهابی، پردیس افکاری، شبنم قلی خانی و نفیسه روشن در آن ایفای نقش می‌کنند. این سریال درباره «امیر حسین» کارمند یک شرکت وارداتی دارو است که در جریان سرقت اموال شرکت درگیر ماجراهایی می‌شود.

«پنج کیلومتر تا بهشت» مضمونی اجتماعی دارد و به موضوعات دینی و اخلاقی می‌پردازد.


*** شبکه تهران

شبکه تهران نیز «تکیه برباد» را برای ماه مضان تولید می‌کند. این سریال را محمود معظمی کارگردانی می‌کند و تهیه‌کنندگی آن برعهده حمیدرضا مهدوی است. در سریال «تکیه بر باد» که یک ملودرام اجتماعی است و توسط عباس نعمتی و محمد محمدسلطانی نوشته شده، بازیگرانی چون فرامرز قریبیان، مهدی فخیم‌زاده، افسانه پاکرو، شهرام عبدلی، بهزاد خداویسی، شراره دولت‌آبادی، نگین معتضدی و محمد مهدوی ایفای نقش می‌کنند. تصویربرداری این سریال نیز که از اوایل اردیبهشت‌ ماه آغاز شده، کماکان ادامه دارد.


*** سیمای استانی

«بگو که هستم» عنوان سریالی به کارگردانی اکبرمنصور فلاح و تهیه‌کنندگی رسول هنرمند است که به سفارش مرکز اصفهان تولید می‌شود و قرار است در ماه رمضان از یکی از شبکه‌های سراسری روی آنتن برود. داستان این سریال درباره فردی است که بعد از چندین بار که خانه را ترک کرده به خانه‌اش مراجعه می‌کند و متوجه می‌شود که همسر و فرزندانش خانه اجاره‌ای را ترک کرده و به مکان نامعلومی رفته‌اند. زندگی وی در جریان آشنایی با چند دانشجو دچار تغییراتی می‌شود.

در این سریال طنز، جهانبخش سلطانی، مهدی سلوکی، پرستو گلستانی، مهدی امینی‌خواه، محمد الهی، پورانداخت مهیمن، مهدی باقربیگی، کاظم افرندنیا، محمدعلی میاندار، شیرین صمدی، نرگس صابری و مهدی شهداد بازی می‌کنند.

نظرات بینندگان