arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۵۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

باهنر: رهبری هنوز علاقمند هستند بصورت طبیعی عمر دولت دهم به پایان برسد

محمدرضا باهنر در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین در مورد وقایع اخیر مربوط به وزارت اطلاعات گفت: این عمل یک کار از قبل برنامه ریزی شده بود ولی زمان وقوع یک حادثه بود. اتفاق نامیمون و نامبارکی بود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: رهبری هنوز علاقمند هستند بصورت طبیعی عمر دولت دهم به پایان برسد
 
به گزارش انتخاب، محمدرضا باهنر در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین  در مورد وقایع اخیر مربوط به وزارت اطلاعات گفت: این عمل یک کار از قبل برنامه ریزی شده بود ولی زمان وقوع یک حادثه بود. اتفاق نامیمون و نامبارکی بود و ده، پانزده روز هم طول کشید ولی آقای رییس جمهور پذیرفتند که آقای مصلحی با حکم رهبری در وزارت اطلاعات باقی بمانند و آقای احمدی نژاد هم که کار را تا استعفا جلو برده بودند ، در جمع بندی نهایی به این نتیجه رسیدند که در ریاست جمهوری باقی بمانند.
 
باهنر گفت: الان برداشت ما این است که آقا باز هم علاقمند هستند که این دولت تا پایان دوره قانونی کارش را با آرامش ادامه بدهد و به صورت طبیعی عمر دولت دهم به پایان برسد. البته قبلش برداشت ما این بود که آقا حاضر است خیلی هزینه ها داده شود و دولت دهم کارش را پایان دهد ولی دیدیم که آقا حاضر اند اتفاق غیرمعمول نیافتد و دولت فعلی به کارش ادامه دهد.

وی ادامه داد: نکته بعدی عزل و نصب ها و ادغام ها است که برخی معتقدند برخی وزرا و عزل و نصب ها با همان تحلیل قبلی مورد بررسی است. مثلا آقای میرکاظمی وزیر نفت سعی می کرد علاوه بر هماهنگی با رییس جمهور با برخی مقامات بلند پایه هم هماهنگ باشد. آقای محرابیان هم در سایپا و امثالهم با افرادی مانند تیپ مشایی درگیر بود. در هر صورت در رابطه با اینکه این ادغام ها چگونه باید انجام شود و آیا دولت می تواند وزارت خانه جدید تشکیل دهد بحث هایی بود که ما از شورای نگهبان که تنها مرجع تفسیر قانون اساسی است، تقاضای تفسیر کردیم. رای نگهبان هم گفت که باید وزارت خانه جدید به تصویب مجلس برسد و اگر وزیری برای وزارت خانه های قبلی رای اعتماد گرفت اکتفا نمی کند تا برای وزارت خانه جدید انتخاب شود. ولی باز هم بحث بود تا اینکه با دعوت خود مقام معظم رهبری جلسه ای با حضور سران سه قوه تشکیل شد. در این جلسه بحث تفسیر شورای نگهبان مطرح شد. جلسه دو،سه ساعته ای برگزار شد. برخی از بخش های جلسه دلگیر کننده بود. آقای احمدی نژاد بحث شان ایراد به تفسیر شورای نگهبان بود که آقا می فرماید تفسیر شورای نگهبان حرف آخر و لازم الاجرا و باید تبعیت شود. آقا گفت اگر هم بحثی شود تاثیری در نتیجه ندارد و نظر شورای نگهبان لازم الاتباع است. همچنین رییس جمهور اعلام کرد که آیا این، حکم حکومتی است و آقا فرمود این جلسه، جلسه حکومتی است زیرا یکی از وظایف رهبری تنظیم روابط قوا است ولی این نظر، نظر قانون است نه حکم حکومتی.

باهنر خاطرنشان کرد: در رابطه با پایان مهلت قانونی تعیین سرپرست وزارت راه نیز یک تخلف قانونی است رییس جمهور قرار است نامه ای به رهبری بدهد و ایشان مهلت کوتاهی برای فراهم کردن مقدمات برای مشخص کردن وزیر این وزارت خانه بدهد. مجلس تا دوازدهم خرداد فرصت داد ولی ظاهرا دولت نمی توان طی این مدت وزیر را مشخص کند. بنابراین باید به این کار سرعت داده شود تا بیش از این تخلف از قانون نشود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تخلفات دولت در خصوص تشکیل وزارت ورزش و جوانان گفت: قانون باید اجرا شود و توجیهاتی که دولت میاورد دلیلی برای عدم اجرای قانون نیست. چاره ای نیست، همه باید به قانون باز گردیم. البته قانون اشکالاتی دارد که باید توسط مرجع خودش اصلاح شود و نمی توانیم بگوییم قانون را قبول نداریم.

وی با بیان اینکه «از قبل شواهد و مستندانی راجع به جریان انحرافی داشتیم» گفت: باید عالمانه این جریان را نقد کرد. مسایلی که پاکدستی همکاران دولت را زیر سوال می برد مسایلی است که باید راجع به جریان انحرفی در نظر گرفت که قوه قضاییه در حال رسیدگی است. ولی اینکه کل دولت زیر سوال برود به مصلحت نیست. الان باید فضا آرام باشد. دوستان باید بیشتر جریان انحرافی را تبیین کنند. دولت هم باید فاصله خودش از جریان انحرافی مشخص کنند تا دچار تضعیف نشود.

باهنر همچنین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به انتخابات هیات رییسه مجلس در سال چهارم گفت: اگر بخواهم این انتخابات را تحلیل کنم این است که یک اتفاق ساده و معمولی مانند سال گذشته افتاد. مقداری کار تشکیلاتی ساده انجام شد. اما حیف مان آمد جناب آقای ابوترابی را در هیات رییسه نداشته باشیم ولی فعالیت های ایشان در مجلس کمافی السابق ادامه پیدا می کند. در فراکسیون بنده هنگامی که مطرح شد کاندیدا شوم خدمت ایشان رفتم و از ایشان هم خواستم که حضور داشته باشند. بعد ازظهر سه شنبه از ایشان خواستم که کاندیدا شوند و بنده را معاف کنند. صبح روز سه شنبه هم برخی را واسطه کردم حتی از آقای لاریجانی خواستم که از ایشان بخواهند که در صحن مجلس کاندیدا شوند ولی ایشان نپذیرفتند.

وی ادامه داد: البته از حدود سی، چهل نفر از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی که مشهور به حامیان دولت هستند هم آقای زارعی برای ریاست کاندید شدند ولی وقتی که رای نیاوردند در صحن علنی متعهد شدند که کاندید نشوند ولی به آقای لاریجانی هم رای سفید دادند. آقای لاریجانی هم با ۲۱۲ رای از ۲۴۰ نفر هم رکورد خوبی بود و نشان داد که استقبال به ایشان سال به سال افزایش پیدا کرده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
0
"الان برداشت ما این است که آقا باز هم علاقمند هستند که این دولت تا پایان دوره قانونی کارش را با آرامش ادامه بدهد"
لطفا تیتر را تصحیح کنید
م
|
UNITED STATES
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
1
9
واقعا اگه مي دونستند احمدي نژاد اينقدر يه دنده و دروغگو هست چرا گذاشتند اين همه آدم بميره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
8
چی میشه گفت تا دیروز ایشون حامی دولت بودن حالا...
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
0
1
حمایت هایی از این آقا شده در طول
تاریخ نظیر ندارد چرا؟؟؟
منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
4
1
شمارا به خدا اینقدر از احمدی نژاد بد نگویید چون ایشان از هر کسی به رهبری نزدیکتر است.
نظرات بینندگان