arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۰

انتقاد شریعتمداری از آیت الله هاشمی: مگر برای فلانی هفته ای 40 میلیون تومان پرداخت نمی شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه کیهان در سرمقاله خود با عنوان«اتوبوس که چپ نشده ! » به قلم حسین شریعتمداری نوشت:

*روز پنج شنبه- 5 خردادماه- آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم بزرگداشت حماسه سازان جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی، با اشاره تلویحی به ماجرای اخیر و حرکت دشمن پسند جریان انحرافی، سخنان به ظاهر مبهم و دوپهلو- و در مواردی صریح و بی پرده- داشته اند که درباره آن با توجه به مواضع شناخته شده ایشان مخصوصا طی دو سال اخیر، گفتنی هایی هست؛

*آقای هاشمی رفسنجانی با تلویحی نزدیک به تصریح از جریان انحرافی نفوذ کرده در حلقه نزدیک به رئیس جمهور محترم یاد کرده و تلاش می کند حرکت اخیر این جریان انحرافی را نشانه حقانیت مواضع دو سال گذشته خویش معرفی کند و حال آن که مواضع و عملکرد جریان انحرافی به وضوح و بی کم و کاست با فتنه 88 همسو و هم جهت بوده است و آنچه این جریان نفوذی در پی آن بود- و شاید هنوز هم به خیال خام خود در پی آن باشد- فقط به عنوان بخشی از خیانت و جنایت بزرگ و فراموش نشدنی سران و حامیان آشکار و نهان فتنه 88 قابل ارزیابی است. بنابراین جناب آقای رفسنجانی که طی 2 سال گذشته به گونه ای نه چندان پنهان و در مواردی کاملا آشکار از سران و عوامل فتنه حمایت کرده اند، نمی توانند و نباید جریان یاد شده را در تقابل با خود تلقی کنند چه رسد به این که علیه این جریان موضع گرفته و به اقدام زشت و ناپسند آن اعتراض کنند! باید از آقای هاشمی رفسنجانی پرسید؛ کدامیک از مواضع پلشت جریان انحرافی را می توان آدرس داد که فتنه گران - متاسفانه مورد حمایت شما- صدها برابر، زشت تر و مشمئز کننده تر از آن را مرتکب نشده باشند؟!

* تا آنجا که به مسئولان عالی رتبه نظام و توده های عظیم مردم فداکار و اصولگرا مربوط است، بلافاصله بعد از مشاهده انحراف در جریان یاد شده، با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی و پیروی همیشگی از خط رهبری، در مقابل این انحراف قد علم کردند و زاویه گرفتگان از بستر اصلی و تعریف شده انقلاب را محکوم کرده و علیه آنها به مقابله برخاستند. آیا، همین یک فقره به تنهایی حکایت از آن ندارد که نظام، مردم و مسئولان در صراط مستقیم اسلام و انقلاب گام برمی دارند؟ بنابراین اتفاق خاصی نیفتاده است که حضرتعالی برای «هشدار» و توصیه و نصیحت درباره آن، احساس تکلیف کرده باشید !

*آقای هاشمی فرموده اند «آمار دروغ دادن، ادعای دروغ کردن، پول بیخودی مصرف کردن که مردم می فهمند یک بازی است و بیت المال را به غارت بردن برای خرید چند رأی و امثال این چیزها دیگر در مردم جواب نمی دهد».درباره این بخش از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی اگرچه گفتنی های فراوانی است ولی تنها به چند مورد از آن بسنده می کنیم ؛الف: فرموده اند «آمار دروغ دادن» خب! چه کسی می تواند انبوه خدمات برجسته دولت نهم و دهم را انکار کند؟ ساخت ده ها سد، هزاران کیلومتر راه، صدها کارخانه و نیروگاه، موشک های دوربرد، زیردریایی، فرستادن ماهواره به فضا، پیشرفت های خیره کننده در عرصه های نانو تکنولوژی، سلول های بنیادین، رادیو ایزوتوپ ها، دستاوردهای هسته ای، برخورداری تقریبا تمامی روستاهای ایران از برق و گاز، رسیدگی به محرومان و مستضعفان و برکشیدن این اقشار از سطوح زیرین جامعه به بالاترین سطح ها و مسئولیت ها و... و... که قابل انکار نیست و به قول شما «مردم می فهمند». باید از جناب هاشمی که خود مسئولیت بالای اجرایی داشته اند و از مقوله کار و پیشرفت باخبرند پرسید چه کسی می تواند اینهمه خدمات را که در پاره ای از موارد «بی نظیر» بوده است انکار کند و ارائه فهرست آن به مردم را «آمار دروغ»! تلقی کند؟!

* آقای هاشمی به «ادعای دروغ» اشاره کرده اند که باید گفت؛ چه کسانی به توصیه «جرج سوروس» و «جین شارپ» ادعای دروغ تقلب در انتخابات را مطرح کردند و با آن که خود مسئولیت انجام چند انتخابات را داشتند و می دانستند تقلب در مقیاس میلیونی ناممکن است در این شیپور فریب دمیدند؟! و بعد از آن که آب ها از آسیاب افتاد و عوامل اصلی به دستور گرفتن برای اشاعه این دروغ اعتراف کردند نیز حاضر به تکذیب ادعای دروغ خود نشدند؟

* جناب آقای هاشمی از غارت بیت المال گله کرده اند که البته، نمونه هایی از آن قابل نفی نیست ولی این نمونه ها از سوی کسانی است که اولا؛ برخی از آنان با فتنه گران همخوان و هم پیاله بوده اند و ثانیا؛ با غارت های کلان بیت المال در دوران سازندگی و اصلاحات قابل مقایسه نیست. اینجا یک سؤال از جناب آقای هاشمی در میان است؛ چند فقره از پرونده های کلان فساد اقتصادی و غارت بیت المال که ماجرای آنها به دادگاه نیز کشیده شده و اسناد آن موجود است، در دوران ریاست جمهوری ایشان بوده است؟! و چند فقره نبوده است؟!

* درباره هزینه بیت المال برای جمع آوری آراء سخن گفته اند که البته، برخی از تحرکات این روزها قابل انکار نیست ولی جریانی که در این راستا حرکت می کند به شدت مورد اعتراض قرار گرفته و هم اکنون رسیدگی به صحت و سقم ماجرا در کمیسیون اصل 90 مجلس در جریان است. اما، مگر در همین جریان فتنه 88، پول های کلان غارت شده از مردم و مبالغ هنگفت و نجومی کمک های مالی ملک عبدالله پادشاه عربستان، پادشاه اردن و بسیاری از کشورهای اروپایی برای جمع آوری آراء مردم به نفع نامزد فتنه گران هزینه نشد؟ و حتی پس از فتنه نیز، مگر برای فلانی هفته ای 40 میلیون تومان پرداخت نمی شد. ولی همه دیدند که نتیجه ای در پی نداشت. بنابراین باید با جناب آقای هاشمی همصدا شد که «این چیزها دیگر در مردم جواب نمی دهد»!

*جناب آقای هاشمی! سخن از رخنه بیگانگان نیست. پای «دروازه» در میان است و این دروازه را فتنه گران مورد حمایت شما به روی دشمنان اسلام و انقلاب و امام و مردم باز کرده بودند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
4
شريعتمداري سخنان تو باعث مي شه مرغ بريان هم قدقدقدا كنه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
1
3
اقای شریعتمداری شهر مهم و مرزی قصرشیرین هنوز گاز کشی نشده

چرا به دروغ میگی تمام روستاهای مملکت گازرسانی صورت گرفته؟

بعضیا دروغ میگن که محبوب بشن

من نمیدونم شما چجوری ادمی هستی که برای منفور شدن داری دروغ میگی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
1
3
این اتفاقات توو جمهوری اسلامی شده؟؟؟
متاسفم
حیف این مردم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
0
0
با سلام :
بنده از آنجایی که در این مملکت زندگی می کنم و حوادث و اخبار کشورم را دنبال می کنم در اینجا لازم می دانم مواردی را بیان نمایم :
در خصوص آقای هاشمی که شما این همه وی را تخریب می نمایید باید عرض کنم که ما چند سال قبل در دوره اصلاحات به شدت مخالف وی بودیم ولی با گذشت زمان و روی کار آمدن دولتهای بعدی متوجه شدیم که ایشان چقدر برای این کشور زحمت کشیده و کار انجام داده اند . از جمله پروژه های عظیمی که همه در جهت آسایش ورفاه مردم بوده است نه در جهت تامین منافع بخش خیلی محدود وکوچکی از جامعه .
اگر شما به ولایت فقیه اعتقاد دارید یادتان باشد رهبری عزیز وقتی در نمازجمعه از دست افرادی مثل شما گریه کردند به صراحت بیان کردند که آقای هاشمی از نظر مالی هیچگونه فساد یا خلافی ندارند که این حرف جای هیچگونه بحثی را باقی نمی گذارد .
ولی این را هم باید بدانیم که شما و یاران انگشت شماری که دارید تا اختلاف وشائبه درست نکنید نمی توانید بر کارهای خود پوشش بگذارید . خواهش میکنیم از طرف ملت حرف نزنید . وقتی شما در رسانه به اصطلاح ملی به همه افراد مخالف نظر خودتان توهین می کنید چطور می توان به حرفهای شما اعتماد کرد . هرچند که هیچکس گفته های شما را باور ندارد و همه از کارهای شما نفرت دارند . مخصوصا بچه های حزب اللهی واقعی از دست این کارهای شما خسته شده اند .
من یک سئوال از شما دارم آیا این همه بی قانونی دولت از طرف شما مورد تایید است ؟
ما هم سال 84 به آقای احمدی نژاد رای دادیم ولی به خاطر اینکه ایشان را پیرو ولایت می دانستیم و در واقع به راه ایشان رای دادیم نه به شخص ایشان و اکنون با این کارهایی که دارند انجام می دهند از کار خود پشیمانیم .
نظرات بینندگان