arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۰

رئيس مركز امور زنان: در آمريكا هر 15 ثانيه يك زن به دست شوهرش كتك مي‌خورد!

رئيس مركز امور زنان و خانواده با بيان اينكه سالانه 21 ميليون فرزند در جامعه آمريكا بدون وجود پدر مشخص به دنيا مي‌آيند، گفت: طبق آمار دولت فدرال آمريكا هر 15 ثانيه يك زن به دست شوهرش كتك مي‌خورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: رئيس مركز امور زنان و خانواده با بيان اينكه سالانه 21 ميليون فرزند در جامعه آمريكا بدون وجود پدر مشخص به دنيا مي‌آيند، گفت: طبق آمار دولت فدرال آمريكا هر 15 ثانيه يك زن به دست شوهرش كتك مي‌خورد.

مريم مجتهدزاده در ‌خصوص نگاه غرب به خانواده و زن اظهار داشت: با وجود تمام قوانين حمايتي در كشورهاي غربي، وضعيت زن در شرايط مطلوبي نيست كه از جمله مي‌توان به عدم تساوي دستمزد در شرايط يكسان كاري و تخصصي اشاره كرد.

وي افزود: هنوز در دنياي غرب دريافتي زنان فقط به دليل مؤنث بودن حدود 60 تا 80 درصد حقوق مردان است و اين در حالي است كه در كشورهاي غربي تساوي حقوق سياسي زن و مرد در قرن بيستم تصويب شد.

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با بيان اينكه ازدواج‌هاي غير رسمي در جهان غرب رو به افزايش است، ‌عنوان كرد: در جوامع غربي تشكيل خانواده به شكل غيرقانوني به دليل عرضه ارزان زن، بي‌بند و باري و بي‌عفتي رو به افزايش است؛ اين امر موجب شده است كه گاهي زنان با داشتن سه فرزند هنوز به دنبال اثبات خود و راضي كردن مرد براي ازدواج‌ باشند و گاهي اين نوع زندگي‌ها از يك شب تا 10 سال در بلاتكليفي ادامه پيدا مي‌كند.

* خانه ناامن‌ترين مكان براي فرزندان آمريكايي

مجتهدزاده ادامه داد: خانواده غير قانوني نخست به زنان و سپس فرزندان آسيب مي‌زند؛ در اين نوع زندگي‌ها زنان از پناهگاه عاطفي مناسبي برخوردار نيستند و ‌فرزندان در مسائل تربيتي دچار تناقض‌هاي زيادي مي‌شوند؛ در خانواده غير قانوني هيچ‌گونه مسئوليتي براي مردان تعريف نشده است و حاصل اين معضل سالانه 21 ميليون فرزند در جامعه آمريكاست كه بدون وجود پدري مشخص به دنيا مي‌آيند.

وي اضافه كرد: خودكشي و كشتار افراد در مجامع عمومي مانند مدرسه و حتي دانشگاه يكي از نتايج اين بند و باري و عدم ثبات در خانواده است. طبق آمار سازمان ملل در سال 2007 عمده افراد بالغ در آمريكا موفق به ازدواج نمي‌شوند و تا آخر عمر به همين روال با افراد گوناگون و حتي گاهي با همجنس خود زندگي خانوادگي مشترك دارند.

مشاور رئيس‌جمهور با اشاره به مسئله كشته شدن فرزندان به دست مادران كه جزء اخبار رسانه‌هاي غربي است، گفت: نقش و غريزه مادري كه يك موهبت الهي براي زن است، به عنوان مانع پيشرفت و سركوب زن مطرح و تبليغ مي‌شود و به دنبال اين نگاه است كه مادران،‌ فرزند را مزاحم و مانعي براي پيشرفت‌هاي خود مي‌بينند و به دلايل زيادي از جمله مشكل بودن ازدواج با داشتن فرزند و گاهي به دليل اينكه فرزند مانعي براي خوش گذراني‌هايشان است، اقدام به قتل فرزندان خود مي‌كنند و آغوش گرم و پر محبت مادري تبديل به معضلي تحت عنوان "خانه نا امن‌ترين مكان براي فرزندان " تعريف شده است كه در اين رابطه كتاب‌هايي نوشته شده است.

مجتهدزاده در ادامه عنوان كرد: نا امني در خارج از خانه و سوء استفاده جنسي از كودكان نيز در غرب مشاهده مي‌شود و آمار سازمان ملل نشان مي‌دهد كه 29 درصد از موارد قتل فرزندان توسط مادران و 31 درصد از آن توسط پدران صورت مي‌گيرد.

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري در ‌خصوص بحران هويت و گسترش روزافزون استفاده ابزاري از زنان در تجارت، تبليغات و ترويج فرهنگ بي بند و باري بيان كرد: زن در جوامع غربي تمام توان و استعداد خود را تنها در جلب توجه و نگاه مردان معطوف داشته و البته براي كسب درآمد بيشتر به استفاده ابزاري تن داده است؛ به همين دليل شخصيت او در حد يك كالا تنزل يافته است.

* هر 15 ثانيه يك زن به دست شوهرش كتك مي‌خورد

وي اظهار داشت: در جهان غرب روح لطيف زن در بعضي از مشاغل به عنوان مثال حضور نظامي در جنگ‌ها و پليس خشن يا شكنجه‌گر تبديل به روحي خشن شده است و متأسفانه اين بي‌عدالتي در حق زن به عنوان حق برابري زن و مرد تعبير مي‌شود همچنين طبق آمار دولت فدرال آمريكا هر 15 ثانيه يك زن به دست شوهرش كتك مي‌خورد و از هر 6 زني كه در انگلستان كتك مي‌خورد، يكي كشته مي‌شود.

مجتهدزاده در ‌خصوص موضوع زنان و جنگ عنوان كرد: با وجود تبليغات وسيع غرب مبني بر حقوق بشر، ‌نخستين قربانيان لشكركشي‌ها و اعمال تروريستي آنان در ساير كشورها زنان و كودكان هستند؛‌ جوامع غربي براي حل اين معضلات هر روز به دنبال خلق مكاتب جديد با گرايش‌هاي مختلف از جمله عرفاني هستند اما تعاليم اسلام و نگاه متعالي قرآن به زن و خانواده كه آفرينش زن و مرد را بر اصل زوجيت مطرح مي‌كند، وجود زن را مايه آرامش خانواده مي‌داند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
alireza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
2
با سلام اين آمار خيلي به كشور ما نزديك هست با يك كمي تفاوت كه تو كشور ما هر ثانيه 15 تا زن از دست شوهراشون كتك ميخورن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
2
میشه کمی درباره کشور خودمون آمار درست بدین
البته فکر نکنم کسی دیگه این آمارها رو قبول کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
2
ماهم آمار داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
AUSTRIA
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
2
خوب آمار ما رو هم بدین. نکنه می خواین بگین تو کشور ما هر یک سال یک بار زنها از دست شورهاشون کتک می خورن.
بعدش هم لطفا مفهوم کتک رو هم بیشتر توضیح بدین. بگین تو آمریکا منظور از تجاوز به حریم یک زن چه جور تعریف می شه و تو ایران چطور. آخه من فکر می کنم فقط و فقط اگه آمار متلکهای کوچه و خیابونی که به زنها در ایران انداخته میشه رو جزو آمار تجاوز به حریم زن حساب کنیم و دیگه هیچ چیز دیگه رو اون وقت باید از مقیاس دیگری به جای ثانیه استفاده کنیم. شاید هر صدم ثانیه معیار بهتری باشه. (بنده الان بیش از بیست سال از عمرم رو در یکی از شهرستانها گذروندم و ده سال عمرم رو در شهر تهران. لطفا نگین پدیده ی متلک نداریم یا مخصوص تهرانه. من هم تو شهرستان و هم تو تهران دیدم به مقدار زیاد به خانم ها متلک می ندازن و انگار نه انگار که این مصداق تجاوزه).
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
0
اینجا که همه زن ذلیل شده اند بازم همین امریکاییا
نظرات بینندگان