arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۰

دادستان تهران: 300 قاچاقچي مواد مخدر به اعدام محكوم شده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: براي 300 متهم در رابطه با قاچاق مواد مخدر و كساني كه حداقل 30 گرم هروئين به همراه داشته‌اند حكم اعدام صادر شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران عصر امروز در مراسم توديع و معارفه سرپرستان سابق و جديد دادسراي ناحيه 20 و دادگاه انقلاب با اعلام اين مطلب افزود:‌ امروز دغدغه اول مردم در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي بحث اعتياد و معتادان است.

وي ادامه داد: تحقيقاتي كه برخي انجام داده‌اند و پرس‌وجوهايي كه انجام شده حاكي از آن است كه دغدغه مردم، حضور معتادان در سطح شهر است زيرا نگراني خانواده‌ها امروز اين است كه حضور معتادان در شهر باعث شده كه دسترسي به مواد مخدر آسان‌تر باشد.

دادستان تهران با اشاره به حادثه‌اي كه چند روز گذشته در استان آذربايجان رخ داد گفت: در اين حادثه فردي معتاد اعضاي خانواده خود را به آتش كشيد و باعث مرگ آنها شد كه اين مورد به ما بيشتر از گذشته گوشزد مي‌كند كه بايد مراقب معتادان باشيم و از پليس توقع داشته باشيم در اين مبارزه جدي‌تر برخورد كند.

دادستان تهران با اشاره به موضوع تصويب فعاليت كمپ‌هاي نگهداري معتادان كه در اواخر سال گذشته به تصويب رسيد، گفت: با توجه به ماده 16 قانون اين كمپ‌ها اين فرصت را ايجاد مي‌كنند تا معتادان از شهر فاصله گرفته و چهره شهر مخدوش نشود.

وي تصريح كرد: اگر مي‌خواهيم در موضوع مبارزه با مواد مخدر موفق عمل كنيم بايد دولت در موضوع ايجاد كمپ‌ها به صورت جدي ورود پيدا كند تا قضات بتوانند معتادان را پس از دستگيري به اين كمپ‌ها اعزام كنند.

جعفري دولت‌آبادي با اشاره به اينكه بحث مواد مخدر روانگردان و صنعتي موضوع مهمي شده است، گفت: در اين باره همه مسئولان دغدغه دارند و بايد دادسراي انقلاب و دادگاه انقلاب سرعت بيشتري به اجراي احكام مربوط به اين پرونده‌ها بدهد.

وي با اشاره به اين مطلب كه هنوز دستگيري قاچاقچيان مواد مخدر روانگردان قابل قبول نيست، گفت:‌ درست است كه دستگيري‌هاي ما افزايش پيدا كرده است اما هنوز صاحبان كالاي قاچاق بزرگ دستگير نشده‌اند.

وي يكي ديگر از مواردي كه بايد در حوزه مبارزه با مواد مخدر به آن توجه ويژ‌ه‌اي شود، اشاره كرد و گفت: بايد تلاش شود به اموال محكومان مواد مخدر حمله شود و به قاچاقچيان ثابت شود كه اموال آن‌ها از گزند ضبط و توقيف در امان نخواهد بود.

وي گفت: اگر مواد اموال يك قاچاقچي مواد مخدر ضبط شود ديگر او سرمايه‌اي نخواهد داشت تا با آن اقدامات غيرقانوني خود دست بزند، گفت: قطعا يك مالباخته تأديب خواهد شد.چ

جعفري دولت آبادي يكي ديگر از اصول مبارزه با مواد مخدر را بحث پيشگيري از ورود مواد مخدر به كشور عنوان كرد و گفت: متأسفانه برخلاف آنچه در برنامه چهارم و پنجم توسعه عنوان شده نتوانستيم مبارزه پيشگيرانه‌اي داشته باشيم.

وي گفت: ما بايد تلاش كنيم از حمل و نقل و توزيع مواد مخدر در كشور جلوگيري كنيم و به تمام مسئولان حوزه پيشگيري از توزيع مواد مخدر اين آمادگي را مي‌دهيم كه مي‌خواهيم با آنها همكاري كنيم.

دادستان تهران با اشاره به اين مطلب كه 300 نفر از افرادي كه در بحث مواد مخدر فعاليت داشته‌اند به اعدام محكوم شده‌اند، گفت: متأسفانه در بين اين افراد كساني كه دانه درشت باشند به چشم نمي‌خورند و ما بايد تلاش كنيم به سمت كساني برويم كه سردمداران توزيع و حمل و نقل مواد مخدر هستند.

وي همچنين به جريانات پس از انتخابات سال 88 اشاره كرد و گفت: پس از اين انتخابات تصميم گرفتيم بحث جرايم امنيتي را از دادسراي انقلاب جدا كنيم و دادسراي شهيد مقدس را به اين ترتيب افتتاح كرديم.

وي گفت: به زودي هم بحث قاچاق سلاح و قاچاق كالا را از دادسراي انقلاب خارج خواهيم كرد تا در نهايت دادسراي انقلاب دادسراي تخصصي مبارزه با مواد مخدر باشد.

دادستان تهران همچنين به 250 پرونده‌اي كه متهمان آن به اعدام و حبس ابد محكوم شده‌اند اشاره كرد و گفت: به تازگي گزارشي از اين افراد تهيه شده و بر اساس اولويت‌بندي به مسئولان قوه قضاييه گزارش شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
0
درخیلی چیزها اولیم اینم یکیش !
نظرات بینندگان