arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

حیدرالعبادی: نآرامی به سود عراق نیست

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در واکنش به حمله معترضان به منطقه سبز امنیتی بغداد گفت: اغتشاش و نا آرامی به سود ملت و کشور عراق نیست. همه تلاش خود را به کار گیریم تا با کنار گذاشتن اختلافات سیاسی از رزمندگان خود برای پیروزی نهایی (علیه داعش) حمایت کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حیدر العبادی نخست وزیر عراق در واکنش به حمله معترضان به منطقه سبز امنیتی بغداد گفت: اغتشاش و نا آرامی به سود ملت و کشور عراق نیست. همه تلاش خود را به کار گیریم تا با کنار گذاشتن اختلافات سیاسی از رزمندگان خود برای پیروزی نهایی (علیه داعش) حمایت کنیم.
به گزارش انتخاب، نخست وزیر عراق در سخنرانی خود که شبکه «العراقیه» بامداد شنبه آن را پخش کرد، تاکید کرد: بیش از یک سال و نیم است که ارتش عراق پیروزی های زیادی را به دست آورده و استان ها و مناطق زیادی از خاک عراق را از دست گروهک تروریستی داعش آزاد کرده و بسیاری از پناهندگان توانستند به محل زندگی خود بازگردند.

العبادی افزود: در بحبوحه پیروزی و آمادگی ارتش برای بازپس گیری و آزاد سازی استان الانبار و شهر موصل و همزمان با حمله داعش به شهروندان بی دفاع در بغداد، گروهی از نفوذی ها درصدد هستند تا کشور را به سوی اغتشاش و هرج و مرج بکشانند.

وی افزود: این افراد به جای آن که با تروریست ها و در میدان های جنگ بجنگند، خود را به صورت گروه های مسلح درآورده و در برابر نیروهای امنیتی در بغداد مبارزه می کنند.
العبادی افزود: این افراد با این اقدامات، درواقع پیروزی ها و ازخودگذشتگی نیروهای عراقی را که در جنگ علیه داعش انجام داده، هدر می دهند.
نخست وزیر عراق یادآور شد: برخی از این افراد درصددند تا اثر پیروزی های نظامیان عراقی در جنگ علیه داعش را خنثی کنند.

وی با اشاره به این که حمله امروز به ساختمان های دولتی و تجاوزبه اموال عمومی در بغداد غیر قابل قبول بوده و نمی توان نسبت به عاملین این اعمال سهل انگار بود، تاکید کرد: باید قانون درمورد همه عاملین این حوادث اجرا شود،چرا که هر قطره خون شهروند و نیروی امنیتی عراق برای ما بسیار با ارزش است.
نخست وزیر عراق در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما همه تلاش خود را به کار می گیریم تا بتوانیم همه چالش های پیش رو و طاقت فرسا را پشت سر بگذاریم و بتوانیم به اصلاحات جامعی دست بزنیم که این افراد نفوذی درصدد عدم تحقق آن هستند.

العبادی از شهروندان عراقی خواست نسبت به افرادی که در تلاشند تا برای برآورده شدن اهدافشان، دست به اغتشاش و ناامنی بزنند، هوشیار باشند.
نخست وزیر عراق تاکید کرد: من از همه شهروندان گرامی و طرف های سیاسی می خواهم که در برابر توطئه گران حزب بعث که با گروهک تروریستی داعش و اغتشاشگران هم پیمان شده اند، یکدیگر را حمایت و پشتیبانی کنند.

نخست وزیر عراق گفت: به همه اعلام می کنم که از ابتدا با خواسته های مسالمت آمیز و قانونی معترضان و نیز با نیروهای امنیتی همراه بوده ام.
طرفداران مقتدا صدر روز جمعه با یورش به منطقه سبز پایتخت عراق که ساختمان های نخست وزیری، وزارتخانه ها و مجلس در آن قرار دارد، وارد دفتر نخست وزیری شدند.


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان