arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

سه راه برای ارزشیابی مدارک دانشگاه های غیر معتبر در رشته های علوم پزشکی وجود دارد

سه راه برای ارزشیابی مدارک دانش آموختگان دانشگاه های غیر معتبر در رشته های علوم پزشکی وجود دارد اما موفقیت در یکی از این سه مسیر به منزله تایید مدرک فرد نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سه راه برای ارزشیابی مدارک دانش آموختگان دانشگاه های غیر معتبر در رشته های علوم پزشکی وجود دارد اما موفقیت در یکی از این سه مسیر به منزله تایید مدرک فرد نیست.

به گزارش انتخاب، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است:" من از دانشگاه تاجیکستان مدرک پزشکی گرفتم اما الان وزارت بهداشت و علوم مدرک من را بی اعتبار می دانند.با این همه هزینه چکار کنم؟"

در این مورد روابط عمومی مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد که سه راه برای ارزشیابی مدارک دانش آموختگان دانشگاه های غیر معتبر در رشته های علوم پزشکی وجود دارد.
یکی از این سه راه شرکت در آزمون های بین المللی و شناخته شده است. در صورتی که فرد در یکی از این آزمون های بین المللی شرکت کند و نمره قبولی کسب کند برای ما قابل قبول خواهد بود.

مسیر دیگر این است که فرد در یک مقطع بالاتر از یک دانشگاه معتبر در فهرست وزارت بهداشت پذیرش بگیرد. مهم نیست این دانشگاه در همان کشور باشد یا کشور دیگر، بلکه برای ما اعتبار دانشگاه اهمیت دارد. به این ترتیب فرد می تواند وارد پروسه ارزشیابی شود.

راه دیگری که برای ارزشیابی مدرک در برابر این دسته از افراد که از دانشگاه های غیر معتبر فارغ التحصیل شده اند، قرار داده ایم این است که از کشور دیگری که دانشگاه معتبر دارد اجازه کار بگیرند. اجازه کار به منزله تایید مدارک فرد در آن کشور است و یعنی توان آن فرد تایید شده است. در این صورت ما اجازه می دهیم مدرک فرد بررسی شود.

البته باید این نکته مورد تاکید قرار بگیرد که موفقیت در یکی از این سه مسیر به منزله تایید مدرک فرد نیست بلکه تنها در پروسه ارزشیابی مدرک قرار می گیرد و می تواند در آزمون ملی که برای ارزشیابی دانش آموختگان خارج برگزار می شود، شرکت کند.

نظرات بینندگان