arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

حماس: مقابله به مثل می‌کنیم/ تهدیدهای لیبرمن صرفا تبلیغات است

در پی تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ترور رهبران حماس، یک رهبر برجسته حماس تاکید کرد: حماس جنگ طلب نیست، اما اگر جنگی بر ما تحمیل شود، آماده رویارویی با آن هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در پی تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ترور رهبران حماس، یک رهبر برجسته حماس تاکید کرد: حماس جنگ طلب نیست، اما اگر جنگی بر ما تحمیل شود، آماده رویارویی با آن هستیم.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری العهد، فتحی حماد، از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در جریان راهپیمایی مردمی که به دعوت این جنبش در غرب شهر غزه برگزار شد، خاطر نشان کرد که این جنبش مدت زیادی در قبال محاصره غزه ساکت نخواهد نشست و از دل همین محاصره پیروزی را رقم خواهد زد.

وی گفت: "تهدیدات آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ جدید اسرائیل باعث ترس و وحشت ما نمی‌شود و هر چند که ما جنگ طلب نیستیم، اما اگر جنگی بر ما تحمیل شود، آماده رویارویی با آن هستیم."

حماد خطاب به لیبرمن تصریح کرد که به هر حمله‌ای پاسخ میدهیم و گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس امروز وارد مرحله ایجاد توازن جدیدی شده و به رژیم صهیونیستی اجازه ورود به غزه را نخواهد داد.

از سوی دیگر، محمود الزهار، رهبر برجسته جنبش حماس تصریح کرد که تهدیدات وزیر جنگ اسرائیل مبنی بر ترور رهبران حماس صرفا مصرف تبلیغاتی و رسانه‌ای و حزبی دارد.

وی افزود:" اگر لیبرمن مرد است،‌ نزدیک منطقه شود، اگر غزه اراده کند این‌ها را شکار خواهد کرد. "

الزهار به لیبرمن توصیه کرد که گزارش ناظر دولت صهیونیستی درباره جنگ اخیر غزه را به خوبی بخواند.

وی افزود:" آیا لیبرمن می‌خواهد دکترین امنیتی جدیدی ارائه دهد و سربازان جدیدی به غزه بیاورد؟ ما از این کار استقبالل می کنیم اما او بسیار ترسوتر از این حرف‌هاست."

رئیس تندروی حزب راستگرای "اسرائیل خانه ما" اعلام کرد که در صورت تصدی سمت وزارت جنگ در دولت بنیامین نتانیاهو، حکومت حماس در نوار غزه را سرنگون کرده و محدودیت‌های زیادی علیه مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری اعمال خواهد کرد.

وی در اظهاراتی گستاخانه مدعی شد که «اگر من عهده دار وزارت جنگ شوم، اسماعیل هنیه (نایب رئیس دفتر سیاسی حماس)، یحیی سنوار (از رهبران آزاده این جنبش) و مروان عیسی (از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس) باید از همین الان قبرشان را بکنند.»

رادیو اسرائیل گزارش داد که لیبرمن در حضور نزدیکان خود اعلام کرده است تغییرات اساسی در نحوه برخورد با جنبش حماس در نوار غزه ایجاد خواهد کرد و واکنش متفاوتی به هر گونه عملیات شلیک موشک از غزه به سمت مناطق صهیونیست نشین نشان خواهد داد.

وی درباره تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری هم گفت که هر مسئول فلسطینی که در تبلیغات منفی علیه اسرائیل دست داشته باشد، از کارت‌های "وی آی پی" (مخصوص تردد در مناطق کرانه باختری و غزه) محروم می‌شود.

لیبرمن همچنین در حضور نزدیکان خود گفته است که به نتانیاهو پیشنهاد وضع بندی در برنامه دولتش را داده است که به موجب آن باید حکومت حماس در غزه و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری سرنگون شود و محمد دحلان، عضو برکنار شده کمیته مرکزی جنبش فتح جانشین آنها شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان