arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۲۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۰

علم الهدی: مشایی گفته "دوره روحانیت تمام شده است و مردم با آن ها کاری ندارند"

امام جمعه مشهد در سومین همایش سالانه «روحانیت، راهبردها و تعاملات فرهنگی» به بیان جدیدترین دیدگاه های خود راجع به مشایی و جریان انحرافی پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه مشهد در سومین همایش سالانه «روحانیت، راهبردها و تعاملات فرهنگی» به بیان جدیدترین دیدگاه های خود راجع به مشایی و جریان انحرافی پرداخت.  

به گزارش انتخاب به نقل از مرکز خبر حوزه ، آیت الله سید احمد علم الهدی، ظهر امروز طی سخنانی در این همایش که در سالن اجتماعات هتل نخل مشهد برگزار شد، تصریح کرد: جریان های انحرافی که امروزه رشد کرده و سعی دارند، روی کار بیایند و برای آینده هم برنامه ریزی می کنند، ادعا دارند که نسل امروز دیگر مخاطب روحانیت نیست.

وی افزود: مشایی چندی پیش در پاسخ به سؤال یکی از افرادی که گفته بود شما چگونه در مقابل این همه مخالفت روحانیت می خواهید کار خود را پیش ببرید و در آینده کاری را صورت دهید؟ گفته است دوره روحانیت تمام شده است و مردم با آن ها کاری ندارند!

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: مشایی باز هم گفته است من کارهایی که کرده ام جواب داده است؛ حتما منظور او از کارهایش حمله به مقدسات و حمله به امام زمان (عج) و توهین به پیامبران، توهین به اسلام و ... بوده است!

*مردم به روحانیت علاقه دارند

امام جمعه مشهد با تاکید بر این که مردم به روحانیت علاقه دارند، گفت: یک روحانی‌نما که با شیادی عده ای را دور خود جمع می کند و از آن ها اخاذی می کند و در نتیجه به اسم روحانیت، روحانیت را بدنام می کند، باید چهره واقعی آنان توسط حوزه برای مردم روشن شود.

*روحانیت مفهومی جز حوزه ندارد

آیت الله علم الهدی همچنین با بیان این که روحانیت مفهومی جز حوزه ندارد، تصریح کرد: اگر کسی هم می خواهد با فاصله از حوزه کار کند و نام روحانی را با خود داشته باشد، باید ارتباطش با حوزه همیشگی باشد.

وی افزود: اصلا روحانیت منهای حوزه مفهوم ندارد و اگر هر جایی کسی به عنوان روحانیت مطرح است، به دلیل ارتباط او با حوزه است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با انتقاد از گنجاندن واژه تعامل در عنوان این همایش، اظهار داشت: لفظ تعامل یعنی این که گاهی سخنان طرف مقابل را قبول کنیم، حال آن که وقتی سخن ما اسلام است و روحانیت به عنوان سخنگوی اسلام مطرح است. سوال اینجاست که در جریان فرهنگ غیر از روحانیت، نهادهای دیگر چه دارند که به روحانیت بدهند؛  بنابراین اگر به جای کلمه تعامل مسئله تأثیرگذاری فرهنگی مطرح می شد بهتر بود.

امام جمعه مشهد بیان داشت: آن روزی که رئیس جمهور گذشته بحث گفت و گوی تمدن ها را مطرح کرد، اولین حمله ما به طراحان آن به خاطر همین نکته بود که با فرهنگ های غیر اسلامی نباید تعامل داشت.

وی افزود: در همان ابتدایی که این بحث مطرح شد اشکال ما این بود که اگر بخواهیم با دنیا وارد مقوله بحث تمدنی شویم، در این جایگاه، رد گفت و گو و بحث های طرف مقابل معنا ندارد؛ در حالی که باید پرسید که ما غیر از اسلام برای کدام تمدن ارزش قائل هستیم؟

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: امروز مشکل مان در اثر گذاری فرهنگی است؛ این امری است که باید آن را برای فضلای جوان حوزه تبیین کرد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه امروز در بسیاری از موارد نسبت به حوزه قبل از انقلاب رشد و ترقی خوبی است و باید از ارتباط قوی حوزه با جامعه بهترین بهره را برد.

* هر چه داریم به برکت ارتباط مردم با روحانیت است

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: ارتباط حوزه با مردم باعث شد که نام امام و اندیشه های آن بزرگ مرد در جامعه نشر پیدا کند و اصلا ما هر چه امروز به برکت انقلاب اسلامی داریم به برکت همین ارتباط مردم با روحانیت بود.

وی تصریح کرد:  طلبه ها باید این را قبول کنند که آن ها امروز متولی اسلام اند و نباید با غیر اسلام تعامل داشته باشند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: راهبرد و راهکار باید در فرهنگ اثر گذار باشد، نه راهبرد و راهکار تعامل فرهنگی که اشتباه و انحراف در تفکر است.

وی همچنین اظهار داشت: گفت و گوی تمدن های هم با همین انحراف ذهنی مطرح شد که ما در دنیا بنشینیم و با فرهنگ های مختلف بحث کنیم و تعامل داشته باشیم و در نهایت بخشی از فرهنگ آن ها را بپذیریم.

*امروز دوره رقابت فرهنگی است

امام جمعه مشهد گفت: امروز نه دوره تعامل فرهنگی است و نه سازش فرهنگی؛ چرا که امروز دوره رقابت فرهنگی است و باید به این نکته توجه کنیم.

وی گفت: توسعه ارتباطات، مرزهای فرهنگی را از بین برده و لذا جنگ فرهنگی شروع شده است و هدف هم باید این باشد که مخاطب را  جذب کنیم.

آیت الله علم الهدی گفت: فرهنگ پیشرفته فرهنگ اسلام است که از آن ماست و از سوی دیگر طبق وعده قرآن معتقدیم که در نهایت فرهنگ اسلام در دنیا فراگیر خواهد شد و مقدمات ظهور امام زمان را فراهم خواهد کرد؛ وقتی این  حقیقت را پذیرفتیم باید تلاش کنیم تا فرهنگ خود را به جوامع دیگر هم منتقل کنیم.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر ما به صورت جدی وارد مقوله فرهنگ نشویم، فرهنگ های دیگر دست به کار شده و اثر خود را می گذارند؛ حتی ممکن است به وسیله ما به قدرت برسند و از ما در جهت اجرای سیاست های استکباری آمریکا و انگلیس استفاده کنند. ولی قطعا اگر موضع مان محکم باشد و نخواهیم به واژه هایی چون تعامل و ... فکر کنیم، روز به روز پیشرفت می کنیم و می توانیم فرهنگ اسلام را به عنوان فرهنگ برتر معرفی کنیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
1
3
زکی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
1
9
كم كم دارم به مشائي نزديكتر ميشوم!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
2
1
ما با همین جنگ منظورم جنگ فرهنگی است حتما و صد در صد میتوانیم مخاطب را جذب کنیم چیزی که دشمن را ترسانده است همین نکته میباشد که جناب علم الهدی مثل همیشه به درستی انگشت روی آن گذاشته اند
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
5
طفره رفتن ومقصر دانستن مشایی دردی را دوا نمی کند .چرا آقایان بجا ی اینکه از احمدی نژاد توضیح بخواهند سراغ شاخه برگ رفته اند؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
3
3
راست گفته.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
0
3
باید حرف های مشایی رو با آب طلا نوشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
0
0
خيلي دلم ميخواهد از اين سيد بزرگوار سوال کنم. شما بعنوان امام جمعه کي ميخواهيد از اون تربيون و جايگاه براي مردم استفاده کنيد. قبلا که حمايت صرف از احمدي نژاد بود و الانم که خطر احساس مي کنيد براي خودتون بحث مشاييه!!!
يکبار شده به احمدي نژاد انتقاد صريح کنيد
يکبار شده طرف مردم رو بگيريد
آقا آمار کشته شدگان در حوادث رانندگي رو نگاه کنيد از آمار شهدا و مجروحين و مفقودين جنگ بيشتره
هر نوزده دقيقه يه خبر فوت به خانواده ها ميدن.
با اندازه پنج درصد توليد ناخالص ملي براقتصاد مملکت ضربه وارد شده.
آزاده باشيد به شمام مي گن عالم
مردم به که پناه ببرن. به مجلسي ها و دولتي ها!!!
واقعا الان انسان قدر امثال آقاي جوادي آملي و استادي و اميني رو مي فهمه
فقط متاسفم
نظرات بینندگان