arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۰

ديه90 ميليون توماني از چه موقع شروع می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: تصمیم قوه قضائیه درباره قیمت جدید دیه، به قوت خود باقی است.

جعفری دولت آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادگاه انقلاب و دادسرای تهران در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: این تصمیم دستگاه قضا، از 16 خرداد عملی می شود. وی گفت: اگر تمهیداتی برای رسیدگی به ناتوانان در پرداخت دیه مانند یارانه دولت یا پیشرفت در حوزه بیمه ها انجام شود؛ مشکلات در این زمینه کاهش می یابد. جعفری دولت آبادی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید کسانی که درحال حاضر خودروی خود را بیمه شخص ثالث کرده اند آیا به محض اجرایی شدن باید مابه التفاوتی پرداخت کنند، گفت: از نظر مقررات بیمه، به طور طبیعی طبق آن مقررات اقدام می شود. وی افزود: به لحاظ مقررات قضایی، اجرای دیه ها منوط به زمان تحویل دیه است.

جعفری دولت آبادی اضافه کرد: بنابراین کسانی که دیه بدهکار هستند، بر اساس زمان تحویل محاسبه می شود یعنی قبل از 16 خرداد به طور طبیعی از قیمت قدیم بهره مند خواهند شد. وی در پاسخ به سئوالی درباره روند رسیدگی به پرونده های کودک آزاری گفت: کیفرخواست پرونده هانیه صادر و امروز به دادگاه اطفال ارجاع شد که امیدواریم به زودی محاکمه آن انجام شود. جعفری دولت آبادی افزود: در مورد نیما تحقیقات ادامه دارد.

وی به مورد سومی که در مطبوعات به عنوان کودک آزاری اعلام شد، اشاره کرد و گفت: براساس تحقیقات انجام شده ،پدر کودک معتاد است و مادرش با پدر زندگی نمی کند و فرزندشان نزد خواهر آن هاست.

جعفری دولت آبادی افزود: چند ماه قبل این کودک جراحاتی برداشت که به علت اینکه این موضوع دیر به دادستانی اعلام شد، آثاری بر روی بدن بچه موجود نیست. وی اضافه کرد: پدر کودک به کمپ معتادان معرفی شده است و موضوع آن گونه که در مطبوعات انعکاس یافته تلقی نشد و اگر هم در گذشته اتفاقی افتاده به لحاظ پیگیری نکردن به موقع ، دلائل از میان رفته است.

در مراسم تودیع و معارفه از زحمات امیرخانی سرپرست قبلی دادسرای ناحیه 20 تهران قدردانی و اکبری به این سمت منصوب شد. همچنین از زحمات لطفی سرپرست دادگاه های انقلاب اسلامی تهران سپاسگزاری و موحدی به این سمت منصوب شد.
نظرات بینندگان