arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
در گفتگو با انتخاب اعلام شد؛

تخلفات گسترده شهرداري مشهد در تخريب باغات و بلندمرتبه‌سازي

تخلفات در شهرداري مشهد از سال 90 آغاز شد. در آن زمان، در مركز شهر اقدام به بلندمرتبه‌سازي‌هاي خلاف قوانين شد و همچنين برخی باغات اين شهر در دستور تخريب قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : تخلفات در شهرداري مشهد از سال 90 آغاز شد. در آن زمان، در مركز شهر اقدام به بلندمرتبه‌سازي‌هاي خلاف قوانين شد و همچنين برخی باغات اين شهر در دستور تخريب قرار گرفت.

یک مقام مطلع در وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار انتخاب اقتصادی با بیان این مطلب، گفت: اين تخلفات تا سال 92 ادامه يافت و پس از آن با تغيير شهردار تا سال 93 پيش از مصوبه شوراي عالي شهرسازي جلوي تخلفات گرفته نشد. اين در شرايطي بود كه بارها از سوي شوراي عالي شهرسازي و وزارت راه، نامه‌هاي متعدد براي اتمام اين تخلفات ارسال شده بود.

وی افزود: پس از سال 93 و در زماني كه مصوبات شوراي عالي شهرسازي به تصويب رسيد، نسل سوم تخلفات در شهرداري آغاز شد. اين تخلفات باز هم تخريب باغات را ادامه داد و بلندمرتبه‌سازي در ارتفاعي بالاي شش طبقه با سرعت پيگيري شد و به دنبال آن آسمان‌خراش‌ها يكي پس از ديگري در اين شهر سر بر آوردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: يك نمونه از اين تخلفات پروژه بلندمرتبه سازي براي 20 طبقه در كاربري آموزشي است كه هم اكنون در دستور اقدام است. كميته اجرايي ضوابط طرح تفصيلي در تاريخ 17 اسفند 92 با شرايط طبقات همكف تا طبقه 20 با سطح اشغال 40 درصد و با كاربري مسكوني موافقت مي كند تا عايدات خود از اين محل را تامين كند. در همين مصوبه قيد شده است تمام حقوقات شهرداري از جمله عوارض ورود به محدوده و ... اخذ شود. تعداد واحدهاي مسكوني 112 واحد است كه با توجه به آموزشي بودن زمين تعهد ماده واحده اخذ مي‌شود.

به گفته وی، با توجه به تبعات کالبدی، ادراکی، زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، احداث ساختمان‌های بلند مرتبه در شهرها مستلزم تبیین ابعاد موثر موضوع با نگرش کلان به ظرفیت‌ها و محدودیت‌های مختلف شهر در ابعاد گوناگون، نمایان است. در واقع ساختمان بلندمرتبه، به ساختمان هایی که تعداد طبقات آنها از کف زمین بالای 6 طبقه و معادل ارتفاعی بیش از 23 متر باشد اطلاق می‌شود.

نظرات بینندگان