arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵

کاسبی دلالان از حج تمتعی که بلاتکلیف است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در حالیکه هنوز تکلیف حج تمتع 95 مشخص نشده است و به گفته مسئولان حج و زیارت در محدوده زمانی قرمز بسر می‌بریم، عده‌ای از دلالان فیش‌های حج تمتع را از 5 تا 14 میلیون تومان به فروش می‌رسانند.

به گزارش فارس، 39 روز از مذاکرات هیأت ایرانی با هیأت عربستانی بر سر عقد تفاهمنامه حج تمتع 95 می‌گذرد و همچنان خبری از اظهار نظر قطعی سعودی‌ها در مورد 4 شرط ایران نیست.

هرچه به موسم حج نزدیک می شویم و سعودی‌ها از جواب صریح دادن طفره می‌روند، امکان برگزاری حج تمتع کاهش می‌یابد و به عبارتی تا این لحظه خبری از برگزاری حج تمتع نیست.

وضعیت حج عمره نیز مشخص است و بعد از حادثه فرودگاه جده با مصوبه دولت حج عمره متوقف شد و برگزاری مجدد آن منوط به محاکمه و مجازات مأموران خاطی سعودی شد.

در این روزها که حج عمره تعطیل و تکلیف حج تمتع نیز نامشخص است، عده‌ای از دلالان از این فضای گل آلود ماهی می‌گیرند و اقدام به فروش فیش حج عمره و تمتع می‌کنند.

در این میان تبلیغات پیامکی انجام می‌شود و قیمت فیش حج تمتع 5 میلیون تومان عنوان می‌شود. اگر چه این فیش‌ها مشکلی از نظر اعتبار ندارند، اما با توجه به بلاتکلیفی حج تمتع و عمره، فروش این فیش‌ها جای سوال دارد.

با تماسی که با یکی از این دلالان برقرار شد، وی قیمت فیش حج تمتع 95 را 14 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: قیمت فیش سالهای آینده نیز از 5 تا 14 میلیون تومان است.

این در حالی است که در پیامک تبلیغاتی قیمت فیش حج تمتع 5 تا 45 میلیون تومان عنوان شده است.

به گفته وی، قیمت فیش حج عمره نیز اکنون یک میلیون و 300 هزار تومان است.
نظرات بینندگان