arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
آیت الله فاضل گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان، در گفتگو با «انتخاب»؛

خبرگان احتمالا همگی بر روی آیت الله امینی توافق خواهند کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله فاضل گلپایگانی از احتمال توافق اعضای مجلس خبرگان بر روی ریاست آیت الله امینی بر این نهاد خبر داد.

عضو مجلس خبرگان در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب» اظهار داشت: آیت الله امینی چهره ای شناخته شده در حوزه هستند و تمامی جریانات باسبقه ایشان را به خوبی می شناسند. ایشان سال ها عضو جامعه مدرسین بوده اند و در انتخابات اخیر نیز کاندیدای مشترک جامعتین و خبرگان مردم بودند.

وی افزود: باتوجه به سابقه آیت الله امینی و امتیازاتی که ذکر کردم، ایشان گزینه بسیار مناسبی برای ریاست خبرگان هستند و علی القاعده باید مورد وفاق باشند.

آیت الله فاضل گلپایگانی با اشاره به دوران آیت الله مشکینی و عدم کاندیداتوری سایر خبرگان برای ریاست، تصریح کرد: احتمال عدم کاندیداتوری دیگر اعضای خبرگان در صورت جلو آمدن اقای امینی وجود دارد. 

وی با اشاره به سوابق مبارزاتی و علمی آیت الله امینی گفت: بزرگان حوزه همگی نظر مثبتی نسبت به ایت الله امینی دارند، ایشان چهره ی ارشد جامعه مدرسین در دوره های حساس و مهم در قبل و بعد از انقلاب بوده اند.

این عضو خبرگان با اشاره به اهمیت کاندیداتوری آیت الله امینی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، در نبود افرادی چون ایت الله مهدوی کنی، بالاخره کسی باید باشد که ریاست را برعهده بگیرد. شاید آقای امینی احساس کرده اند که برخی از کاندیداها از السابقون نیستند که دواطلب شده اند.


نظرات بینندگان