arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

مبارزه قوه قضائیه با دریاخواری آغاز شد

مدیر کل دفتر سواحل و تالاب های ساحلی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از عزم جدی دولت برای مبارزه با زمین خواران دریا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیر کل دفتر سواحل و تالاب های ساحلی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از عزم جدی دولت برای مبارزه با زمین خواران دریا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ شهرام فداکار اظهار داشت: زمین خواری دریا مدتی است که در سواحل شمالی و جنوبی کشور به شدت رایج شده است.

شهرام فداکار خاطرنشان کرد: در این مدت نیز هیچ ارگانی نتوانسته است با مجرمیان برخورد قانونی کند و زمین ها را باز پس گیرد.
وی تاکید کرد: بررسی ها نشان داده است، در جنوب کشور به ویژه در مناطق عسلویه و قشم در استان هرمزگان بالغ بر 400 هکتار زمین در ساحل دریا تصرف شده است.

مدیر کل دفتر سواحل و تالاب های ساحلی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همچنین گزارش هایی از زمین خواری دریا در نوار ساحلی شمال کشور به ویژه مازندران وجود دارد که مقدار آن هنوز مشخص نشده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست دلیل نامشخص بودن میزان زمین خواری دریا در شمال کشور را پسروی و پیشروی آب دریا در زمان های مختلف عنوان کرد و گفت: همین امر مانع شده است تا برآورد دقیقی از زمین خواری دریا در شمال کشور داشته باشیم.


80 درصد سواحل خزر در تصرف است

وی همچنین به تصرف سواحل در بخش دولتی اشاره کرد و گفت: 80 درصد نوار ساحلی دریای خزر مورد تصرف قرار گرفته است.
فداکار خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان داده است که بیش از 50درصد از تصرفات ساحلی صورت گرفته در نوار ساحلی خزر توسط بخش دولتی بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: این تصرفات به این معنا است که امکان حضور عموم مردم در سواحل تصرف شده وجود ندارد.

مدیر کل دفتر سواحل و تالاب های ساحلی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، اذعان داشت: بر اساس قوانین موجود در حفاظت محیط زیست، سازمان حفاظت محیط زست می تواند در امور حفاظت از اکوسیستم ها دخالت کند و مجوز های لازم را جهت استقرار و ایجاد هر گونه مکانی صادر نکند.

مبارزه با دریاخواری در مازندران آغاز شد

وی با اشاره به اینکه موضوع مبارزه با دریاخواری بسیار جدی است، اذعان داشت: پیگیری موضوع دریا خواری در شمال کشور و تصرف سواحل هم اکنون از سوی قوه قضائیه و استانداری مازندران آغاز شده است.


این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: امیدواریم هر چه سریعتر موضوع مبارزه با پدیده دریاخواری که امری جدید در حوزه زمین خواری است، پیگیری و با متخلفان برخورد شود.

به گفته فداکار، دریا خواری آسیب های محیط زیستی فراوانی را به محدوده ساحلی تصرف شده و آبهای ساحلی وارد خواهد کرد.
نظرات بینندگان