arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
در مراسم معارفه عبدالناصر همتی بعنوان رئیس بیمه مرکزی؛

وزیر اقتصاد: ماجرای فیش‌های حقوقی میراث به جا مانده از دولت احمدی‌نژاد است+ویدیو

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ماجرای فیش های حقوقی جنجالی می‌گوید: این نابسامانی‌ها میراث به جا مانده از دولت احمدی‌نژاد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ماجرای فیش های حقوقی جنجالی می‌گوید: این نابسامانی‌ها میراث به جا مانده از دولت احمدی‌نژاد است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، علی طیب نیا عصر امروز - چهارشنبه - در مراسم تودیع و معارفه رئیس بیمه مرکزی درباره موضوع جنجال های اخیر حقوق مدیران بیمه مرکزی اظهار کرد: برخی نابسامانی ها در پرداخت های مدیران دولتی وجود دارد که از دولت قبل مانده است و وزارت اقتصاد نیز پیش از مطرح شدن این جنجال ها رسیدگی به وضعیت آنها را در دستور کار قرار داده است.


وی افزود: من از حساسیت های عمومی در این زمینه استقبال می کنم، ولی مشروط به اینکه مورد سوء استفاده سیاسی واقع نشود و در جهت شفافیت و انضباط مالی باشد.

طیب‌نیا درباره‌ محمدابراهیم امین، رییس پیشین بیمه مرکزی اظهار کرد: همان‌گونه که رییس پیشین بیمه مرکزی در متن استعفای خود اعلام کرده، ماجرای فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی اعتبار و اعتماد وی را نشانه رفته و ادامه‌ کار برای ایشان میسر نبود.

او با انتقاد از جنجال‌های رسانه‌ای درباره‌ فیش‌های حقوقی افزود: نباید اجازه دهیم اعتبار و شهرت افراد و اعتماد مردم به دولت، بازیچه‌ اغراض سیاسی یا جنجال‌های رسانه‌ای شود و از مسیر رسیدگی اصولی و منصفانه توسط مراجع ذی‌صلاح شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: وظیفه‌ من در این زمینه دستور رسیدگی سریع، قاطع و شفاف به موضوع بود تا این اعتبار و اعتماد در معرض آسیب قرار نگیرد. همان‌طور که کمیته رسیدگی کننده در بیانیه خود اعلام کرد، رسیدگی نهایی به مساله توسط مراجع صالحه در حال انجام است.

طیب‌نیا هم‌چنین گفت: من در مرداد سال گذشته پیشنهادات مشخصی را برای ساماندهی نحوه و میزان ارائه‌ تسهیلات رفاهی به مدیران بانک‌ها و بیمه‌ها به دولت ارائه کردم. در پی این پیشنهاد با دستور معاون اول رییس‌جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مکلف شده است ساماندهی پرداخت حقوق و تسهیلات رفاهی به مدیران بنگاه‌های دولتی را در ضوابط اجرایی بودجه‌ سال 1395 مدنظر قرار دهد. اکنون نیز در حال تهیه‌ سایر طرح‌های پیشنهادی خود در این زمینه هستیم تا با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دولت ارائه و اجرایی کنیم.

این عضو کابینه یازدهم هم‌چنین اضافه کرد: ضابطه‌مند کردن پرداخت‌ها بین مدیران دولتی و پرداخت شفاف و صریح در این حوزه را بهترین دفاع از اعتبار و حیثیت مدیران شایسته و خدوم کشور می‌دانم و با جدیت آن را پیگیری خواهم کرد. در عین حال اجازه نخواهم داد بدون رسیدگی قانونی و با هیاهو و جنجال با آبرو و حیثیت مدیران خدوم دولت و اعتماد مردم به دولت بازی شود.

وزیر اقتصاد که در جلسه‌ معارفه عبدالناصر همتی به عنوان رییس کل بیمه مرکزی ایران و تودیع محمدابراهیم امین از این سمت سخن می‌گفت، صحبت‌هایش را با این بیت که"صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت" و امین را مدیری لایق و کارشناسی برجسته در صنعت بیمه خواند و از دستاوردهای حضور او در بیمه مرکزی، انضباط بیشتر و تقویت توان نظارتی و تنظیم‌گری این سازمان عنوان کرد.

او هم‌چنین در بخشی از سخنانش درباره‌ انتظارات وزارت اقتصاد و دارایی از بیمه مرکزی بیان کرد: انتظار داریم توانمندی‌های بیمه مرکزی صرف ایفای نقش نظارتی و تنظیم‌گری شود و از امور تصدی‌گری خارج شود. هم‌چنین از فضای پسابرجام برای گسترش تعاملات بین‌المللی و حضور صنعت بیمه کشور در محیط بین‌المللی سود برده شود. از سوی دیگر انتظار ما این است که در صنعت بیمه کشور فضای رقابتی ایجاد شود و ضریب نفوذ و تنوع‌بخشی به محصولات بیمه‌ای افزایش یابد و هم‌چنین سرمایه انسانی در بیمه مرکزی و صنعت بیمه، ارتقای کمی و کیفی بیابد.

نظرات بینندگان