arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵

ایران-آلمان تفاهم نامه ۲ میلیارد یورویی امضا کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صنایع پتروشیمی ایران و شرکت «ای. دی. کی. ال» آلمان تفاهم نامه‌ای به ارزش ۲ میلیارد یورو امضا کردند و پیش بینی می‌شود حجم این تفاهم تا سقف ۱۰ میلیارد یورو هم افزایش یابد.
 
به گزارش انتخاب، تفاهم نامه همکاری میان پتروشیمی مسجد سلیمان با شرکت ADKL آلمان به ارزش ٢ میلیارد یورو امضا شد و این رقم تا سقف ١٠ میلیارد یورو قابل افزایش خواهد بود.
 
این موافقت‌نامه با هدف گسترش همکاری در زمینه‌های تامین مالی، انتقال تکنولوژی و فنآوری و اجرای قراردادهای EPCF امضا شده است.
 
«برند لنزن» مدیرعامل شرکت «ای. دی. کی. ال» آلمان در حاشیه امضای این تفاهم نامه همکاری در جمع خبرنگاران با اشاره به حجم سرمایه گذاری انجام گرفته با پتروشیمی مسجد سلیمان، گفت: رقم کل سرمایه گذاری حدود ۱۰ میلیارد یورو است که در فاز نخست آن سرمایه گذاری ٢ میلیارد یورویی انجام خواهد شد.
 
این مقام آلمانی با اعلام اینکه به عنوان شرکتی که بیشتر از حقوقدان و حسابرس تشکیل شده است توانستیم با شرکت مسجد سلیمان به این توافق دست یابیم اظهار رضایت می کنیم، افزود: در شرکت «ای. دی. کی. ال» آلمان یک بخش ایران داریم که با کمک آنها توانستیم تفاهم نامه امروز را منعقد کنیم.
 
وی با بیان اینکه در گفتگوهای امروز چند بار نام چین و سرمایه گذاری آنها را در ایران شنیدیم، اظهار کرد: تمایل داریم بتوانیم با امکانات موجود در ایالت نوردراین-وستفالن در طرح‌های ایران همکاری داشته باشیم.
 
یوسف داودی مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان هم در این مراسم با ابراز علاقه به همکاری با شرکت های اروپایی در زمینه پتروشیمی تاکید کرد: توافق نامه همکاری پتروشیمی مسجد سلیمان و ADKL آلمان آغاز مناسبی برای گسترش همکاری با آلمانی ها به شمار می‌رود.
 
این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه با هدف تکمیل زنجیره های ارزش در صنایع پتروشیمی، تاسیس منطقه اقتصادی انرژی «زیلایی» در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با استفاده از ذخایر گاز طبیعی و احداث یک خط لوله ۲۰ اینچی انتقال گاز به دنبال توسعه صنایع پتروشیمی در این منطقه هستیم.
 
وی در پاسخ به پرسش مهر که ایا خوراک گاز طبیعی کافی برای توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه «زیلایی» مسجدسلیمان وجود دارد، افزود: هم اکنون ذخایر عظیم گاز و گازهای همراه نفت در این منطقه وجود دارد و نگرانی برای تامین خوراک صنایع پتروشیمی نداریم.
 
«گارلت دوین» وزیر اقتصاد ایالت «نورد راین وست فالن» آلمان هم در حاشیه امضای این تفاهم نامه با اشاره به سفر یک هیات اقتصادی به آلمان تا چند روز آینده، خاطرنشان کرد: آلمان در دوران پسا تحریم به دنبال احیای و توسعه روابط اقتصادی و تجاری در تمامی حوزه ها با ایران است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان