arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

استعمال دخانیات در 123 پارك تهران ممنوع می‌شود

معاون پیشگیری اداره كل سلامت شهرداری تهران گفت: در نیمه دوم سال جاری استعمال دخانیات در 123 پارك تهران ممنوع می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون پیشگیری اداره كل سلامت شهرداری تهران گفت: در نیمه دوم سال جاری استعمال دخانیات در 123 پارك تهران ممنوع می‌شود.

رضا قهرمانی در گفت‌وگو با فارس افزود: در راستای اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ایجاد بوستان بدون دخانیات اقدام كرده‌ایم.

وی با بیان اینكه می‌خواهیم در اماكن عمومی وابسته به شهرداری تهران این كار را اجرایی كنیم، گفت: در حال حاضر در تعدادی از پارك‌ها استعمال دخانیات را ممنوع كرده‌ایم.

معاون پیشگیری اداره كل سلامت شهرداری تهران با بیان اینكه باید سیگار نكشیدن را به یك فرهنگ تبدیل كنیم، گفت: باید به شهروندان آموزش‌های لازم را بدهیم تا رفتار خود را در این زمینه اصلاح كنند.

قهرمانی با اشاره به اینكه در پارك‌های قیطریه، فدك، هنرمندان، معلم، بعثت و قائم استعمال دخانیات را ممنوع كرده‌ایم، گفت:‌ این كار به صورت پایلوت انجام شده است. با نصب تابلوها و علائم هشداردهنده از شهروندان خواسته‌ایم دخانیات استعمال نكنند.

معاون پیشگیری اداره كل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: در این پارك‌ها آموزش‌های لازم ارائه و همچنین ایستگاه‌هایی برای آموزش ترك سیگار كشیدن گذاشته شده است.

وی افزود: باید سیگار نكشیدن در جامعه به یك فرهنگ تبدیل شود.

وی با تأكید بر این موضوع كه ایجاد پارك‌های بدون دخانیات و ممنوع كردن استعمال دخانیات یك اقدام سلبی و قهری نیست،‌ گفت: باید فرهنگسازی شود و شهروندان خودشان دخانیات استعمال نكنند.

به گفته قهرمانی براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شش ماهه دوم سال در 123 پارك استعمال دخانیات ممنوع می‌شود.

وی در خصوص معایب كشیدن سیگار گفت: بالغ بر 50 هزار نفر در سال بر اثر بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند.
نظرات بینندگان