arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

قدوسی: تلاش آمریکا و عربستان برای تعویق در برقراری روابط ایران و مصر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سرگیری رابطه قاهره و تهران را خواست ملت مصردانست و اعلام کرد: آمریکا و عربستان قصد دارند ارتباط مصر با ملت ایران را به تعویق انداخته و تهران و قاهره را برای از سرگیری روابط دچار مشکل و چالش کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سرگیری رابطه قاهره و تهران را خواست ملت مصردانست و اعلام کرد: آمریکا و عربستان قصد دارند ارتباط مصر با ملت ایران را به تعویق انداخته و تهران و قاهره را برای از سرگیری روابط دچار مشکل و چالش کند.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، "جواد کریمی قدوسی" در رابطه با روابط  قاهره و تهران، گفت: تحولی که درمصراتفاق افتاده یک انقلاب اساسی است که توسط مردم مصر به وقوع پیوسته است.

 نماینده مردم مشهد وکلات درمجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مردم مصرهمان بخش مهم و سرنوشت ساز ازامت اسلام هستند که طی سالیان گذشته از پیکره امت اسلام جدا شده بودند، افزود: با وقوع انقلاب مصر،  این پیکره بار دیگر به امت اسلام وصل شده است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعتقاد برآنکه مواضع و شعارامت اسلام یکی است، تصریح کرد: ملت مصرمی‌خواهد وحدت بین مسلمانان درهمه صحنه‌ها اتفاق افتد و براین اساس پیام مردم مصر آن است که اولین سفارتخانه‌ای که باید درمصر بازگشایی شود،  سفارت ایران است. 

وی ادامه داد: براساس پیام انقلاب مصرپیش بینی می شود اولین سفارتخانه‌ای که دراین کشورباز شود سفارت ایران باشد ودرعین حال اولین سفارتخانه‌ای هم که باید درمصرتعطیل شود سفارتخانه رژیم صهیونیستی است.

 

دولت موقت مصر، تحت تاثیرعربستان و آمریکا است

کریمی با بیان آنکه این درخواست درشعارهای مردم مصر کاملا مشخص بود، گفت: دولت موقت مصرتحت تاثیر فشارها از ناحیه عربستان سعودی و آمریکایی‌ها و دول غربی است، آنها قصد دارند ارتباط  قاهره را با ملت ایران به تعویق انداخته ومصر و ایران را در از سرگیری روابط  دچارمشکل و چالش نمایند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره د رویکرد مردم مصر نسبت به از سرگیری روابط با  ایران، خاطرنشان کرد: به دلیل جایگاه ایران درجهان اسلام، مردم مصر خواهان ارتباط پررنگ با ایران هستند. 

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان آنکه اتاق فکر بیداری اسلامی درایران وجود داشته است، اضافه کرد: این تاثیرانقلاب و مقاومت ملت ایران بود که ملت مصر را امیدوار کرد و برای مبارزه  به صحنه آورد.

 

مقاومت جبهه مقاومت در گرو ارتباط با ایران است

وی ادامه داد: ملت مصر نیز می‌خواهد جبهه مقاومت در برابرتهدیدها قوی‌تر از گذشته شود و ارتباط برقرار کردن با دولت وملت ایران باعث تداوم  این موضوع  و جلوگیری از خطراتی خواهد بود که ممکن است گریبان ملت مصر را درآینده بگیرد.

نظرات بینندگان