arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰
دفترچه یادداشتی که به تازگی پیدا شده فاش کرده است؛

آیا هیتلر به دنبال صلح با چرچیل بود؟ + تصاویر

هیتلر این قسمت از نامه را بلند خواند: اگر این پروژه ....با شکست به اتمام برسد....همیشه برای تو این امکان وجود خواهد داشت تا هر مسئولیتی را در این مورد انکار کنی. به سادگی بگو من دیوونه شده بودم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس اسناد جدیدی که بدست آمده است، دیکتاتور نازی در حین جنگ دوم جهانی به "رودولف هس" دستور داده بود که به اسکاتلند رفته تا بتواند با رهبران انگلستان، صلح کند.



به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR، دفترچه یادداشت 28 صفحه ای که در ارشیوی در روسیه پیدا شده است، هدف پرواز "هس" که البته در "رن فرشوایر" سقوط کرد را روشن می سازد.



"هس" که یکی از نزدیک ترین افراد به هیتلر بود در پایان جنگ جهانی دوم دستگیر و سپس زندانی شد. او در دادگاه نورنبرگ محاکمه شد و به حبس ابد محکوم شد.



مورخان سالها بود که فکر می کردند "هس" توسط سرویس مخفی انگلستان به اسکاتلند کشانده شده بود. اما یافته های جدید بر روی نظریه هایی که بر اساس آن او بدون اطلاع هیتلر سفر کرده است ، سایه انداخته است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR،این دفترچه یادداشت در سال 1948 توسط یار دیرین "هس" یعنی "کارل هینز پینچ" نوشته شده است.



وی نوشته است: هیتلر امیدوار بود که توافق با انگلیس ها موفقیت امیز باشد.

او که توسط روس ها دستگیر و شکنجه می شده است در اعترافات خود گفته است:  هیتلر پس از اینکه فهمید "هس" چه کرده است غافلگیر نشد و حتی عصبانی هم نشد.

وی گفته است: هیتلر سپس نامه ای که "هس" برای او فرستاده بود را خواند. 



وی گفت: هیتلر این قسمت از نامه را بلند خواند: اگر این پروژه ....با شکست به اتمام برسد....همیشه برای تو این امکان وجود خواهد داشت تا هر مسئولیتی را در این مورد انکار کنی. به سادگی بگو من دیوونه شده بودم.

ظاهرا "هس" در تلاش بوده است تا در پی ارتباط با "دوک هیملتون"، مذکرات صلح را با چرچیل شروع کند.



یار دیرین "هس" در یاداشت ها خود اورده است که ماموریت "هس" این بود که انگلیس با آلمان علیه روسیه اتحاد نظامی ایجاد کرده  و اگر انگلیسی ها راضی به متحد شدن با آلمان نشدند، موافقت کنند که در جنگ آلمان با روسیه بی طرفی خود را اعلام کنند.

رودولف هس که بود؟

رودلف والتر ریچارد هِس در اسکندریه مصر متولد شد. رودلف هس یکی از چهره‌های موثر حزب نازی و معاون آدولف هیتلر به شمار می رفت.

قبل از حمله آلمان نازی به شوروی ، "هس" در پروازی انفرادی به سوی اسکاتلند تلاش هایی را برای برقراری صلح با انگلستان انجام داد، اما قبل از آنکه موفق شود هواپیمای وی توسط انگلیسی‌ها مورد هدف قرار گرفت و "هس" مجبور به فرود با چترنجات شد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR، سپس، وی دستگیر شد و پس از جنگ در دادگاه نورنبرگ به حبس ابد محکوم شد و تا پایان زندگی خویش در زندان بسر برد.
 
"هس" هنوز، نزد نئونازی ها از احترام خاصی برخوردار است.
نظرات بینندگان