arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵

جزئیات جمع‌آوری نوعی «پنی‌سیلین» آلوده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سازمان غذا و دارو اعلام کرد که نوعی پنی‌سیلین به علت احتمال آلودگی و ایراد در فرمولاسیون دارویی از سطح عرضه جمع آوری و به شرکت تولید کننده عودت داده می‌شود.

به گزارش تسنیم، معاونت غذا و دارو علوم پزشکی دانشگاه تبریز اعلام کرد: ویال پنی‌سیلین شرکت داروسازی جابربن‌حیان با سری ساخت 4M 1404 و تاریخ تولید 3/2016 به علت احتمال آلودگی و ایراد در فرمولاسیون داروی از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شود.

در اطلاعیه‌ای اعلام شد: به آگاهی می‌رساند که جمع‌آوری دارو از سطح عرضه (ریکال دارو)، در سراسر دنیا امری مرسوم و طبیعی بوده و برای هر دارویی که ایراداتی در فرمولاسیون، بسته بندی، نگهداری و ... داشته باشد با اطلاع رسانی سریع و به موقع این فراخوانی از سطح عرضه صورت می‌پذیرد.

به گزارش ایفدونا - در مورد ویال پنی‌سیلین 000/200/1 واحد شرکت داروسازی جابر ابن حیان با سری ساخت 4M 1404 و تاریخ تولید 3/2016 نیز برابر اطلاع‌رسانی به عمل آمده توسط سازمان غذا و دارو و به علت احتمال آلودگی و ایراد در فرمولاسیون داروی مذکور از سطح عرضه جمع آوری و به شرکت تولید کننده عودت داده می‌شود.

ضمناً از واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی و داروخانه‌های موجود در استان آذربایجان شرقی موردی از خرید داروی مذکور گزارش نشده است و جای هیچگونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.
نظرات بینندگان