arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

نخستين رويارويي پس از گرفتن بازوبند کاپيتاني؛ فرديناند از کاپلو توضيح مي خواهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اشکان کيهان
تيم ملي انگليس يکشنبه عصر اردوي تدارکاتي خود را براي ديدار مقابل سوئيس درچارچوب رقابت هاي مقدماتي جام ملتهاي اروپا برپاکرد. قراراست درجريان اين اردو، ريو فرديناند براي اولين بار از زمان گرفتن بازوبند کاپيتاني از وي و اهداي آن به جان تري با فابيو کاپلو مربي تيم ملي سه شيرها ملاقاتي داشته باشد تا توضيحات وي را در مورد اين تصميم جويا شود.
از ماه مارس گذشته که کاپلو بازوبند کاپيتاني را يک بار ديگر به تري اهدا کرده، فرديناند و مربي ايتاليايي سه شيرها دراين رابطه با هم ملاقاتي نداشته اند. فرديناند از اينکه اين موضوع را از طريق رسانه ها متوجه شد، عصباني و ناراحت بود و زماني که موفق نشد درجريان بازي روز هجدهم مارس يونايتد و بولتون در ورزشگاه اولدترافورد با کاپلو دراين رابطه حرف بزند، ناراحتي وي بيشتر شد. حتي برخي از رسانه ها درمورد اينکه فرديناند قصد داشته نسبت به بازي کردن براي تيم ملي انگليس تا زماني که کاپلو هدايت تيم ملي اين کشور را برعهده دارد، تجديد نظرکند، خبرداده بودند. البته موضع فرديناند از آن تاريخ تاکنون تغييرات زيادي کرده ولي او خواهان ارائه توضيحات قانع کننده از سوي دون فابيو درمورد اين تصميم شده است.
فرديناند و مايکل کريک ظهر روز دوشنبه و بعد از استراحتي که به دليل حضور آنها در فينال چمپيونزليگ برايشان در نظرگرفته شده به اردوي تيم ملي ملحق مي شوند. فرديناند از زمان ديدار تيم ملي انگليس برابر فرانسه در نوامبر گذشته که با شکست 2 - 1 سه شيرها همراه بود براي تيم ملي کشورش به ميدان نرفته است. او سه بازي آخر تيم ملي را از دست داده ولي به نظرمي رسد در بازي برابر سوئيس همراه با «تري» در قلب دفاعي تيم انجام وظيفه کند. در اين شرايط کاپلو بعد از مدتها مي تواند از 4 مدافع اصلي خود در کنار هم در خط دفاع تيم استفاده نمايد.
درخط مياني کاپلو تنها استيون جرارد را در اختيارنخواهد داشت. روني به دليل محروميت دراين مسابقه حاضر نيست و اندي کارول هم در شرايط خوبي به سرنمي برد. با توجه به مصدوميت جرمن دفو، کاپلو تنها 3 گزينه درخط حمله پيش روي خود مي بيند که دارن بنت، کراوچ و زامورا هستند. مارک هيوز مربي فولام البته به کاپلو هشدار داده که زامورا بعد از مصدوميت دراواخر ماه فوريه هنوز براي انجام يک بازي کامل آماده نيست و کراوچ هم بايد به شرايط آرماني باز گردد. او در هفته هاي پاياني فصل تنها 4 گل براي تاتنهام به ثمر رسانده بود. درکمال تعجب کاپلو قصد دارد در برابر سوئيس بنت را از ابتدا به زمين بفرسد. او از زمان عقد قرارداد در ماه ژانويه با استون ويلا در 16 بازي 9 گل براي اين تيم به ثمررسانده و در 3 بازي اخير خود براي تيم ملي هم دروازه حريفان اين تيم را گشوده است.
اين ديدار همچنين فرصت مناسبي براي هم تيمي او دراستون ويلا يعني اشلي يانگ خواهد بود. محروميت روني بدين معناست که يک جاي خالي براي نقش مهاجم دوم درتيم کاپلو خالي است و بعد از تجربه در برابر غنا و ولز در ماه مارس، کاپلو درنظردارد از يانگ دراين پست استفاده کند. با حضور يانگ دراين بخش، والکات و ميلنر از ترکيب تيم دور خواهند ماند. ضمن اينکه انتظار مي رود ويلشر و لمپارد يک بار ديگر در خط مياني کنار هم بازي کنند. بازيکنان تيم ملي انگليس به دليل حضور در رقابت هاي طولاني فصل احساس خستگي مي کنند و کاپلو نمي خواهد که تيم او فشار زيادي برابر سوئيس متحمل شود. اگر سوئيس دربازي روز شنبه برابر انگليس شکست بخورد، شانس صعود به رقابت هاي يورو 2012 را از دست خواهد داد ودراين شرايط هيتسفلد مربي اين تيم تمام تلاش خود را براي رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 به کار خواهد گرفت.
ازآنجايي که تيم ملي سوئيس تجربه چنداني دراختيار ندارد، تنها يک بازيکن اين تيم بالاي 30 سال سن دارد و دراين شرايط تيم ملي انگليس نبايد کارسختي در ويمبلي پيش رو داشته باشد. اين تيم دراين گروه با تفاضل گل بهتر با اختلاف يک گل بالاتر از مونته نگرو درصدر جدول اين گروه ايستاده و تيم بالکاني شنبه پذيراي بلغارستان خواهد بود. کاپلو نمي خواهد که تيم او براي صعود به رقابت هاي يورو 2012 مجبوربه کسب هر 3 امتياز بازي آخرخود شود.

نظرات بینندگان