arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

لغو روادید میان ترکیه و قطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سفارت ترکیه در دوحه اعلام کرد که بر اساس توافقی میان ترکیه و قطر، از این پس شهروندان دو کشور برای رفت و آمد به کشور مقابل نیازی به دریافت روادید ندارند.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در بیانیه‌ این سفارتخانه آمده است: بر اساس توافق، شهروندان ترکیه و قطر که دارای پاسپورت هستند از گرفتن روادید برای حضور موقت در کشور مقابل به مدت 90 روز معاف هستند.
 
سفارت ترکیه در قطر اعلام کرد که معافیت از دریافت روادید هیچ حقی را برای کار به شهروندان نمی‌دهد و کار کردن و تحصیل باید بر اساس قانون‌های ملی صورت بگیرد. انتظار می‌رود که لغو نظام روادید میان ترکیه و قطر به افزایش تعداد گردشگران قطری به ترکیه بیانجامد.
 
ترکیه و قطر درخصوص مسائل منطقه‌ای همچون بحران سوریه، لیبی، یمن و عراق دیدگاه مشترکی دارند.
 
حجم مبادلات تجاری میان ترکیه و قطر به یک میلیارد و 300 میلیون دلار در سال گذشته رسید و پیشبینی می‌شود که پس از سفر اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به دوحه و امضای چندین توافق نامه میان دو کشور، حجم این تبادلات افزایش یابد.
 
در قطر بیش از 60 شرکت بزرگ ترکیه‌ای و حدود 150 شرکت کوچک در زمینه‌های پیمان‌کاری و تجارت و زیرساخت‌ با سرمایه گذاری‌هایی که پیش بینی می‌شود به حدود 30 میلیارد دلار برسد، فعالیت می‌کنند. سرمایه‌گذاری‌های مستقیم قطر در ترکیه نیز 930 میلیون دلار در زمینه‌های انرژی، املاک، کشاورزی و گردشگری است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان