arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

لغو قرارداد فروش دووالكترونیك به ایران

رویترز اعلام كرد قرارداد 513 میلیون دلاری فروش شركت دوو الكترونیك كره جنوبی به گروه صنعتی انتخاب ایران لغو شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رویترز اعلام كرد قرارداد 513 میلیون دلاری فروش شركت دوو الكترونیك كره جنوبی به گروه صنعتی انتخاب ایران لغو شده است.

به گزارش فارس، سهامداران عمده شركت دوو الكترونیك اكنون شركت سوئدی الكترو لوكس را برای فروش این شركت مد نظر دارند.

بر اساس این گزارش مقامهای رسمی دو موسسه بزرگ سهامدار شركت دوو الكترونیك یعنی شركت مدیریت سرمایه كره موسوم به كی اس اس و ووری بانك در مصاحبه با رویترز تاكید كردند از فروش سهام خود به گروه صنعتی انتخاب ایران منصرف شده اند و این قرارداد لغو شده است.

یك مقام آگاه كه خواست نامش فاش نشود نیز در این باره به رویترز گفت گروه صنعتی انتخاب خواستار كاهش 55.4 میلیون دلاری قیمت این قرارداد شده بود ولی سهامداران شركت دوو الكترونیك با این درخواست مخالفت كردند . با مخالفت سهامداران دوو الكترونیك با این درخواست امید گروه صنعتی انتخاب برای انعقاد این قرارداد به یاس تبدیل شد.

گروه صنعتی انتخاب ایران سال گذشته با پیروزی بر رقیب اصلی خود یعنی الكترولوكس سوئد موفق به خریداری اولیه شركت دوو الكترونیك شد ولی ادعا می شود شركت انتخاب در ادامه نتوانست به تعهدات مالی خود در قبال سهامداران دوو الكترونیك عمل كند و به همین علت توافق نهایی در خصوص این قرارداد ماهها به تاخیر افتاد.

اریك زسیگا سخنگوی شركت الكترولوكس تاكید كرد هنوز نمی توان در خصوص موضع رسمی این شركت در قبال خریداری شركت دوو الكترونیك اظهار نظر كرد و این مساله نیاز به بررسی های بیشتر دارد البته شركت الكترولوكس برای آغاز مذاكرات با شركت دوو الكترونیك كاملا آماده است.

این چهارمین بار است كه تلاش شركت دوو الكترونیك برای فروش سهام خود به بن بست رسیده است.
نظرات بینندگان