arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۰

جزئیات حادثه پتروشیمی بسپاران بندر امام(ره)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو نفر از کارکنان شرکت پتروشیمی بسپاران بندر امام خمینی(ره) بر اثر یک حادثه دچار خفگی شده و فوت کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، روز سه شنبه در پتروشیمی بسپاران بندر امام(ره) در واحد HD در قسمت سکشن 400 در حالیکه یکی از گارگران برای خالی کردن و نظافت به یکی از مخزنهای پودر حاوی مواد اولیه ساخت پلی اتیلن وارد شده بود، دچار خفگی شد و کارمند ایمنی در حالیکه برای نجات وی به داخل مخزن رفته بود، او هم دچار حادثه شد و هر دو جان خود را از دست دادند.

یکی از جان باختگان (مرحوم جواد عبادی 31 ساله) نیروی تعمیراتی بود که در حین تعویض فیلتر سیلو از ارتفاع به درون سیلوی واحد پلی اتیلن سنگین سقوط کرده و دچار خفگی شد.

نفر دوم نیز مرحوم عادل آلبوغبیش 38 ساله از ماموران واحد HSE این مجتمع بود که با تجهیزات امداد و نجات برای نجات همکار خود قصد ورود به مخزن یادشده را داشت که وی نیز به دلیل مشکلات تنفسی در سیلوی یاد شده سقوط کرده و به علت خفگی فوت کرد.

شرکت بسپاران یکی از پنج شرکت تابع شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام به شمار می رود که دارای پنج واحد تولیدی به نام های پلی اتیلن سبک (LDPE)، پلی اتیلن سنگین (HDPE)، لاستیک مصنوعی (BD/SR) ، پلی وینیل کلراید (PVC ) و واحد پلی پروپیلن (PP) است.

گفته می شودمخزن سیلوی واحد HD پتروشیمی بندر امام (ره) حاوی مقداری پودر پلی اتیلن بوده است.

در حادثه ای که هفته قبل در حضور رئیس جمهور اتفاق افتاد نیز یک نفر از کارکنان پالایشگاه فوت و 24 نفر دیگر دچار سوختگی شدند.

شرکت های متعلق به وزارت نفت به خصوص در استان خوزستان هر کدام دارای واحدهایی به نام HSE(ایمنی، بهداشت و محیط زیست) هستند که به شدت بر رعایت قوانین ایمنی در این شرکت ها تاکید می کنند ولی با این وجود در یک ماه چهار نفر از نیروهای صنعت نفت کشور فوت کرده اند.

نظرات بینندگان