arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۰

لاریجانی: برخی با سخنان بیهوده کشور را به حاشیه می کشانند

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی با سخنان بیهوده کشور را به حاشیه می کشانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس که در مراسم گرامیداشت ۱۵۰۰ شهید آزاده سخن می‌گفت به دیدار اخیر نمایندگان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و از تاکید معظم اله بر پرهیز از بداخلاقی های سیاسی در میان مسئولان نظام خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که مسئولان نظام مدارا و به بردباری با یکدیگر پیشه کنند.

 به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛ رئیس مجلس شورای اسلامی که عصر امروز در مراسم یادواره ۱۵۰۰ شهید آزاده و گرامیداشت یاد مرحوم ابوترابی سخن می‌گفت: مدارا و پرهیز از بداخلاقی‌های سیاسی را از نیازهای اساسی جامعه امروز خواند و گفت: بسیاری از بداخلاقی‌های سیاسی در نتیجه این است که اخلاق و تفکر اسلامی در کشور نادیده گرفته می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه تمامی انسان‌‎ها ممکن است در زندگی خود دچار اشتباه شوند گفت: هیچ یک از سیاستمداران معصوم نیستند و امکان اشتباه در تصمیم گیری‌های آنان وجود دارد؛ اما باید توجه داشت که براساس توصیه‌های اسلام باید با دوستان با مدارا و برخوردهای سازنده رفتار کرد.

وی همچنین افزود: مرحوم ابوترابی نمونه‌ای از یک انسان اسلامی کامل بود و مدارا با افراد خاطی در رفتار عملی ایشان نمونه ای پندآموز و تکان دهنده برای ماست؛ زیرا ایشان در زمان اسارت چنان رفتاری با برخی از افراد خطاکار در میان زندانیان و حتی بعثی‌ها می‌کرد که باعث اصلاح رفتار این افراد شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد از سیاستمدارانی که خود را موظف به بی حیثیت کردن دیگران می‌دانند، گفت: برخی از این افراد در سایت‌های خبریشان گاهی چنان به جان هم می‌افتند که جای تعجب دارد.

وی با بیان اینکه دراسلام کسی موظف به افشای درونیات افراد نیست، تصریح کرد: نباید هیچ یک از سیاستمداران ما به گونه ای رفتار کند که سخنانش موجب لکه دار شدن حیثیت دیگران شود.

رئیس مجلس با اشاره به حضور صبح امروز نمایندگان در مرقد مطهر حضرت امام خمینی گفت: سیدحسن خمینی نواده امام امروز از امام خاطره‌ای نقل می‌کرد که مضمونش ادب و احترام امام خمینی نسبت به تمامی افراد بود و این نشان می‌دهد که تربیت اسلامی تربیتی است که انسان را رشد می‌دهد، زیرا اساس آن بر شدت در رفتار با مشرکان و کافران و مدارا با دوستان و مسلمانان است.

وی همچنین افزود: ما باید شاکر باشیم در عصری زندگی می‌کنیم که امثال  حضرت امام خمینی، ابوترابی‌ها و بهشتی‌ها در آن زندگی کردند زیرا امکان زیستن در چنین عصر پربرکتی برای تمامی انسان ها محیا نیست.

 

برخی با سخنان بیهوده کشور را به حاشیه می کشانند

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود از کسانی که با سخنان بیهوده و حرف‌های بی‌ارزش باعث سرگردانی جامعه می‌شوند انتقاد کرد و گفت:‌ افراد ناآگاه به خصوص در مورد مسائل اسلامی به هیچ وجه نباید در مورد این مسائل ابراز عقیده کنند زیرا سخنان آنان تنها باعث گمراهی و ایجاد حاشیه در جامعه می شود.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم دچار انحراف نشویم باید از علما استفاده کنیم نه اینکه هرکس هرچه به ذهنش رسید بیان کند زیرا این کار حاشیه های زیادی به جامعه وارد می کند و نوعی کفران نعمت است.

 

انقلاب ما قائم به ولایت فقیه است

رئیس قانونگذاری کشور درادامه سخنان خود به تبیین اهمیت ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: تاکید امام بر تبعیت از ولایت فقیه به خاطر این است که نظام جمهوری اسلامی استواریش را مدیون ولایت فقیه است و وحدت و منافع ملی نظام در سایه حضور ولایت فقیه محقق می شود.

  به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" به نقل از خانه ملت، وی در ادامه به بیان چند مثال تاریخی از نقش رهبری در مسائل کشور پرداخت و گفت: اگر ولایت فقیه نبود کمر دشمن در جنگ شکسته نمی شد و شاهد این مدعا مدت زمانی است که بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوا اداره جنگ را برعهده داشت و فکر می کرد با اتکا به آرایی که دارد می تواند در برابر قانون و مقام ولایت فقیه ایستادگی کند اما تجربه نشان داد که بنی صدر شکست خورد.

لاریجانی همچین افزود: در زمان دوم خرداد که فضای کشور غبارآلود شد عده ای حرف از ناسازگاری دین و دموکراسی زدند که این موضوع با تدبیر و حضور مقام عظمی ولایت برطرف شد و همچنین در مورد مسئله هسته ای نیز پافشاری مقام بود که باعث شد ملت ما ذره ای از حقوق خود عقب نشینی نکند.

 

نقش مقام معظم رهبری در جهت دهی به اتفاقات منطقه یگانه است

رئیس مجلس در ادامه سخنان خود از تاثیر ولایت فقیه و مقام ایشان در تحولات منطقه سخن گفت و افزود: در بحران های منطقه ای مانند جنگ سی و سه روزه حمله امریکا به عراق و حادثه یازده سپتامبر مقام معظم رهبری نقش یگانه ای داشتند و راهنمایی های ایشان کشور را از بحران و سردرگمی نجات داد.

لاریجانی با بیان اینکه در جنگ سی و سه روزه مقام معظم رهبری مبارزان لبنانی را به مقاومت در برابر اسرائیلی ها توصیه کردند افزود: سیدحسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان بعد از پایان جنگ سی و سه روزه بارها به نقش توصیه های مقام معظم رهبری در پیروزی مقاومت لبنان تاکید کرده است.

لاریجانی تصریح کرد: فکر اصیل اطاعت از ولی فقیه و استقامت مجاهدت در راه خدا مسیری است که امام پیش روی ما گذاشته اند و نمونه ای از از پویندگان این مسیر مرحوم ابوترابی است.

رئیس قوه مقننه کشور تاکید کرد: درگیر کردن کشور در قیل و قال های سیاسی و اختلافات کفران نعمت است زیرا اگر اختلافی میان مسئولان نظام وجود دارد باید به مقام معظم رهبری مراجعه کنند و از ایشان کسب تکلیف کنند حرف های حاشیه ای مشکلی از کشور حل نمی کند و تجربه انقلاب ثابت کرده است که ما با اسیر شدن در دست حاشیه ها تنها به کشور لطمه می زنیم.

نظرات بینندگان