arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

زنان فلوجه از ترس، کودکانشان را غرق می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه تایمز درباره سرنوشت 50 هزار ساکن شهر فلوجه زیر سیطره گروه تروریستی داعش نوشت: آوارگان فلوجه می گویند که زنان کودکان خود را می کشند و عناصر داعش از مردم به عنوان سپر انسانی برای مقابله با حمله نیروهای عراقی به این شهر استفاده می کنند.

به گزارش انتخاب، این روزنامه افزود: سازمان های امدادرسان با ابراز نگرانی درباره اوضاع فلوجه، هشدار داده اند که ممکن است بسیاری در این شهر مجبور به خودکشی شوند.

ساکنان شهر می گویند که داعش به اهالی فشار می آورد تا از کودکان و نوجوانان آنها را برای جذب صفوف نیروهای خود کند.

این روزنامه تصریح کرد: آوارگان از موارد خودکشی در بین اهالی محاصره شده در شهر خبر می دهند؛ یکی از زنان در گفت وگو با سازمان ملل از مواردی مانند خود سوزی و یا غرق شدن کودکان به دست مادران خود، سخن گفته است.

به نوشته تایمز، مسئولان سازمان ملل می گویند که نمی توانند درستی این گزارش ها را تایید کنند، اما از فشارهای روانی به ساکنان شهر فلوجه آگاهی دارند.

براساس این گزارش، کریستوف ویلک پژوهشگر امور عراق در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت که موارد خودکشی را اولین بار در ماه مارس گذشته شنیده است که زنان خود را همراه با فرزندانشان در رودخانه فرات انداخته اند.

وی افزود: سازمان ملل به فایل های ویدئویی دست یافته است که نشان می دهد سه نفر شامل یک زن و دو کودک، از آب بیرون کشیده می شوند.

عناصر داعش کار جذب نیرو از کودکان زیر 10 سال را آغاز کرده اند.

سازمان ملل می گوید که به نظر می رسد وادار کردن کودکان به جنگیدن در صفوف داعش در جریان نبرد ادامه خواهد یافت.

عمر العیساوی یکی از اهالی آواره شهر فلوجه گفت که عناصر مسلح از بلندگوهای مساجد از مردم می خواهند که برای آنچه آن را "نبرد با شیعیان" می خواند، به صفوف داعش بپوندند، و آنها به خانه ها می روند تا افرادی را بیابند که بتواند سلاح به دست بگیرد و در صفوف داعش بجنگند، حتی اگر آن افراد نوجوان باشد.

به نوشته تایمز، یک افسر عراقی مستقر در خط نبرد این گفته العسیاوی را تایید کرده است.

منبع: العالم
نظرات بینندگان