arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۰

کارگردان سی دی «ظهور بسیار نزدیک است»، آزاد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر چه 2روز بعد از انتشار مصاحبه تفصیلی علی اصغر سیجانی کارگردان و مجری مستند جنجالی «ظهور بسیار نزدیک است» در خبرآنلاین، سایت اینترنتی گروه مبشران ظهور که متولیان اصلی ساخت این مستند بودند با عنوان «ظهور بسیار نزدیک است» و به آدرس اینترنتی www.u313.ir  فیلتر شد، اما مغازه «خدمات کامپیوتری 313» در یکی از مناطق شهر قم، در حال حاضر که علی اصغر سیجانی به تازگی از زندان آزاد شده است، تحت مدیریت او، مانند سابق به فعالیت خود ادامه داده و به مشتریان خود خدماتی چون عکاسی، رایت سی دی، کپی و ... ارائه می دهد.

19فروردین همین امسال بود که مصاحبه تفصیلی علی اصغر سیجانی کارگردان مستند «ظهور بسیار نزدیک است» در «خبرآنلاین»، منتشر شد؛ مستندی که اواخر سال گذشته در سطح بسیار وسیع، در شهرهای مختلف کشور و به صورت رایگان توزیع شد و در آن پس از آن که عنوان شده در حال حاضر دوره آخرالزمان است.

بعد از انتشار این مصاحبه بود که واکنش های متفاوتی از سوی شخصیت های برجسته حوزوی و سیاسی صفحات سایت ها و روزنامه های کشور را پر کرد و البته اکثر قریب به اتفاق این واکنش ها، واکنشی منفی به مستند «ظهور بسیار نزدیک است» بود، چرا که بسیاری که گمان می رفت خودشان در ساخت این مستند نقش داشتند یا این که موافق آن بودند، سکوت کرده بودند.

واکنش های منفی نسبت به مستند «ظهور بسیار نزدیک است» آنقدر زیاد شد که سایت گروه مبشران ظهور که متولیان ساخت این مستند بودند، با عنوان «ظهور بسیار نزدیک است» و به آدرس اینترنتی www.u313.ir  از اوایل بامداد روز 22فروردین ماه، از دسترس کاربران اینترنتی داخل ایران خارج شد.

اما این پایان ماجرا نبود؛ چرا که دو روز بعد از فیلتر شدن سایت مربوط به مستند «ظهور بسیار نزدیک است»، یعنی روز چهارشنبه 24فروردین ماه، آیت الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم در جمع انبوه طلاب، انتقادات شدیدی را متوجه مستند «ظهور بسیار نزدیک است» کرد و با بیان اینکه برخی از افراد مساله ظهور و انتظار امام زمان (عج) را ابزار مسائل سیاسی و غیر سیاسی قرار داده اند از دستگاه قضایی کشور خواست در مقابل این مساله واکنش لازم را انجام و اجازه ندهد مسائل اعتقادی بازیچه دست برخی از افراد شود.

شاید پیرو همین درخواست آیت الله مکارم شیرازی بود که روز 28فروردین ماه، علی اصغر سیجانی کارگردان و مجری این مستند بازداشت و روانه زندان شد.

نظرات بینندگان