arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰

احتمال حمله زمینی ناتو به لیبی

یک فعال رسانه ای در لیبی با اشاره به تمدید ماموریت نظامیان ناتو علیه رژیم معمر قذافی از افزایش احتمال مداخله زمینی این نظامیان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک فعال رسانه ای در لیبی با اشاره به تمدید ماموریت نظامیان ناتو علیه رژیم معمر قذافی از افزایش احتمال مداخله زمینی این نظامیان خبر داد.
 
جمعه اطرش الورفلی روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم از سبها در جنوب لیبی تمدید سه ماهه ماموریت ناتو را نشانه شکست حملات هوایی این نیروها دانست.
وی خودداری کشورهای غربی از ارائه تسلیحات به انقلابیون و محقق نشدن پیروزی زمینی را از جمله علل شکست حملات هوایی ناتوعنوان کرد.

ورفلی افزود: شکست حملات هوایی جنگنده های ناتو زمانی روشن شد که فرانسه و انگلیس ازبیش از یک ماه پیش تصمیم گرفتند بالگردهای خود را برای پشتیبانی از جنگنده ها درانجام ماموریت محوله اعزام کنند. این اقدامات نشان می دهد که برای یکسره کردن جنگ باید روی بعد زمینی متمرکز شد.

این فعال لیبیایی افزایش شمار قربانیان غیرنظامیان در پی حملات هوایی ناتو را نشانه شکست حملات هوایی ناتو دانست و گفت: افزایش مرگ غیرنظامیان باعث دشمنی مردم با ناتو می شود و وضعیت در لیبی را شبیه افغانستان خواهد کرد.

ورفلی خاطر نشان کرد که رژیم قذافی برای وادار نمودن ناتو به عقب نشینی و توقف حملاتش به زمان و وقت کشی دل بسته بود.اما اعلام تمدید سه ماهه ماموریت ناتو به نظر می رسد که این ابزار را از دست قذافی گرفت.

وی تاکید کرد: اگر انقلابیون مجهز به سلاح شوند، می توانند بدون نیاز به مداخله زمینی بیگانگان، جنگ را در این عرصه به پایان رسانند.

ورفلی افزود: قذافی آنگاه که ناتو و دیگر کشورها به این درک برسند که انقلابیون باید مسلح شوند، واقعا احساس خطر خواهد کرد. 
برچسب ها: لیبی ، قذافی ، ناتو ، حمله زمینی
نظرات بینندگان