arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰

مجبیان : بازرسی و حراست مشاور بالاترین مقام سازمان است

بازرسی ، حسابرسی و رسیدگی به شکایات و حراست و همه دستگاه های نظارتی مشاور مدیران ارشد و بالاترین مقام سازمان و از جمله پست بانک ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازرسی ، حسابرسی و رسیدگی به شکایات و حراست و همه دستگاه های نظارتی مشاور مدیران ارشد و بالاترین مقام سازمان و از جمله پست بانک ایران است.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: دکتر محبیان رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک در جلسه شورای مدیران بازرسی مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه ضمن بیان این مطلب گفت : ما در پست بانک ایران امانتدار مردم هستیم تا بطور کامل وجوهات آنها را حفظ، نگهداری و مدیریت نماییم و این مهم وظیفه ما را سنگین تر می کند و اگر این عمل بنحو مطلوب صورت گیرد اعتماد مردم به بانک بیشتر می شود.

دکتر محبیان اظهار داشت : در بازرسی پست بانک ایران نگاه ها و هدف بر خورد جذبی، دلسوزانه، حکمیتی و ریش سفیدی است و برخورد دفعی در الویت آخر مجموعه کارهای این اداره کل است.
مدیر عامل پست بانک ایران تاکید کرد: جنبه انسان سازی و اصلاحی در روند امور بانک، مهمترین الویتی است که در کارهای بازرسی باید مورد توجه قرارگیرد. 

عالی دیانت رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه گفت: بازرسی در درجه اول، خواست خداوند از انبیاء ، اولیا و مومنان است که این مقوله ریشه در فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارد و هدف اصلی بازرسی در وهله اول پیشگیری از تخلفات احتمالی و سالم سازی مجموعه های کاری سازمان ها و شرکت هاست.
عالی دیانت اظهار داشت : وظیفه اصلی بازرسی حمایت از مدیران کارآمد و سالم است و هر چقدر تعامل و همکاری بین این دو بخش مطلوب تر و نزدیک تر باشد سازمان ها سالم و عاری از تخلف خواهند بود.

رییس مرکز بازرسی وزارت تاکید کرد : بر خورد با تخلفات عمدی نسبت به تخلفات غیر عمدی متفاوت است و این مرکز آمادگی دارد تا برای کمک به پیشبرد روند بازرسی و کنترل در مجموعه پست بانک کمک نماید.

وی افزود : تشویق و تنبیه بجا بصورت توام مورد تاکید مجموعه بازرسی است و در این رابطه داشتن یک برنامه مدون و منسجم ضروری است.

همچنین عباس پیرایی معاون اداره کل بازرسی و حسابرسی پس بانک در ابتدای این جلسه گفت: از مهمترین برنامه های مجموعه بازرسی و حسابرسی پست بانک ایران در سال جاری، رسیدگی، کنترل و نظارت بر دفاتر خدمات بانکی شهری و روستایی است.

پیرایی اظهار داشت: یکی از کارهای صورت گرفته در این اداره کل، بازبینی و اصلاح فرایند بازرسی و نظارت بوده است که نسبت به تعریف بازرسی های دوره ای اقدام گردیده است.

وی افزود: تعریف فرایند بازرسی در زمینه نصب دستگاه های خود پرداز(ATM) توسط بخش خصوصی و نظارت بر این موضوع، رسیدگی و نظارت بر فرایندکاری بانکداری الکترونیک از جمله کارهای صورت گرفته است.

معاون بازرسی پست بانک تصریح کرد : در خصوص پیشگیری از تخلفات، نقاط آسیب پذیر بانک شناسایی شده و نسبت به بازبینی نحوه نگهداری اوراق بهادار و فرمهای ضمانتنامه اقدام لازم صورت گرفته است و در این راستا مفاد قانون مجازات اسلامی درخصوص اختلاس و ارتشاء به هر یک از شعب و مدیریت های اجرایی بانک بطور رسمی ابلاغ شده است.
گفتنی است : جلسه شورای مدیران بازرسی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه بمنظور بحث و بررسی درخصوص مسائل و برنامه های این شورا به میزبانی پست بانک ایران روزسه شنبه دهم خردادماه سال جاری برگزار گردید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی کاوند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
0
0
باسلام وخسته نباشید
درخصوص دستگاه atmنصب شده دردفاتر جهت شکایت به کجامراجعه کنیم ساعات خاموشی بدلیل خرابی بیش از حد مجاز می باشد .
نظرات بینندگان