arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰

آیت الله سبحانی: تحصیل مادام العمر در حوزه ممنوع شود

یكی از مراجع تقلید گفت: به طلاب باید خانه داده شود اما نباید سند به نام آن‌ها زده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یكی از مراجع تقلید گفت: به طلاب باید خانه داده شود اما نباید سند به نام آن‌ها زده شود.

به گزارش مهر؛ آیت الله العظمی جعفر سبحانی قبل از ظهر چهارشنبه در سیزدهمین اجلاسیه استادان سطح عالی و خارج حوزه كه در مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد اضافه كرد: به طلاب خانه بدهید اما تملیك آن و سند زدن به نام آن‌ها موجب سستی در امر تحصیل می‌شود.

حوزه؛ نیازمند اتاق فكر
وی با تاكید بر لزوم ایجاد اتاق فكر در حوزه اظهارداشت: حوزه باید اتاق فكر ایجادكند و آسیبهای تهدید كننده حوزه را بشناسد تا بتواند با آن‌ها مقابله كند.

این مرجع تقلید با اشاره به رسالت جهانی حوزه تاكیدكرد: انجام این رسالت بسیار دشوار است ولی هدف باید بلند باشد و ایده آل برای ما همین است ما معتقدیم كه امام زمان (عج) این رسالت را دارد و ما هم زمینه ساز انجام رسالت جهانی هستیم.

هشدار به انتشار كتابی در تخریب شیعه
آیت الله سبحانی ادامه داد: اخیرا عده‌ای مستشرق كتابی را با عنوان «القرائات» احمد سیاری كه از مرتدین است به چاپ رسانده‌اند تا قرآن را مخدوش كنند و شیعه را در جهان تحت تاثیر قرار دهند.

وی تاكیدكرد: ما گاهی آنقدر خواب هستیم كه از این نوع هجمه‌ها غافل می‌شویم.

این مرجع تقلید اضافه كرد: این كتاب را در تیراژ وسیع چاپ و به قیمت ۲۰ هزار تومان در ایران و دیگر كشور‌ها می‌فروشند و می‌خواهند چهره شیعه و وحیانیت قرآن را تخریب كنند.

این مرجع تقلید بیان كرد: حوزه بعد از آسیب‌شناسی باید به تدارك آسیب‌ها بپردازد؛ اخیرا خبرهایی از پاكستان و عربستان و از داخل كشور برای ما می‌آورند كه حوزه در داخل خانه‌ها ایجاد كرده‌اند كه برای ما مضر است.

رئیس موسسه امام صادق (ع) اظهارداشت: باید این هجمه‌ها را بشناسیم و آن‌ها را تبدیل به فرصت كنیم؛ اگرچه ممكن است برای ما تخریب باشد اما ایجاد تحریك نیز برای برخورد با آن‌ها می‌كند.

تحصیل مادام العمر در حوزه ممنوع شود
آیت الله سبحانی با انتقاد از تحصیل مادام العمر در حوزه تاكیدكرد: تحصیل مادام العمر باید در حوزه علاج شود در هیچ كجای دنیا این وجود ندارد كه دانشجو مادام العمر تحصیل كند و حوزه هم نباید محصل مادام العمر داشته باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
0
0
تا زماني كه حوزه ها به قرآن برنگردند وضع همين خواهد بود مرحوم امام از همين موضع مي ناليدن بايد همه صدا هارو شنيد نمي شه شما متفكران ماركسيسمو زندان بندازين و بعد خودتون ماركسيسمو تعريف كنين و جواب بدين
نه جانم همه بايد ازاد باشن و حرفشان رو بزنن و مردم هم بهترين هاشو انتخاب كنن
نظرات بینندگان