arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰

آلمان، اظهاران ایران در مورد اختلال در پرواز آنگلا مركل را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ولت آلمان روز چهارشنبه این موضوع  كه كداشتباهی سبب ایجاد اختلال در پرواز آنگلا مركل صدر اعظم آلمان برای ورود به حریم هوایی ایران بوده است را رد كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از عصر ایران پس از بروز اختلال در سفر مركل به هند در پی اجازه به هواپیمای حامل وی برای ورود به حریم هوایی ایران، دولت برلین اعلام كرد كه از قبل عبور هواپیمای حامل مركل از حریم هوایی ایران برای سفر به هند را به اطلاعات مقامات مسئول در ایران رسانده بود.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان با اشاره به این موضوع گفت : ما از 27 آوریل ( یك ماه قبل) سفر مركل به هند و عبور از حریم هوایی ایران را به این كشور اطلاع داده بودیم و در 29 می مجوز عبور از حریم هوایی ایران را دریافت كرده بودیم.

وی همچنین مدعی شد كه هواپیمای مركل وارد حریم هوایی ایران شده بود كه با دریافت اخطار مجبور به ترك حریم هوایی ایران و بازگشت به حریم هوایی تركیه شد .

سخنگوی وزارت دفاع آلمان تاكید كرد طبق قانون ورود مجدد به حریم هوایی كشور دیگر نیاز به دریافت مجوز دارد.

وی افزود كه برلین تمامی مقررات بین المللی را در زمینه كسب مجوز برای عبور هواپیمای مركل از حریم هوایی ایران به درستی اجرا كرده است.

گفتنی است بامداد سه شنبه هواپیمای حامل مركل برای عبور از حریم هوایی ایران با مشكل مواجه شد و دو ساعت در آسمان تركیه متوقف ماند.

مقامات مسئول در ایران اعلام كردند كه ارایه كد اشتباه از سوی خلبان هواپیما دلیل عدم   صدور مجوز برای ورود به حریم هوایی ایران بوده است.

در پی این واقعه آلمان سفیر ایران در برلین را به وزارت امور خارجه این كشور احضار و مراتب اعتراض خود را به اطلاع سفیر ایران رساند.
نظرات بینندگان