arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۲۱
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰

مصباح یزدی : این آشغال ها هیچ کاری نمی توانند بکنند

آیت الله مصباح یزدی به تشریح صریح افکار و اقدامات جریانی که هیچ اعتقادی به ولایت فقیه و اجرای احکام اسلامی ندارد پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آیت الله مصباح یزدی به تشریح صریح افکار و اقدامات جریانی که هیچ اعتقادی به ولایت فقیه و اجرای احکام اسلامی ندارد پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.ir به نقل از خبر ،عضو مجلس خبرگان رهبری ، با تشبیه مسائلی که جریانی در چندسال اخیر به وجود آورده به «تیر سه شعبه» گفت: تیر وقتی یک شعبه باشد می توان آن را بیرون کشید، اما وقتی سه شعبه شد، وقتی بخواهیم آن را بیرون بکشیم، تمام نقاطی که تیر در آن نفوذ کرده از بین خواهد رفت. 

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، عصر پنج شنبه در جمع کاروان پیاده روی جمعی از سپاهیان استان اصفهان به سمت مرقد بینانگذار جمهوری اسلامی ایران، در محل سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، در بیان برخی از ویژگی های امام راحل اظهار داشت: هنوز اهمیت کار امام خمینی(ره) یعنی انقلاب اسلامی ایران شناخته نشده است که چگونه و با چه قدرتی توانست این مشکلات را رفع کند.

غیر از امام، عده ای می گفتند که برای مبارزه باید کار صرف سیاسی و حزبی کرد

وی با بیان این که در کنار تفکرات امام برای مبارزه با رژیم شاه، تفکرات مختلفی هم وجود داشت، گفت: غیر از امام، عده ای می گفتند که برای مبارزه باید کار صرف سیاسی و حزبی کرد و آن را می پسندیدند؛ گروه دیگر مانند فداییان اقلیت می گفتند باید کارهای چریکی کرد و فعالیت نظامی داشت و با کارهایی مانند ترور رژیم را به زانو در آورد، چرا که معتقد بودند با فعالیت صرف سیاسی کاری از پیش نمی رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: امام معتقد به هیچ کدام از این ها عقاید نبود و می گفت باید کاری کنیم که ائمه(ع) کردند؛ یعنی مردم را روشن و این عنصر جهل و غفلت را از مردم دور کنیم.  

برخی که جزو متدینین بودند معتقد بودند، مسائل سیاسی از مسائل دینی جداست

وی خاطرنشان کرد: البته برخی هم که جزو متدینین بودند معتقد بودند، مسائل سیاسی از مسائل دینی جداست. آن ها می گفتند مبارزه با رژیم و ... برای به دست آوردن حکومت و دنیاست و این ربطی به دین ندارد.

مصباح یزدی افزود: این باور غلطی بود که شیاطین در طول چند قرن، جا انداخته بودند که امام با همه این ها مبارزه کرد؛ البته امام راحل بسیار موفق هم شد تا جایی که کاری کرد که نوجوان‌ها و جوان‌ها نه تنها وارد صحنه های سیاسی شدند بلکه حتی عاشق به شهادت رسیدن شدند که این هنر امام بود.

وی گفت: این پیروزی ها برای انقلاب ما بود که همه دنیا را شگفت زده کرد و باعث شد شیاطین بنشینند بررسی کنند که چه شد که یک آخوند توانست این کارها را بکند؟؛ آخوندی که تا قبل از این سال ها، کاری از او بر نمی آمد.  

محبوبیت روحانیت به عنوان نائب امام زمان(عج) 

مصباح یزدی گفت: قبل از انقلاب شیاطین با شایعه پراکنی جایگاه آخوند ها را خراب کرده بودند، اما دشمنان بررسی های زیادی کردند که چه شد که امام راحل ما توانست مردم را همراه با انقلاب کنند.

وی گفت: دشمنان به این نتیجه رسیدند که عناصری در این نظام وجود دارد که در جای دیگری پیدا نمی شود و تا این عناصر هست امید موفقیت برای شان نخواهد بود.

مصباح یزدی افزود: یکی از چیزهایی که دشمن بعد از بررسی های فراوان به آن رسید، همین محبوبیت روحانیت به عنوان نائب امام زمان بود که همان ولایت فقیه است.

وی افزود: آن ها به این نتیجه رسیدند که مسئولینی غیر از این جایگاه را می توان فریب داد، تهدید کرد و ...، اما با این جایگاه نمی توان کاری کرد؛ دشمنان فهمیدند که تا این جایگاه هست کاری از پیش نخواهند برد بنابراین در فکر این افتادند که به گونه ای به این جایگاه خدشه وارد کنند. دشمنان فهمیدند که تکیه انقلاب به ولایت فقیه است و باید این ولایت فقیه از کار انداخت، چرا که تا موتور ولایت فقیه حرکت می کند کاری نمی توانیم بکنیم.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: دشمئان از همان روزهای اول پس از پیروزی انقلاب، کارهای خود را شروع کردند و راهکارهای زیادی را هم اندیشیدند تا به انقلاب صدمه بزنند.

وی با بیان این که دشمنان از همان روزهای پس از انقلاب قرائت های مختلفی از دین ارائه کردند، گفت: یک راهکارشان برای این کار این بود که روحانیت را در نظر مردم زشت کنند، چرا که معتقد بودند وقتی این جایگاه زشت شد، ترکش آن به ولایت فقیه هم می خورد؛ از این رو بود که مبارزه با روحانیت یک شیوه اصلی برای آن ها شد. 

دشمنان سعی کردند از نظر تئوریک تفکر سکولاریسم را زنده کنند

مصباح یزدی اضافه کرد: دشمنان سعی کردند از نظر تئوریک هم تفکر سکولاریسم یعنی جدایی دین از سیاست را به وسیله افرادی با شناخت ضعیف و کج فکر زنده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدت ها در یک دوران 8ساله در مملکت ما، کتاب های زیادی در این مورد نوشته شد و متأسفانه مسئولین درجه یک هم از این فکر حمایت می کردند.  

جریانات سال های اخیر، برای جوانان بسیار جذاب بوده است

آیت الله مصباح یزدی ، تأکید کرد: بعد از همه آن جریان ها، شیطان راه جدیدی هم به آن راه ها اضافه کرد و آن راه چند سالی است که اخیرا در کشور ما اتفاق افتاده و البته باید منتظر باشیم شیطان در آینده راه دیگری را هم پی بگیرد، چرا که در جریانات چند سال اخیر بر تجارب شیطان افزوده شده است. 

وی با بیان این که جریانات سال های اخیر، برای جوانان بسیار جذاب بوده است، گفت: این جریان می گوید، چه کسی گفته که آخوندها نائب امام زمان هستند و این اختصاص به آن ها دارد؟؛ آن ها ترویج می دهند که کسان دیگری هم می توانند از امام زمان نظر بگیرند. 

جریانات چندسال اخیر، همانند تیر سه شعبه است

مصباح یزدی با بیان این که جریانات چندسال اخیر، همانند تیر سه شعبه است، گفت: تیر وقتی یک شعبه باشد می توان آن را بیرون کشید اما وقتی سه شعبه شد، وقتی بخواهیم آن را بیرون بکشیم، تمام نقاطی که تیر در آن نفوذ کرده از بین خواهد رفت. 

وی در ادامه سخنانش راجع به همین جریان، با بیان این که این ها با یک تیر سه نشان و حتی چند نشانه می زنند، گفت: به دلیل گرایشی که مردم به امام حسین(ع)، دین اسلام و ... دارند، این جریان مستقیما نمی تواند به این مسائل خدشه وارد کند و از این رو به ظاهر می گویند ما مخلصا از شما هستیم؛ از این رو این حس مذهبی جوانان را ارضا می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کار دیگر این جریان این است که می گوید در شرایط فعلی دیگر رُل، تنها به دست آخوندها نیست؛ یعنی می گویند عواطف مذهبی هست اما سعی می کنند آن را به سمت و سوی دیگری ببرند.

وی افزود: آن ها با این کارشان، مسئله جایگاه ولایت فقیه که بزرگترین مسئله برای سیاستمداران عالم است را حل و به نوعی آن را هدف می گیرند. یعنی می گویند ما با امام زمان هستیم و وقتی این ارتباط را برقرار کردیم، دیگر چه نیازی به نائب امام زمان هست؟

مصباح یزدی با بیان این که با طرح این مسائل از سوی این جریان، مسئله ولایت فقیه هم به کلی بر باد می رود، تصریح کرد: چاشنی این کار آن ها هم این است که می گویند همانطوری که امام زمان غیبت کبری و غیبت صغری داشت، ظهور صغری و ظهور کبری هم دارد.

وی افزود: آن ها به دنبال این هستند که بگویند وقتی خود امام زمان ظهور کند و حضور داشته باشد، دیگر به نائب امام زمان چه کار است؟

این عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: متأسفانه برخی از ساده دلان هم این سخنان را باور می کنند، غافل از این که بدانند پشت پرده چیز دیگری است.

وی تأکید کرد: این تئوری شیطانی، توطئه بزرگی است که اگر جا می افتاد از تمام فعالیت های شیاطین در این مدت سال های انقلاب، تخریب و اثرش بیشتر بود.

مصباح یزدی، ابراز داشت: این جریان خیال می کردند با پول، تیلیغات و .. می توان این تفکر را جا انداخت.

وی یادآور شد: این جریان با خود می گفتند باید کارهایی کنیم تا بتوانیم بگوییم با امام زمان(عج) ارتباط داریم و در این صورت چه نیازی به نائب امام زمان و آخوند است؟

یکی از این راه هایی که این جریان دنبال می کرد، بیان خبرهای غیبی است
 
عضو خبرگان رهبری افزود: یکی از این راه هایی که این جریان دنبال می کرد، بیان خبرهای غیبی است؛ مثلا می گویند برخی خبرهایی که 6ماه دیگر اتفاق می افتد را می گوییم، و وقتی این خبرها اتفاق می افتاد و شد، می گوییم با امام زمان ارتباط داریم و دیگر نیازی به آخوندها نیست.

وی افزود: این در حالی است که این همه هم مرتاض های هند هستند و پیش گویی می کنند؛ که البته این جریان هم با خود می گویند که می توان با آن ها ارتباط برقرار کرد.

مصباح یزدی گفت: این راه به عنوان یک برنامه ای بود، که بتواند تمام برنامه های انقلاب را از بین ببرند.

وی اضافه کرد: متأسفانه این جریان از سادگی بعضی ها استفاده کردند و البته دشمنان هم کمک شان کردند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: این جریان می گویند با این کار، علاوه بر آن که بساط ولایت فقیه برچیده می شود، همچنین مشکل اجرای احکام اسلامی هم حل می شود، چرا که برای مثال می گوییم در شرایط فعلی آقا نظرشان این نیست که این کارها اگر چه احکام اسلامی است، اجرا نشود، چرا که ما اطلاع داریم آقا نظرشان چیست؛ و البته منظور این ها از آقا، امام زمان(عج) است.  

این آشغال ها هیچ کاری نمی توانند بکنند

وی تصریح کرد: پس در این شرایط، قدرت معنوی به کسی منتقل می شود که در صدد کسب قدرت سیاسی است. و در این صورت هر جا به مشکل اجرای قانون و احکام اسلامی هم برخورد کنند می گویند امام زمان نظرشان این است.

مصباح یزدی خاطرنشان کرد: متأسفانه تا کنون به صورت شیطنت آمیز برخورد کردند و بر برخی شخصیت ها هم تأثیر گذاشتند، اما با این حیله ها در برابر اراده الهی نمی توانند کاری را به ثمر برسانند و از این رو این آشغال ها هیچ کاری نمی توانند بکنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
2
23
استاد ببخشید کاری که دوستان توانستند در زمینه زنده کردن سکولاریسم بکنند متاسفانه دشمنان نتوانستند. لطفا نظر منو نمایش بدین.
شکاک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
3
30
ادب مرد به ز دولت اوست
حاج آقا از شما بعیده که اینطور صحبت کنید . شما الگوی ما هستید . یادم نمیاد پیامبر (ص) با دشمنش هم از الفاظ زشت استفاده کرده باشه
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
سلام میر شکاک
خیلی بده به صورت گزینشی هرجا به نفعمونه یاد پیامبر و امام و رفتاراشون بیفتیم
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
کی من؟کی این؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
5
29
اوستتتتتتتتتتتتاد اشغال حرف بدیه؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
1
33
حضرت ایت الله شرمنده شما دارید دست پیش میگیرید تا عقب نیفتید .
تا انجا که یادمه این دولت مکرمه از شاگردان و ارادتمندان شما تشکیل شده بود حالا شما..............
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
1
31
دوست دارم از آیت الله مصباح بپرسم

حضرت آیت الله؛ چه کسی این جریانات چند سال اخیر که شما امروز آن را به تیر سه شعبه تشبیه کردید؛ قدرتمند کرد؟؛ گذشته که یادتان نرفته است؟؛ حمایت های بی دریغ شما از همین جریان که یادتان هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
این جریان با توجه به داشتن تقوای فردی اکثریت ولی تقوای جمعی نداره
ضمنا انسان که از سنگ نیست در طول زمان میتونه عوض شه
مثلا چرا دور بریم بعضیا تو زمان خودشون چه کارا که نکردن و گژ رفتاری هایی داشتند با مردم ولی حالا حامی همونایی شدن که یه روز سرکوبشون میکردن
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
0
6
هر روز بهتر از دیروز مفهوم این گفته را می فهمم که پل صراط باریکتر از مو است. ایستادن در صحرای قیامت برای حساب یعنی چه و بهشت و دوزخ مخصوص جه کسانی است. روزگار غریبی است !!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
0
10
چون استاد گفتند آشغال من هم اضافه می کنم که آشغالهای کثیف بوگندوی لجن کثافت ته چاه .......
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
ديگه نمي شه روي حرف ايشون حرف زد ما هم تابع ايشون هستيم و ميگيم خيلي آشغالن
ناشناس
|
Norway
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
0
7
ما نفهمیدیم اشغال منظورشان همون آقای میم است که منحرف است
ناشناس
|
India
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۴
0
8
چه با ادب!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
خدا را شكر كساني كه سنگ بر سر ملت ميزدند حالا سنگ ملت را به سينه ميزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۴
0
11
حاج آقا مصباح! یه بنده خدایی یکی دوسال پیش میگفت اطاعت از رییس جمهور اطاعت از خداست...
شما نمیدونید کی بودن ایشون؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
اجنه بودن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
0
5
اون که آشغاله ما هم که خس و خاشاکيم پس کي خوبه ؟؟؟؟
نظرات بینندگان