arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰

اعلام آمادگي وزیر بهداشت براي ارائه خدمات بهداشتي درماني به بلاروس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير بهداشت براي ارائه خدمات بهداشتي درماني به كشور بلاروس اعلام آمادگي كرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.ir به نقل از ایسنا ، دكتر مرضيه وحيددستجردي در ديدار با ويكتور ريباك سفير بلاروس با اشاره به اقدامات بهداشتي درماني ايران و همچنين دستاوردهاي ايران در زمينه دارو و تجهيزات پزشكي گفت: 96 درصد داروهاي مصرفي در كشور توليد مي‌شود و تنها 4 درصد داروهاي مورد نياز كشور وارداتي است. همچنين 75 درصد مواد اوليه براي توليد 96 درصد دارو را خودمان توليد مي‌كنيم.

وي ادامه داد: حدود 85 تا 90 درصد از تجهيزات پزشكي مصرفي در كشور توليد مي‌شود و پيشرفت‌هاي خوبي در زمينه توليد تجهيزات پزشكي پيشرفته مانند دستگاه MRI صورت گرفته است.

وي به فعاليت خانه‌هاي بهداشتي در كشور اشاره كرد و گفت: يكي از اهداف جمهوري اسلامي ايران ارتقاي سلامتي است و در اين زمينه برنامه‌هاي زيادي را تاكنون اجرا كرده و همچنين برنامه‌هاي زيادي هم در دست اجراست.

وحيد دستجردي نيز با اشاره به تفاهم‌نامه‌اي كه پيش از اين با كشور بلاروس براي همكاري‌هاي بهداشتي درماني امضاء شده بود اشاره كرد و گفت: بر اساس اين تفاهم‌نامه كشور بلاروس گروهي را تشكيل داده و اسامي كميته مربوطه را اعلام كرده‌اند. لازم است وزارت بهداشت ايران نيز كميته‌اي را در اين زمينه تشكيل دهد.

به گفته وزير بهداشت بيشترين درخواست بلاروس آن است كه كارخانه‌هاي داروسازي ايران در بلاروس سرمايه‌گذاري كنند كه به اين ترتيب قرار شد سازمان غذا و داروي ايران اين موضوع را پيگيري كند. كشور بلاروس نيز قول داد حمايت جدي از اين كار داشته باشد. وزارت بهداشت نيز از اين موضوع حمايت مي‌كند. به دنبال اقدامات انجام شده چهارمورد از داروهاي ايران در بلاروس به ثبت رسيده است.

وي با اشاره به جمعيت حدود 10 ميليون نفري بلاروس افزود: كشور بلاروس در زمينه مواد بهداشتي آرايشي فعاليت دارد و علاقمندند اين موارد را به كشور ما صادر كنند. در اين زمينه لازم است بررسي‌هاي بيشتري صورت گيرد و اين موارد بايد با الزامات و قوانين جمهوري اسلامي ايران همراه باشد اما در مجموع به نظر مي‌آيد اين ايران است كه مي‌تواند اقدامات بهداشتي درماني را در اختيار بلاروس قرار دهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Austria
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
0
1
آخرین باری که رئیس جمهور گفت می تونیم تجهیزات مراکز نفتی و پالایشگاهی دنیا رو نوسازی کنیم یک پالایشگاه دچار حریق شد. این دفه که این خانم دکتر گفت می تونیم خدمات بهداشتی به بلاروس بدیم خدا می دونه چه اتفاقی قراره بیفته. لا اقل خانم دکتر بذارن حادثه رها کردن بیمار در بیابان از یاد ما بره بعدا افاضات کنن.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
0
1
شمعی که به خانه رواست به مسجد حرامست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۵
0
0
شمعی که به خانه رواست به مسجد حرامست.
نظرات بینندگان