arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۰

« دکتر مرگ» آمریکایی ها درگذشت

دکتر جک کِوُرکیان که از طرفداران « مرگ از روی ترحم » برای بیماران بود و در آمریکا به « دکترمرگ» شهرت یافته بود سرانجام خود درسن هشتاد و سه سالگی در گذشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
« دکتر مرگ » در آمریکا سرانجام در بیمارستانی در ایالت میشیگان در گذشت .
 

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ دکتر جک کِوُرکیان که از طرفداران « مرگ از روی ترحم » برای بیماران بود و در آمریکا به « دکترمرگ» شهرت یافته بود سرانجام خود درسن هشتاد و سه سالگی در گذشت.

جک کِورکیان قبل از مرگ در مصاحبه ای با رویترز گفته بود.." فکر می کنم من مثل هر کس دیگری از مرگ می ترسم اما این( مرگ) تنها راهی است که من راحت شوم".

وی که درطول سالهای فعالیت خود در حرفه ی پزشکی به بیش از یکصد فرد بیمار کمک کرده بود تا به زندگی خود پایان دهند سرانجام صبح روز جمعه در بیمارستان « بیمونت » واقع در شهر رویال اوک در ایالت میشیگان آمریکا در گذشت.

وی که از ناحیه کلیه و قلب دچار مشکل شده بود دو هفته پیش دراین بیمارستان بستری شد.

وی کارزار خود را برای کمک به بیمارانی که می خواستند به زندگی خود پایان دهند در سال هزار و نهصد و نود شروع کرد . او توانست با استفاده از دستگاهی که طراحی کرده بود به یک بیمار آلزایمری کمک کند تا خود را بکشد .

وی توانست دادستان های میشیگان آمریکا را چهار بار شکست دهد تا اینکه سرانجام به اتهام معاونت در قتل در سال هزار و نهصد و نود و نه محکوم شد .

کورکیان به مدت هشت سال زندانی شد و سرانجام در سال دوهزار و هفت به قید التزام آزاد شد. یکی از شروط و التزام آزادی او تکرار نکردن فعالیت های گذشته و خودداری از کمک به خودکشی بیماران بود. بعد از آنکه شبکه ی سی بی اس در یک برنامه خبری نشان داد که این پزشک درحال تزریق ماده مهلک به یک بیمار پنجاه و دو ساله است ، کورکیان محکوم شد.

کورکیان که یک آمریکایی ارمنی تبار بود بعد از آزادی از زندان در سال دوهزار و هفت ، هرگز از دید عموم خارج نشد . وی گهگاهی سخنرانی می کرد و در سال دوهزار و هشت نامزد انتخابات کنگره شد هر چند موفق نبود.
نظرات بینندگان