arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۰

همسر سید احمد خمینی: معنای صدور انقلاب کشورگشایی نیست

همسر مرحوم سید احمد خمینی گفت: صدور انقلاب از دیدگاه امام(ره) به معنای کشورگشایی نبود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همسر مرحوم سید احمد خمینی گفت: صدور انقلاب از دیدگاه امام(ره) به معنای کشورگشایی نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فاطمه طباطبایی که عصر جمعه در همایش بین‌المللی "امام خمینی (ره)، بیداری اسلامی و تحولات منطقه" در سالن همایشهای هتل انقلاب تهران سخن می‌گفت با اشاره به تأثیرگذاری اندیشه رهبر کبیر انقلاب در میان ملل مسلمان اظهار داشت: آنچه که مسلم است تأثیر افکار امام که برگرفته از اسلام ناب و عرفان شیعی است در بیداری آزاداندیشان بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در اندیشه عارفان انسان موجودی پیچیده است که دارای لایه هایی است که اگر بخواهد به نقطه نهایی برسد باید این لایه ها را درنوردد تا به نقطه اوج برسد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه انسانیت انسان در گرو حرکت در سیر باطنی است یادآور شد: امام خمینی این نگرش را در جامعه نیز مطرح کرده و از بیداری ملت مسلمان ایران صحبت کردند.

وی با تأکید بر اینکه امام جهانی می‌ اندیشید و همه آزاداندیشان و مسلمانان را مخاطب خود قرار می‌داد اظهار داشت: امام با صراحت تاکید می کردند که اسلام مربوط به طایفه خاصی نیست لذا می فرمایند که ما برای اسلام نهضت کردیم  و نهضت نمی‌تواند محصور باشد. پیامبر اسلام(ع) تنها برای اهل عربستان نیامده است و اسلام محصور در عربستان نیست.

طباطبایی در ادامه با قرائت فرازهایی از بیانات رهبر کبیر انقلاب یادآور شد: امام خمینی (ره) در جایی دیگر می فرمایند که ما به تمام جهان تجربه هایمان را صادر می کنیم و نتیجه مبارزه با ستمگران را بدون هیچ چشمداشتی به مبارزان راه حق انتقال می‌دهیم.

معنای صدور انقلاب این است که همه ملتها و دولتها بیدار شوند

عروس امام خمینی تأکید کرد: امام خمینی (ره) وقتی هوشیارانه از صدور انقلاب صحبت می کنند توجه دارند که دشمنان انقلاب ممکن است برداشت منفی از این واژه داشته باشند. از این رو به صراحت می‌فرمایند که معنای صدور انقلاب کشورگشایی نیست بلکه معنای صدور انقلاب این است که همه ملتها و دولتها بیدار شوند و خود را از سیطره بیگانگان نجات دهند.

وی افزود: طبق نظر امام خمینی (ره) اگر دولتها بیدار شده و همراه مردم شوند بدون هیچ زحمتی جامعه به تکامل می رسد و اگر تفاهم بین دولت و ملت باشد به راحتی این اتفاق می افتد ولی اگر نزاع بین دولت و ملت ایجاد شود مشکلات فراوانی پدیدار خواهد شد.

همسر مرحوم سید احمد خمینی گفت: آیا سخنی گویاتر از پیش بینی امام خمینی (س) درباره تحولات منطقه وجود دارد که می‌فرمایند امروز دورنمای صدور انقلاب اسلامی را در جهان مستضعفان و مظلومان بیش از پیش می بینیم؟

وی خواست و آرزوی حضرت امام را بپاخاستن ملتهای مسلمان در برابر سردمداران ظالم خود عنوان کرد و در عین حال اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد شکوفایی اسلام و عدالت اسلامی باشیم.

 همایش یک روزه "امام خمینی (ره)، بیداری اسلامی و تحولات منطقه" به همت کمیته سیاست خارجی ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) با حضور شخصیتها و اندیشمندان جهان اسلام برگزار شد.

نظرات بینندگان