arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۰

بان کی مون به آل خلیفه هشدار داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بان کی مون ' دبیرکل سازمان ملل متحد از شاهزاده قدرتمند بحرین خواست که معیارهای بین المللی حقوق بشر را در مواجهه با اعتراضات ضد دولتی رعایت کند .

 به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد،دو روز بعد از لغو قانون اضطراری در بحرین،' بان کی مون ' اواخر روز جمعه با ' سلمان بن حمد آل خلیفه ' شاهزاده بحرینی و ' شیخ خالد بن احمد آل خلیفه ' وزیر امور خارجه این کشور در مقر سازمان ملل متحد دیدار کرد .

' وانینا ماستراسی ' سخنگوی سازمان ملل متحد در این باره گفت: دبیر کل سازمان در این دیدار مجددا بر درخواست خود از دولت و نیروهای امنیتی بحرین مبنی بر رعایت معیارهای بین المللی حقوق بشر تاکید کرد .

وی همچنین از اقدامات و تضمین های شاهزاده بحرینی در این رابطه استقبال کرد .

سخنگوی سازمان ملل همچنین افزود: بان کی مون در این دیدار ضمن استقبال از لغو قانون اضطراری در بحرین و پیشنهاد پادشاه این کشور مبنی بر مذاکرات ملی، خاطر نشان کرد که این مذاکرات باید هدفمند ،‌ واقعی و همه جانبه بوده و در راستای خواسته های سیاسی ،‌ اقتصادی و اجتماعی مردم بحرین باشد .

بر پایه این گزارش، ‌شاهزاده بحرینی که ریاست ارتش این کشور را نیز بر عهده دارد به منظور کم کردن فشار جهانی علیه این کشور به دلیل سرکوب خشونت بار معترضان بحرینی، سفری به نقاط مختلف جهان را آغاز کرده است . وی قرار است این هفته به واشنگتن نیز سفر کند.

گفتنی است دولت بحرین که یکی از هم پیمانان اصلی آمریکا و دیگر کشورهای غربی در منطقه است با سرکوب مرگبار معترضان دولتی،‌ باعث شرمساری هم پیمانان مدعی حقوق بشر خود شده است .
نظرات بینندگان