arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۰

رشوه ی پلیس آمریکا به ویکی لیکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موسس ویکی لیکس با دفاع از سابقه موسسه خود گفت که پلیس فدرال امریکا (اف بی آی) سعی داشت به کارکنان ویکی لیکس رشوه بدهد. ب

به گزارش انتخاب به نقل از دیلی تلگراف، جولیان اسانژ که افشاگری های پایگاه اینترنتی اش جنجال برانگیز شده است، با شرکت در یک جشنواره مربوط به دیلی تلگراف فاش کرد گروهش در اینده اسناد بیشتری را منتشر خواهد کرد.

او همچنین تهدید کرد اگر جزئیات بیشتری به دست وی برسد احکام سری جنجالی ( دادگاه ) را نقض می کند.

اسانژ با اشاره به اینکه اینترنت ازادی بیان نمی دهد،افزود گروهش با چالش های جدید متعددی مواجه بوده است که از جمله تلاش اف بی آی برای تحت فشار قرار دادن کارکنان ان و پرداخت رشوه به انها.

وی خاطر نشان کرد، گروهش در گذشته جزئیات پنج یا شش حکم سری(دادگاه) را منتشر کرده بود اما اذعان کرد ویکی لیکس ممکن است به منظور حفاظت از منابعش به یکی از همین احکام سری متوسل شد. اسانژ همچنین عموم انگلیسی ها را به جنجال افرینی بی مورد در مورد انتشار اسناد و مکاتبات متهم کرد و گفت، با وجود هشدارهای دولت امریکا هیچ مدرکی دال بر اینکه فردی در نتیجه افشاگری های ویکی لیکس جانش را از دست داده باشد،‌ مشاهده نکرده است.

وی در عین حال تلویحا گفت، تلفات ممکن است تاوانی باشد که ایجاد جوامع باز در سراسر جهان ارزش پرداخت انرا داشته باشد. اسانژ هم اکنون سعی دارد از استردادش به سوئد که در انجا با ادعاهای ایذاء جنسی مواجه است،‌ جلوگیری کند.

وی زندگی اش را حبس انفرادی توصیف کرد.
نظرات بینندگان