arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۰

به بلاتر رأي دادم ؛ کفاشيان : در اندازه رياست AFCنيستيم !

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ناصر تقي پور:رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به محروميت بن همام از شرکت در انتخابات رياست فيفا به اتهام پرداخت رشوه تاکيد کرد: هنوز جرم وي محرز نيست و بايد پس از بررسي کميته تحقيق در اين مورد اظهار نظر کرد.
علي کفاشيان در گفتگو با مهر، در مورد اين که نحوه ارتباط فدراسيون فوتبال ايران با رئيس موقت CFA) کنفدراسيون فوتبال آسيا) چگونه است، گفت: ما با ارتباطات، کاري نداريم و سعي مي کنيم نان کارمان را بخوريم نه ارتباطمان را. ايشان فعلا بصورت موقتي به امور AFC رسيدگي مي کنند و بايد منتظر بمانيم و ببينيم بن همام چه سرنوشتي خواهد يافت.
رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سؤال که آيا احتمال دارد پس از برکناري بن همام از رياست AFC ايران نامزد رياست اين کنفدراسيون شود، گفت: به اعتقاد من فوتبال ما هنوز ظرفيت چنين مسؤوليتي را ندارد و بهتر است ما براي تصاحب کرسي هايي تلاش کنيم که در آن زمينه کار بيشتري داريم. ما هنوزجايگاهي در هيات رئيسه AFC نداريم و با اين شرايط نامزدي براي رياست به صلاح نيست.
وي يادآور شد: ظرف دو هفته آينده نشست کميته مسابقات AFC در مالزي برگزار مي شود و فکر مي کنم 80 تا 90 درصد بتوانيم 4 سهميه خود را در آسيا تکرار کنيم. البته ورزشگاه هاي ما هنوز شرايط لازم را ندارند و از اين نظر تا حدودي امتيازهاي ما کم شده اما در ساير بخش ها امتياز خوبي داشته ايم و مي توانيم امتيازهاي لازم براي 4 سهميه را کسب کنيم.
علي کفاشيان در بخش پاياني گفتگوي خود در مورد وضعيت حسين شمس براي بازگشت به تيم ملي فوتسال، گفت :زحمات و تلاش اعضاي تيم ملي فوتسال برهيچ کس پوشيده نيست ولي اين که مدام موضوع پاداش و اين گونه مسائل مطرح شود در شأن مربي تيم ملي نبوده و نيست. ايشان معمولا مصاحبه هاي تندي مطرح مي کنند که مورد پسند ما نيست. متاسفانه آقاي شمس صبر و حوصله ندارند و با عصبانيت صحبت هاي خود را با رسانه ها در ميان مي گذارد.

تصميمي به نفع فوتسال مي گيريم
وي ادامه داد: فدراسيون در نظر دارد شرايط را بررسي کند و تصميمي که به نفع فوتسال است بگيرد. ما با هرشرايطي حاضر نيستيم شمس در تيم ملي فوتسال بماند اما او نيز بايد در چارچوب هايي که ما تعيين مي کنيم ، عمل کند.
وي در مورد انتقادهاي کارلوس کي روش در مورد کافي نبودن برخي امکانات و تجهيزات براي تيم ملي اظهار داشت: در جريان اين انتقادها هستم و تمام سعي و تلاشمان را مي کنيم تا اين تسهيلات را براي تيم ملي فراهم کنيم. به هرحال ايشان روي برخي از مسائل بيش از حد حساس هستند و از ما شرايط بهتري را مي خواهند که ما نيز در حد توان خود تلاش مي کنيم تا تجهيزات و امکانات بهتري در اختيار تيم ملي قرار بگيرد ولي ايشان هم بايد بيشتر صبر و حوصله کنند تا فدراسيون بتواند اين امکانات را در اختيارش قرار دهد.
وي در پايان در خصوص وضعيت مالي فدراسيون فوتبال اظهار داشت: به هر حال فدراسيون با مشکلات مالي روبروست و کمک هاي سازمان به تنهايي جوابگوي نيازهاي فدراسيون نيست و اميدواريم بتوانيم با تمهيداتي که در نظر مي گيريم بخش عمده اي از هزينه هاي گزاف فدراسيون و تيم هاي ملي را تأمين کنيم.
وي در مورد احتمال نامزدي خود در انتخابات پايان سال فدراسيون فوتبال گفت: هنوز تصميمي در اين زمينه نگرفته ام و اعتقاد دارم هر چيزي که به صلاح فوتبال باشد بايد آن را انجام داد. اگر صلاح در رفتن من باشد از فوتبال مي روم. من بارها گفته ام که ما روي فوتبال پايه برنامه ريزي کرده ايم و اين سرمايه گذاري قطعا زودبازده نخواهد بود و ثمره آن در سال هاي بعد مشخص مي شود. ما زحمت خودمان را در حد توان و بضاعت فدراسيون کشيديم و کم کاري نکرديم و اعتقاد دارم حاصل کار ما در سال هاي آينده معلوم مي شود.
نظرات بینندگان