arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۵

فردا،همه پرسی ماندن یاخروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر بریتانیا گفت: همه پرسی پنجشنبه درباره عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا احتمالا بسیار نزدیک خواهد بود.

به گزارش انتخاب، دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز تاکید کرد: همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه احتمالا بسیار نزدیک خواهد بود.
 
در حالی که همه پرسی بریتانیا قرار است فردا پنجشنبه برگزار شود، نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم بریتانیا همچنان اختلاف نظر زیادی در خصوص ادامه عضویت در اتحادیه اروپا یا ترک این اتحادیه دارند.
 
کامرون در ادامه تصریح کرد: این یک همه پرسی بسیار نزدیک خواهد بود و کسی نمی داند چه اتفاق خواهد افتاد. اگر مردم به ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا رای دهند، سرمایه گذاری در این کشور افزایش خواهد یافت.
 
وی به اعضای حزب محافظه کار که اعلام کرده‌اند که "اگر کمپین عضویت بریتانیا در همه پرسی با اختلاف ناچیزی به پیروزی برسد"، به تلاش خود برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ادامه خواهند داد، هشدار داد و گفت: تا آنجایی که من می دانم این همه پرسی می تواند این مساله را حل و فصل کند.
 
طرفداران خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که خروج انگلیس از این اتحادیه موجب تقویت رشد اقتصادی خواهد شد و ادامه عضویت در اتحادیه اروپا موجب رکود اقتصادی و افزایش سطح ورود مهاجران خارجی می شود.
 
حامیان خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که بخش مالی بریتانیا خارج از اتحادیه اروپا با رشد و رونق بیشتری روبرو خواهد شد و قادر خواهد بود تا مذاکرات جدیدی را با سایر کشورهای عضو بازار متحد اروپا انجام دهد.
 

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان