arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۰

ادعای دولت: کاهش مصرف بنزین با وجود افزایش خودرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رئیس جمهور گفت: پس از اجرای هدفمندسازی یارانه ها مصرف روزانه بنزین در کشور از 69 به 55 میلیون لیتر رسیده و این در حالی است که 600 هزار خودرو در این مدت به تعداد خودروهای کشور اضافه شده است.
 
به گزارش انتخاب؛ محمدرضا رحیمی در مراسم معارفه سرپرست وزارت نفت افزود: منافع حاصل از این صرفه جویی در زیرساخت ها هزینه می شود و ما هم اکنون نه فقط بنزین وارد نمی کنیم بلکه آن را صادر می کنیم.

وی گفت: متوسط مصرف برق در هر سال هشت درصد اضافه می شود که امسال نه تنها این افزایش متوقف شد بلکه چهار درصد نیز صرفه جویی صورت گرفت.

معاون اول رئیس جمهور افزود: پس از اجرای هدفمندسازی یارانه ها، 20 درصد به مصرف گاز در بخش صنعت افزوده و به همان مقدار نیز از مصرف گاز در بخش خانگی کاسته شد.

وی ادامه داد: مصرف گاز خانگی 226 میلیون مترمکعب بود که هم اکنون به 205 میلیون مترمکعب کاهش یافت و در صنایع فولاد و پتروشیمی مصرف گاز از 69 میلیون مترمکعب به 82 میلیون مترمکعب افزایش یافت که گام ارزشمندی هم در صرفه جویی بخش خانگی و هم در افزایش تولید است.

رحیمی گفت: مصرف سرانه گندم نیز در کشور کاهش یافت که بر این اساس، دولت مجوز صادرات دو میلیون تن گندم را به وزارت بازرگانی داد.

 

نظرات بینندگان