arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۵

پوردستان: نزاجا، اولین لبیک گویان جنگ تحمیلی به امام خمینی(ره) بودند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: زمانی که حضرت امام خمینی(ره) ندای تاریخی هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) را تکرار کردند اولین کسانی که لبیک گفتند کارکنان نزاجا بودند.

به گزارش انتخاب، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش در مراسم تکریم و تجلیل از امرا و فرماندهان پیشکسوت نیروی زمینی ارتش به حضور اين نيروها در ميدان نبرد با دشمنان در جنگ تحميلي اشاره كرد و كاركنان نزاجا را مصداق عيني و عملي فرمايش امام حسين مبني بر اينكه«امتحان پس داده و دلاور هستند» دانست.
 
اهم اظهارات پوردستان به اين شرح است:
 
*حال من به عنوان کوچکترین سرباز و شاگرد مکتب ابا عبدالله(ع) عرض می کنم زمانی که شیپور جنگ نواخته شد و استکبار فراخوان داد و نیروهایش را احضار کرد و ناامنی‌های‌ گسترده‌ای را در استان‌های مرزی با محوریت شمال غرب آغاز کردو آن زمانی که رژیم بعث با 12 لشکر و 45 تیپ مستقل مرزهای کشور ما را مورد تعدی قرار داد، حضرت امام خمینی(ره) ندای تاریخی هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) را از  حسینیه جماران تکرار کردند اولین کسانی که لبیک گفتند کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند.
 
* تقدیم دو هزار شهید نیروی زمینی قبل از شروع جنگ تحمیلی نشان از عمق تقوا و تدین و حضور پررنگ و اثر گذار نیروی زمینی ارتش دارد.
 
*هنوز یگان‌های نیروی زمینی در مقابله با اشرار و ضدانقلاب در کردستان بود که ناامنی‌های مرزی شروع شد و نیروی زمینی قهرمان قبول مسئولیت کرد و در آن شرایط سخت که مورد بی‌مهری بسیاری از مسئولین دولتی بود و دولت بنی‌صدر سنگین‌ترین ضربه‌ها را با نقل و انقالات و تقلیل خدمت سربازی و ...به نیروی زمینی وارد کرده بود و این نیرو با کاستی‌های فراوان اعتباری و پرسنلی روبرو بود اما مردانه ایستاد و از عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شایستگی دفاع کرد.
 
*مرز مشترک ایران، ترکیه و عراق تا دهانه اروند از ابتدا تا پایان جنگ در اختیار نیروی زمینی ارتش بود، در تمامی عملیات‌ها حضور فعال و گسترده داشت و دو و نیم میلیون نفر را پذیرش کرد و آموزش داد و به جبهه‌ها فرستاد.
 
*کارکنان نیروی زمینی ارتش مصداق عینی و عملی فرمایش امام حسین (ع) هستند که فرمودند: امتحان پس داده، رزمنده، غرنده و دلاور هستند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان