arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۰

طرح تشويق مشترکان گاز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از ارائه طرحی به ستاد هدفمندی یارانه ها برای تشویق مشترکان به ویژه مشترکان خانگی خوش حساب خبر داد.
 
به گزارش انتخاب، مجتبی شیخ بهایی گفت : در صورت تصویب این طرح ، مشترکانی که پرداخت قبوض خود را از طریق حساب یارانه و به طور منظم انجام دهند با اهدا جایزه و یا تخفیف درصدی تشویق خواهند شد. مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان آخرین وضعیت گازرسانی در کشور نیز گفت: 869 شهر و ده هزار و 230 روستای کشور زیر پوشش خدمات رسانی شبکه گازرسانی قرار دارند.
 
 وی ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهرها را 96 درصد و در روستا نیز 45درصد اعلام و کرد و افزود : بیش از 17 میلیون و 500 هزار خانوار شهری و روستایی کشور از گاز طبیعی بهره مند شده اند و این عدد رو به افزایش است.

شیخ بهایی با بیان اینکه در بودجه امسال همچون سال گذشته نیز برای گازرسانی در روستاها، مصوبه قابل توجهی پیش بینی شده است، گفت: براساس این مصوبه به ازای فروش هر متر مکعب گاز طبیعی، مبلغ 50 ریال برای گازرسانی در روستاها هزینه می شود که گازرسانی در این بخش را رونق بیشتری می بخشد.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران درباره گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: با توجه به گستردگی فعالیت های گازرسانی در این استان، انتظار می رود تنها استان فاقد گاز که هم اکنون در بخشی از آن شبکه گذاری نیز پایان یافته است، زیرپوشش گاز قرار گیرد.
 
 وی گفت: در ایرانشهر 250 کیلومتر شبکه گذاری پایان یافته و80 کیلومتر آن نیز تزریق گاز شده است .
 
شیخ بهایی اظهار داشت: در دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان از جمله بمپور، دلگان، خاش، زاهدان، همچنین زابل، چابهار، نیک شهر، کنارک و زابلی و سراوان، عملیات گازرسانی آغاز شده الست یا در حال انتخاب پیمانکار برای آغاز عملیات اجرایی هستیم.
نظرات بینندگان