arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۵

اظهارات داریوش مهرجویی درباره هنرمندان پیشکسوت/کم کاری به افسردگی هنرمندان سرعت می دهد

داریوش مهرجویی، کارگردان سینمای ایران، روز گذشته میهمان «موسسه هنرمندان پیشکسوت» بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
داریوش مهرجویی، کارگردان سینمای ایران، روز گذشته میهمان «موسسه هنرمندان پیشکسوت» بود.
 
به گزارش انتخاب، این هنرمند برای نخستین‌بار در محل این موسسه حاضر و از نزدیک با فعالیت‌های آن آشنا شد.
 
مهرجویی در جریان این بازدید ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: من به واسطه مشغله فراوانی که در سال‌های گذشته داشتم، خیلی در جریان فعالیت‌های این موسسه نبودم، اما به تازگی کمابیش از طرق مختلف همچون دوستان، رسانه‌ها و... در جریان کارها قرار گرفتم و توجهم بیش از پیش جلب شد و همین امر نیز سبب شد تا امروز به اینجا بیایم و امیدوارم که روزهای خوشی را در کنار سایر هنرمندان پیشکسوت داشته باشیم و خاطرات خوبی رقم بخورد.
 
این کارگردان با یادآوری خاطرات فیلم‌هایی همچون دایره مینا، نارنجی‌پوش و ... در ادامه گفت: من همواره در فیلم‌هایم موضوعات اجتماعی را در نظر دارم و سعی می‌کنم به واسطه آن تاثیر مثبتی روی اجتماع داشته باشم و در موارد متعددی هم به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ام ، مقوله‌ای همچون سالمندان به ویژه از نوع هنرمند که دارای روحی لطیف هستند و با کم کار شدن به سرعت به سمت افسردگی شدید می‌روند نیز موضوعی اجتماعی است که قشری از این جامعه را درگیر خود کرده که روزی خود تولید کنندگان فرهنگ برای آن بوده‌اند.
 
مهرجویی در پایان از اینکه این موسسه توانسته در تکریم و حمایت هنرمندان باسابقه نقش جدی داشته باشد قدردانی و اظهار امیدواری کرد و گفت: اینکه اینجا صرف نیازهای مالی و معیشتی هنرمند پیشکسوت را در نظر نمی گیرد و به نوعی پشتیبان و تکیه گاه روحی آنان نیز به حساب می آید نقطه درخشانی به حساب می‌آید و آینده خوبی را برای فرهنگ و هنر رقم خواهد زد.
 
 در ابتدای این دیدار سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه ، ضمن عرض خیرمقدم داریوش مهرجویی در سخنانی گفت: عضویت اساتید و هنرمندان برجسته کشور در این موسسه و حضور و حمایت آنان از این موسسه باعث شد که تشکیلاتی که فعالیت خود را از زیر صفر و بدون ساختار تشکیلاتی و هویت اداری، بودجه، مکان و امکانات معمول اداری و صرفا از روی کاغذ آغاز کرد، در یک فرجه زمانی کوتاه و غیر قابل باور به یک ظرفیت مهم و جدی برای تکریم و حمایت هنرمندان پیشکسوت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در کشور تبدیل شود.
 
او با اشاره به تاثیری که فعالیت‌های این موسسه از سال 1391 تاکنون بر حوزه هنرمندان پیشکسوت داشته است، افزود: خوشبختانه همگرایی خوبی بین هنرمندان پیشکسوت حوزه های مختلف هنر پدید آمده، امروز هنرمند خوشنویس با موسیقیدان، هنرمند هنرهای تجسمی با اهل سینما و... آشنا شدند و حتی ارتباط خانوادگی دارند و ما قرار داریم تا از این موقعیت برای ایجاد مجموعه هایی از آثار هنری مشترک استفاده کنیم، البته در این مسیر باید از حمایت های جدی و نظر مثبت «دکتر محمدباقر نوبخت» معاون محترم رییس جمهور و کادر مدیریتیشان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین و مدیران و کارشناسان مربوطه قدردانی کرد.
نظرات بینندگان