arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۰۴ تير ۱۳۹۵

امام جمعه موقت تهران: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نشانه استیصال و بیچارگی حکومت آل خلیفه است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین نشانه استیصال، بیچارگی و ذلت آل خلیفه و حکومت نامشروع بحرین است که ملتش آن را قبول ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: حکومتی که فلسفه آن خدمت به مردم است امروز مبدل به خیانت به مردم شده است. مردم بحرین یک تقاضای مشروع و قابل قبول در میان همه جهانیان دارد.

به گزارش انتخاب، وی یادآور شد: توقع آنها این است که یک رای داشته باشند و بتوانند در مملکت خود مردم تصمیم بگیرند و رای شان اعتبار داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حقوق بشر آمریکایی و غربی که دم از دمکراسی می زند، می بینید که 5 سال است در برابر این درخواست مشروع و حرکت مسالمت آمیز مظلومانه و مستمر خستگی ناپذیر ساکت است و با گلوله پاسخ داده می شود و علما به زندان می روند و شیخ بزرگوار شیخ سلمان به 9 سال حبس محکوم می شود و نهایت رهبر معنوی آن مملکت از آن سلب تابعیت می شود.

حجت الاسلام صدیقی این حرکت را محکوم کرد و افزود: ما این حرکت را ظالمانه می دانیم و هشدار می دهیم، این حرکت های شما مثل حرکت های شاه سابق کشور ایران است که از سال 42 تا 57 هرچه کشت و زندان و شکنجه کرد، خودش ضعیف تر شد و در نهایت پا به فرار گذاشت. چنین سرنوشتی در انتظار آل سعود و آل خلیفه خواهد بود.

وی در ادامه به فتوای خاخام های یهودی مبنی بر مسموم کردن آب فلسطینان اشاره کرد و گفت: خام خام های یهودی فتوا دادند که مسموم کردن آب فلسیطنیان جایز است. لعنت بر این خشونت، قساوت و وحشی گری و لعنت بر این ادعای پیروی از موسی کلیم(ع) و لعنت بر این دروغ گویانی که به عنوان مدعیان حقوق بشر نشسته اند و خفه خون گرفتند.

امام جمعه موقت تهران افزود: لعنت بر آنهایی که آل سعود کودک کش را با عنوان کودک کش معرفی می کنند و با پول یک روزه رای آنها عوض می شود و ننگ ابد را در تاریخ به خودشان می بندند.

حجت الاسلام صدیقی یادآور شد: این نهایت ذلت، بی هویتی، بی مبنایی، پستی، خواری و بدبختی است که سازمان ملل که باید در یک جایگاه بلندی باشد و از یک قدرت و اقتداری برخوردار باشد با پول بشود یک امر انسانی را زیر پا لگدمال کنند و او را از لیست تروریست های کودک کش خارج کنند و در برابر یک چنین فتوایی هم سکوت کنند.

وی در ادامه به حادثه هفتم تیر و شهادت 72 تن از یاران انقلاب اشاره کرد و گفت: شهادت 72 تن و سید شهدای انقلاب آیت الله شهید مظلوم استاد بزرگوار ما آقای بهشتی که سلام خدا بر او و همه یارانش باد را تسلیت عرض می کنم.

وی همچنین اظهارداشت: آنها نخبگان بودند و جرمشان هم نخبگی و دلسوزی و خدمت به مردم بود. مرحوم شهید بهشتی مجمع فضایل بود. ما از نزدیک برخی از آنها را لمس کرده بودیم. اقای بهشتی متفکر، اندیشمندو دارای افق فکری بلندی بود. سعه صدرش مثال زدنی بود. تحمل مخالف و ظرفیت تحمل شکست و پیروزی جزو نادرهای تاریخ است. نماز اول وقتش با حضور قلب بود. چه نماز با حضوری و تقیدی به نماز اول وقت و ارادت به ائمه معصومین و تقید به زیارت امام رضا (ع) داشت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: آن شهید به زیرمجموعه خود توجه داشتند. ایشان با خود من عواطفی داشت که در خطبه قابل گفتن نیست ولی از پدر عاطفی تر برخورد می کرد.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: صلابت در برابر آمریکا و استکبار و صلابت، مقاومت، شجاعت و شهامت که در بعد اثباتی ولایتش حرف نداشت و بنی صدر و منافقین و ملی گراها بدترین تهمت ها و جو سازی ها را علیه ایشان اعمال می کردند. ولی امام (ره) فرمودند سخنرانی نکنند و شما حرف نزنید و ایشان حرف نمی زدند با این که مجتهد و حکیم بود.

وی با بیان این که شهید بهشتی به چشمه اندیشه دست یافته بود و خودش چشمه بود، گفت: با داشتن فقاهت و استنباط مصطلح و با داشتن حکمت و سوابق طولانی درمسایل اجتماعی، فرهنگی ، اما تسلیم ولی امر خودش بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: بهشتی طرح مساله ولایت فقیه را پیروزی جدیدی برای عالم اسلام می دانست و نوید آینده جامعه اسلامی را با اهتزاز پرچم ولایت فقیه به آیندگان هم می داد و نهایت تعبد را در برابر ولی امر خود داشت و ما امروز به مسوولین خودمان عرض می کنیم از بهشتی الگو بگیرید و مقام شما از او بالاتر نیست.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: حرف هایی نزنید که مردم فکر کنند شما تکروی می کنید یا در مقابل ولی حرفی می توانید، بزنید که هم از نظر اخلاقی به نفعتان نیست و هم از نظر معنوی سقوط است و هم از نظر سیاسی به نفع هیچ کس نیست.

وی در ادامه به حادثه ششم تیرماه اشاره کرد و گفت: سوءقصد به جان عزیرترین کس ما، این ذخیره الهی رهبر عزیز تر از جانمان بود که خدا به ما کرم کرد که جان ایشان را از این حادثه به سلامت نگه داشت و مقدر این بود که کشتی انقلاب بعد از امام (ره) به گل ننشیند و به سوی ساحل ظهور با رهبری داهیانه ایشان پیش برود.

وی در پایان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به قوه قضاییه و قضات توصیه کرد که رعایت اخلاق ، مدارا با مردم، دقت نظر و سرعت در کار داشته باشند. برادر عزیزمان حجت الاسلام محسنی اژه ای تا حدی مطالبی مطرح کردند که به همان بسنده می کنیم.
نظرات بینندگان