arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۰

نحوه تعویض آرمهای طرح ترافیک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سامانه تعویض آرم طرح ترافیک آماده خدمات‌رسانی به متقاضیان است، گفت: افرادی که خودروی خود را تعویض کرده‌اند می توانند نسبت به تعویض مجوز طرح ترافیک خود از طریق سایت شهرداری تهران(www.tehran.ir) اقدام کنند.

وحید نوروزی اظهار کرد: متقاضیان تعویض مجوز طرح ترافیک می‌توانند با ورود به سایت شهرداری تهران و انتخاب گزینه تعویض آرم نسبت به این کار اقدام کنند که به صورت اتوماتیک مراحل و نحوه انجام این کار به آنها نشان داده خواهد شد.

وی افزود: هزینه تعویض مجوز طرح ترافیک حدود 5 درصد از مبلغ تعرفه آرم تصویب شده و البته با در نظر گرفتن این نکته که هزینه تعویض آرم کمتر از 25 هزار تومان نخواهد بود.

معاون اجرایی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: پرداخت عوارض برای خودروهای جدید و اخذ معاینه فنی همانند ثبت‌نام سالیانه هوشمند و اینترنتی خواهد بود.

وی همچنین در مورد جزئیات تعویض آرم طرح ترافیک افراد حقیقی و سهمیه‌ای گفت: تعویض آرم برای افراد حقیقی و سهمیه‌ای صرفا در صورتی امکان‌پذیر است که خودروی جدید به نام خود شخص یا فرزند و همسر وی باشد و در غیر این صورت به هیچ عنوان امکان تعویض آرم برای افراد دیگر وجود ندارد.

نوروزی تصریح کرد: در مورد افراد حقوقی نیز، تعویض آرم طرح ترافیک برای هر یک از اعضای هیات مدیره و کارکنان به شرط ارایه لیست بیمه امکان پذیر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در مورد این افراد هم تعویض آرم صرفا در صورتی امکان‌پذیر است که خودروی جدید به نام خود شخص و یا فرزند و همسر وی باشد.

نوروزی افزود: از شهروندان در خواست داریم درخواست تعوض آرم به جز در موارد یاد شده را مطرح نکنند و با مراجعه حضوری اصرار غیر ممکن تداشته باشند چراکه کار کاملا سیستمی است و امکان دستور دادن به سیستم وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که واجد شرایط دریافت طرح ترافیک شناخته شده اند در واقع امتیازی به آنها داده شده و حقی نیست که بتوانند آن را به افرادی که واجد شرایط نیستند واگذار کنند.

نوروزی در ادامه در مورد صدور مجوز طرح ترافیک المثنی برای افرادی که به هر دلیل آرم خود را گم کرده اند گفت: محدودیت های خاصی برای صدور المثنی وجود دارد و حتی المکان توصیه می شود در مورد این درخواست دقت شود.

وی افزود: مبلغ صدور مجوزالمثنی طرح ترافیک 15 درصد از مبلغ آرم است مشروط بر اینکه این مبلغ کمتر از 25 هزار تومان نباشد.

معاون اجرایی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه درخواست صدور مجوزالمثنی کاملا اینترنتی است و مراجعه حضوری به سازمان ترافیک بی فایده خواهد بود اظهار کرد: شهروندان از طریق سایت شهرداری تهران(www.tehran.ir) می توانند کلیه مراحل صدور مجوزالمثنی را انجام دهند، سپس مدارک خود را به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک که در سایت انتخاب کرده، تحویل دهند تا حداقل طی 48 ساعت آرم طرح ترافیک جدید برای آنها صادر شود.

نظرات بینندگان